Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Dina a priori/cirkel-arguments antagande, som ledar till dina tämligen obalanserade föreställningar om 'good guys' och 'bad guys' och ett kosmisk krig mellan dessa ger i kontexten psykisk sjukdom/besättelse inte något särskild bra underlag för en vardering av hurvida exorcism (e.dyl.) är att fördra framför medicinsk/psykologisk behandling.
Tro är ett subjektivt 'verklighets-sökande' redskap. Din tro passar dig, en annan tro passar någon annan. Det finns ingen absolut almängiltig tro, som är allas sanning. Desutom är tro i sig tämligen dårlig båda som somatisk 'medicin' och som demon-utdrivingsmetod.
Du har mitt fulla stöd till att lyssna till vem du vill. Det kallas demokratisk frihet och jag är en stark anhängare av det.
Har jag verkligen sagt så? Jag som är agnostiker och endast brukar säga, att jag ännu inte har sett ett övertygande 'guds'-bevis (men däremor en del fåniga försök på såna bevis).
Och vad är det enligt dig, som 'driver mig'. Är jag också besatt? Kan du göra en online diagnos av sånt, eller måste du inte först testa mig med ditt demonomätar på nära håll.
Kategorierna 'jag' och 'alla dom andra som är korkade' är givetvis bekväm. Men hur blir det till ett underlag för bedömningen av besatthet eller inte och vad man kan göra åt evt. besatthet. Om jag nu var så illa tvungen till att anlita (semi)religiös hjälp i ett sånt sammanhang, då skulle jag välja en tibetansk lama och inte dig.
Och jag kommer att fortsätte med att söka rationella svar på frågor och att använda mig av dessa svar till att lösa problem.
Du skulle lyssna till din Satanist kompis Qdqdq, han vågar stå för det han är. Det är mer än vad du någonsin kommer göra. Jag antar att det krävs att du blir ihopbunden med de andra av din sort av Gud's änglar, innan du ens kan tänka dig att erkänna din tillhörighet.
Agnosticismen var en reaktion på den sanna kristendomens utbredning under de första århundradena efter kristus. Skapat av Gud's fiender för att motverka att sanningen skulle få fäste. Du kallar dig agnostiker och eftersom agnostikerna var och är Gud's fiender här på jorden så faller du också in under termen "satanist". En satanist är någon som följer Satan, Gud's fiende.
I "the Church of Satan" dyrkar de Lucifer/djävulen. De är satanister som kämpar mot Gud och de är resultatet av den korruption som skett då fallna änglar sått sin säd i mänskliga kvinnor mor Gud's vilja. Detta som ett led i det uppror de startat mot Gud. Allt detta finner man i Bibeln, en bok som du naturligtvis förkastar och istället hånar. Knappast förvånande!
Du Bogomil, jag vet inte vilken gång i ordningen jag konstaterar detta, är en lömsk djävulsdyrkare som ljuger om allt du kan hitta på. Agnosticismen är idag ett av favorit verktygen för hemliga sällskap som stryr dagordningen i vår värld (Frimurare/Rosenkorsare/Brödraskapen/Illuminati etc...). De som gjort allt de kunnat i århundraden för att förvanska verkligheten och dölja all sanning. Men Bibeln är ljuset NI aldrig kunnat släcka! men det hindrar er inte från att fortsätta mer era illgärningar...
Proverbs 6:12 -
A naughty person, a wicked man, walketh with a froward mouth (som du!) 6:13- He winketh with his eyes, he speaketh with his feet, he teacheth with his fingers. 6:14- Frowardness is in his heart, he deviseth mischief continually;
he soweth discord
Detta stämmer in på dig Bogomil. Jag har bevisat det i tråd efter tråd och kommer att fortsätta göra det dag efter dag. Dina ord är tomma skal utan innehåll. Den verkligheten du ger sken av finns INTE. men NI har lyckats lura majoriteten av Gud's folk till att tro att deras Fader och Skapare inte ens finns.
Gud är det mest verkliga som någon av oss någonsin kommer uppleva, oavsett vem vi är, och för de som vägrat söka honom trots att de fått allt gratis i
Hans skapelse, de kommer ångra sig i en evighet...
Det är kört för dig Bogomil, och för alla dina satanist vänner. Ni är avslöjade och det ni nu ser kommer bara växa. Dags att betala priset för era ondskefulla planer. Hör nyheten, ERA PLANER KOMMER ALDRIG FUNKA! YOU ARE SCREWED!