2012-05-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowtipper
Jaha, ännu ett svamligt om än ordrikt svar, men det är fortfarande inget svar.....
Mest bara en massa svammel & påhopp..

Vad var det jag sa?
Citera
2012-05-10, 21:07
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sullero
Vad var det jag sa?

https://www.flashback.org/sp37289416 .....
Kommentera...
Citera
2012-05-10, 21:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Lurade människor som inte fattar att Djävulen, demoner, Satan och deras mänskliga motsvarighet Satanisterna (De som är i majoritet på religions forumet och i Sverige), är VERKLIGHET, riskerar inte bara evig plåga i helvetet, men också att bli "possessed" av demoner här på jorden.

Kunstigt nog är det vanligen kristna e.dyl. som dykar upp på mentalvårdsavdelinger med den sorts problem.

Citat:
Det enda skyddet finns i tron på Jesus, Gud's Son,

Detta är en myt, som endast kristna tror på. Och trots försök på att verifiera validiteten av denna myt har detta inte lyckats.

Citat:
I Bibeln finner ni sanningen och i Jesus finner ni både hopp och skydd. Tiden är knapp, vänd er till Guds Son Jesus Kristus, för snart kommer ondskans motsvarighet till jorden och försöker lura i folk att han själv är Jesus. Ondskans högtid är snart här, och den som inte är räddad kommer få lida något fruktansvärt. Det är inget skämt! Är ni rädda om era själar så tar ni reda på sanningen om era liv och världen ni lever i. Men om ni lyssnar på Satanisterna på forumet här, så är ni riktigt illa ute.

Det är mera eller mindra samma postulat som har framförts om dom flesta av dom ung. 3.500 olika 'gudar'.
Citera
2012-05-11, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Kunstigt nog är det vanligen kristna e.dyl. som dykar upp på mentalvårdsavdelinger med den sorts problem.

Detta är en myt, som endast kristna tror på. Och trots försök på att verifiera validiteten av denna myt har detta inte lyckats.

Det är mera eller mindra samma postulat som har framförts om dom flesta av dom ung. 3.500 olika 'gudar'.

Och det du håller på med dag efter dag på detta forumet är samma sak som de med korrumperade själar här på jorden sysslat med i årtusenden. Och vi pratar inte tusentals satanister, vi pratar miljoner...

Vem som helst som läser Bibeln och söker Gud i sitt hjärta, kan genom tro få reda på att det inte handlar om myter. Bara för att en djävulsdyrkare som du påstår att din fiende Gud inte finns, så betyder det inte att vi som tillhör Gud bör lyssna till dig. Hur hade det sett ut om Engelska soldater under andra världskriget hade lyssnat på tysk propaganda som sa att deras överbefälhavare inte fanns? DET är precis vad du påstår dag efter dag Bogomil!

Vi som lever på Jorden gör saker av olika skäl. Det finns bakomliggande orsaker som fungerar som drivkraft bakom vårat handlande. Det finns inget tvivel om vad som driver dig Bogomil, och DU har bevisat det i tråd efter tråd med ditt beteende. Jag har bara hållit igång samtal med dig och andra satanister så att ni fått visa upp det beteendet för andra. Ni satanister agerar i princip likadant hela högen, och det är för att ni har samma bakomliggande orsaker till erat beteende...Du och dina bröder tror ni är smarta, och det är det som bekräftar hur korkade ni är

Glädjande nog är det fler och fler som kontaktar mig och berättar att de börjar förstå. Vi bryter igenom era barriärer med lögner dag för dag, och när Antikristist kommer och ondskan visas upp vid London Olympiaden 2012, så kommer massor med människor redan vara medvetna om vad som pågår...

http://www.youtube.com/watch?v=Clu9r...2&feature=plcp
Citera
2012-05-11, 11:53
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan.338089
Du skriver mycket men frågar inte vad jag menar? Jag anser att i studier finns mycket vittnesbörd, alltså vad människor berättar för någon eller några. Ex: om man ska undersöka hur medicin fungerar så frågar man den som testar medicinen olika frågor. Man litar/tror vad människan säger...
På vilket sätt är jag hjärntvättat, enligt dig?
Förklara vad kärlek är: om du tror på kärlek, det vill säga... jag frågar frågan eftersom du har ett citat som lyder: "all you need is love"
På vilket sätt är det noja att fråga den fråga jag ställde? Kan du göra den bedömningen?

"I pity the fool" - Mr T
Citera
2012-05-11, 13:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Och det du håller på med dag efter dag på detta forumet är samma sak som de med korrumperade själar här på jorden sysslat med i årtusenden. Och vi pratar inte tusentals satanister, vi pratar miljoner...

Dina a priori/cirkel-arguments antagande, som ledar till dina tämligen obalanserade föreställningar om 'good guys' och 'bad guys' och ett kosmisk krig mellan dessa ger i kontexten psykisk sjukdom/besättelse inte något särskild bra underlag för en vardering av hurvida exorcism (e.dyl.) är att fördra framför medicinsk/psykologisk behandling.

Citat:
Vem som helst som läser Bibeln och söker Gud i sitt hjärta, kan genom tro få reda på att det inte handlar om myter.

Tro är ett subjektivt 'verklighets-sökande' redskap. Din tro passar dig, en annan tro passar någon annan. Det finns ingen absolut almängiltig tro, som är allas sanning. Desutom är tro i sig tämligen dårlig båda som somatisk 'medicin' och som demon-utdrivingsmetod.

Citat:
Bara för att en djävulsdyrkare som du påstår att din fiende Gud inte finns, så betyder det inte att vi som tillhör Gud bör lyssna till dig.

Du har mitt fulla stöd till att lyssna till vem du vill. Det kallas demokratisk frihet och jag är en stark anhängare av det.

Citat:
Hur hade det sett ut om Engelska soldater under andra världskriget hade lyssnat på tysk propaganda som sa att deras överbefälhavare inte fanns? DET är precis vad du påstår dag efter dag Bogomil!

Har jag verkligen sagt så? Jag som är agnostiker och endast brukar säga, att jag ännu inte har sett ett övertygande 'guds'-bevis (men däremor en del fåniga försök på såna bevis).

Citat:
Vi som lever på Jorden gör saker av olika skäl. Det finns bakomliggande orsaker som fungerar som drivkraft bakom vårat handlande. Det finns inget tvivel om vad som driver dig Bogomil, och DU har bevisat det i tråd efter tråd med ditt beteende.

Och vad är det enligt dig, som 'driver mig'. Är jag också besatt? Kan du göra en online diagnos av sånt, eller måste du inte först testa mig med ditt demonomätar på nära håll.

Citat:
Ni satanister agerar i princip likadant hela högen, och det är för att ni har samma bakomliggande orsaker till erat beteende...Du och dina bröder tror ni är smarta, och det är det som bekräftar hur korkade ni är

Kategorierna 'jag' och 'alla dom andra som är korkade' är givetvis bekväm. Men hur blir det till ett underlag för bedömningen av besatthet eller inte och vad man kan göra åt evt. besatthet. Om jag nu var så illa tvungen till att anlita (semi)religiös hjälp i ett sånt sammanhang, då skulle jag välja en tibetansk lama och inte dig.

Citat:
Glädjande nog är det fler och fler som kontaktar mig och berättar att de börjar förstå. Vi bryter igenom era barriärer med lögner dag för dag, och när Antikristist kommer och ondskan visas upp vid London Olympiaden 2012, så kommer massor med människor redan vara medvetna om vad som pågår...

Och jag kommer att fortsätte med att söka rationella svar på frågor och att använda mig av dessa svar till att lösa problem.
Citera
2012-05-11, 13:20
Medlem
Wheeler88s avatar
Jag tror varken du är övertagen av någon demon eller har schizofreni. Möjligtvis att du fått en psykos och allt är bara en inbillning, sluta tänk på det och problemet kommer vara väck. Helt hundra på det.

ps. katter är läskiga
Citera
2012-05-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Dina a priori/cirkel-arguments antagande, som ledar till dina tämligen obalanserade föreställningar om 'good guys' och 'bad guys' och ett kosmisk krig mellan dessa ger i kontexten psykisk sjukdom/besättelse inte något särskild bra underlag för en vardering av hurvida exorcism (e.dyl.) är att fördra framför medicinsk/psykologisk behandling.

Tro är ett subjektivt 'verklighets-sökande' redskap. Din tro passar dig, en annan tro passar någon annan. Det finns ingen absolut almängiltig tro, som är allas sanning. Desutom är tro i sig tämligen dårlig båda som somatisk 'medicin' och som demon-utdrivingsmetod.

Du har mitt fulla stöd till att lyssna till vem du vill. Det kallas demokratisk frihet och jag är en stark anhängare av det.

Har jag verkligen sagt så? Jag som är agnostiker och endast brukar säga, att jag ännu inte har sett ett övertygande 'guds'-bevis (men däremor en del fåniga försök på såna bevis).

Och vad är det enligt dig, som 'driver mig'. Är jag också besatt? Kan du göra en online diagnos av sånt, eller måste du inte först testa mig med ditt demonomätar på nära håll.

Kategorierna 'jag' och 'alla dom andra som är korkade' är givetvis bekväm. Men hur blir det till ett underlag för bedömningen av besatthet eller inte och vad man kan göra åt evt. besatthet. Om jag nu var så illa tvungen till att anlita (semi)religiös hjälp i ett sånt sammanhang, då skulle jag välja en tibetansk lama och inte dig.

Och jag kommer att fortsätte med att söka rationella svar på frågor och att använda mig av dessa svar till att lösa problem.

Du skulle lyssna till din Satanist kompis Qdqdq, han vågar stå för det han är. Det är mer än vad du någonsin kommer göra. Jag antar att det krävs att du blir ihopbunden med de andra av din sort av Gud's änglar, innan du ens kan tänka dig att erkänna din tillhörighet.

Agnosticismen var en reaktion på den sanna kristendomens utbredning under de första århundradena efter kristus. Skapat av Gud's fiender för att motverka att sanningen skulle få fäste. Du kallar dig agnostiker och eftersom agnostikerna var och är Gud's fiender här på jorden så faller du också in under termen "satanist". En satanist är någon som följer Satan, Gud's fiende.

I "the Church of Satan" dyrkar de Lucifer/djävulen. De är satanister som kämpar mot Gud och de är resultatet av den korruption som skett då fallna änglar sått sin säd i mänskliga kvinnor mor Gud's vilja. Detta som ett led i det uppror de startat mot Gud. Allt detta finner man i Bibeln, en bok som du naturligtvis förkastar och istället hånar. Knappast förvånande!

Du Bogomil, jag vet inte vilken gång i ordningen jag konstaterar detta, är en lömsk djävulsdyrkare som ljuger om allt du kan hitta på. Agnosticismen är idag ett av favorit verktygen för hemliga sällskap som stryr dagordningen i vår värld (Frimurare/Rosenkorsare/Brödraskapen/Illuminati etc...). De som gjort allt de kunnat i århundraden för att förvanska verkligheten och dölja all sanning. Men Bibeln är ljuset NI aldrig kunnat släcka! men det hindrar er inte från att fortsätta mer era illgärningar...

Proverbs 6:12 -

A naughty person, a wicked man, walketh with a froward mouth (som du!) 6:13- He winketh with his eyes, he speaketh with his feet, he teacheth with his fingers. 6:14- Frowardness is in his heart, he deviseth mischief continually; he soweth discord

Detta stämmer in på dig Bogomil. Jag har bevisat det i tråd efter tråd och kommer att fortsätta göra det dag efter dag. Dina ord är tomma skal utan innehåll. Den verkligheten du ger sken av finns INTE. men NI har lyckats lura majoriteten av Gud's folk till att tro att deras Fader och Skapare inte ens finns. Gud är det mest verkliga som någon av oss någonsin kommer uppleva, oavsett vem vi är, och för de som vägrat söka honom trots att de fått allt gratis i Hans skapelse, de kommer ångra sig i en evighet...

Det är kört för dig Bogomil, och för alla dina satanist vänner. Ni är avslöjade och det ni nu ser kommer bara växa. Dags att betala priset för era ondskefulla planer. Hör nyheten, ERA PLANER KOMMER ALDRIG FUNKA! YOU ARE SCREWED!
Citera
2012-05-12, 11:26
Medlem
bestammer-senares avatar
Sullero, man vet att man har rätt då alla är emot en. Eller hur?
Citera
2012-05-12, 11:32
Medlem
Citat:
Du skulle lyssna till din Satanist kompis Qdqdq, han vågar stå för det han är. Det är mer än vad du någonsin kommer göra. Jag antar att det krävs att du blir ihopbunden med de andra av din sort av Gud's änglar, innan du ens kan tänka dig att erkänna din tillhörighet.

Agnosticismen var en reaktion på den sanna kristendomens utbredning under de första århundradena efter kristus. Skapat av Gud's fiender för att motverka att sanningen skulle få fäste. Du kallar dig agnostiker och eftersom agnostikerna var och är Gud's fiender här på jorden så faller du också in under termen "satanist". En satanist är någon som följer Satan, Gud's fiende.

I "the Church of Satan" dyrkar de Lucifer/djävulen. De är satanister som kämpar mot Gud och de är resultatet av den korruption som skett då fallna änglar sått sin säd i mänskliga kvinnor mor Gud's vilja. Detta som ett led i det uppror de startat mot Gud. Allt detta finner man i Bibeln, en bok som du naturligtvis förkastar och istället hånar. Knappast förvånande!

Du Bogomil, jag vet inte vilken gång i ordningen jag konstaterar detta, är en lömsk djävulsdyrkare som ljuger om allt du kan hitta på. Agnosticismen är idag ett av favorit verktygen för hemliga sällskap som stryr dagordningen i vår värld (Frimurare/Rosenkorsare/Brödraskapen/Illuminati etc...). De som gjort allt de kunnat i århundraden för att förvanska verkligheten och dölja all sanning. Men Bibeln är ljuset NI aldrig kunnat släcka! men det hindrar er inte från att fortsätta mer era illgärningar...

Proverbs 6:12 -

A naughty person, a wicked man, walketh with a froward mouth (som du!) 6:13- He winketh with his eyes, he speaketh with his feet, he teacheth with his fingers. 6:14- Frowardness is in his heart, he deviseth mischief continually; he soweth discord

Detta stämmer in på dig Bogomil. Jag har bevisat det i tråd efter tråd och kommer att fortsätta göra det dag efter dag. Dina ord är tomma skal utan innehåll. Den verkligheten du ger sken av finns INTE. men NI har lyckats lura majoriteten av Gud's folk till att tro att deras Fader och Skapare inte ens finns. Gud är det mest verkliga som någon av oss någonsin kommer uppleva, oavsett vem vi är, och för de som vägrat söka honom trots att de fått allt gratis i Hans skapelse, de kommer ångra sig i en evighet...

Det är kört för dig Bogomil, och för alla dina satanist vänner. Ni är avslöjade och det ni nu ser kommer bara växa. Dags att betala priset för era ondskefulla planer. Hör nyheten, ERA PLANER KOMMER ALDRIG FUNKA! YOU ARE SCREWED!

Kristna håller väl på med en jävla massa ockulta saker.....
Back of you son of a bitch!
Citera
2012-05-12, 12:37
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Du skriver mycket men frågar inte vad jag menar?

Kurt Olsson?
Citat:
Jag anser att i studier finns mycket vittnesbörd, alltså vad människor berättar för någon eller några. Ex: om man ska undersöka hur medicin fungerar så frågar man den som testar medicinen olika frågor. Man litar/tror vad människan säger...

Här tar dom upp ursprunget och varför det började användas. Det du kommer att läsa är chockerande, och jag har varnat dig. En annan sak Stefan - LÄR DIG GOOGLA!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskaplig_metod
Citat:
På vilket sätt är jag hjärntvättat, enligt dig?
Jag baserar det på dina ickesvar i textform, ett icke relevanta ordbajseri, oförmågan att ta till dig empiriska fakta och ständiga "Jesus fixar det" inställning. Om du har några frågor på detta så kan du kontakta någon som kan se objektivt på detta, annars kan jag rekommendera dig att gå genom dina inlägg.
Citat:
Förklara vad kärlek är: om du tror på kärlek, det vill säga... jag frågar frågan eftersom du har ett citat som lyder: "all you need is love"
John och Paul var tidigare medlemmar i ett brittiskt rockband som hette The Beatles. Den sjunde Juli 1967 hade dom skrivit klart låten "All you need is love". Kärlek : http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4rlek
Citat:
På vilket sätt är det noja att fråga den fråga jag ställde? Kan du göra den bedömningen?
Inget alls förhoppningsvis. Ont betyder ON Topic, alltså att man återgår till det tråden handlar om i ett forum. Motsatsen kan vara OT, vilket betyder Off Topic. Således så hade det inte ett skit att göra med dig, utan det var en rekommendation till trådskaparen och personens otroliga symtom.
Citera
2012-05-14, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
Sullero, man vet att man har rätt då alla är emot en. Eller hur?

Nej, man vet att man har rätt när man följer Gud's ord. Om du var klok , så skulle du göra det samma och inte bestämma dig senare när det kan vara för sent....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in