2016-07-10, 17:12
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Är det värt att fixa detta och gå ut och leta med småbarn på under fem år? Verkar skoj!
Under fem år vet jag inte riktigt, har oklar bild av en femårings intelligensnivå och det dära. Tror de ursprungliga pokemonspelen spelades mest av kanske 10-15åringar.
Men testa! Det är ju gratis att ladda ner och så länge ni inte köper en massa saker för riktiga pengar borde det vara lugnt! Tänk på att förklara att om ni tittar på en pokemon via mobilens kamera (spelet lägger på ett layer över vad kameran visar där du kan se en pokemon) att det då inte är en riktig Pokémon utan bara en del av spelet. Men ungar idag har väl bättre koll på sånt än vad man själv hade i den åldern, nu med alla instagram filter etc.

Också värt att ha i åtanke är att det är just djungelns lag. Om ni vill satsa på att tävla på gymmen så finns det personer som verkligen har vinnarskalle och går all-in. Men siktar ni på att se spelet som en anledning att få ut ungen på promenader och fångar pokemons och levlar dom så borde det funka fint!
Citera
Medlem
kjellouts avatar
Fyfan varit ute på en 2 timmars promenad och catchat pokemon. Vad betyder CP? Vad ska man göra med alla pokemons? hur levlar man upp dom? tror den högsta jag hitta var 86cp pidgeotto

Blev level 4 men behöver level 5 för gymmen
Citera
Medlem
Klemos avatar
Tänkte prova detta bara för att, men nu när jag fixat allting så verkar det som att min karta är helt tom. Jag har varken gym eller pokestops, endast tomma vägar åt alla håll. Står att det finns pokemons nära mig, men verkar inte hitta något.
Citera
2016-07-10, 17:17
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellout
Fyfan varit ute på en 2 timmars promenad och catchat pokemon. Vad betyder CP? Vad ska man göra med alla pokemons? hur levlar man upp dom? tror den högsta jag hitta var 86cp pidgeotto

cp= combat power typ styrka på dina pokemons. du lvlar genom att uppgradera dom med stardust.
Citera
2016-07-10, 17:21
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellout

Vad man gör med dom har beskrivits grymt av imar (tror jag det var) för någon sida sedan.
(FB) Nytt pokémon spel, av nintendo (Pokémon Go 2016 Android/iOS /Mod)

Men i princip, samla massa av likadana pokemons, när du börjar få fullt så sparar du den/de med högst CP (typ Combat Points eller något, högt CP = stark pokemon typ) och skickar resten till professorn för lite godis som kan användas för att höja CP på dina pokemons.
Imar beskrev det dock mycket bättre än vad jag kan.

På Reddit finns en liten FAQ
https://www.reddit.com/r/pokemongo/c...ort=confidence
Citat:
Senast redigerad av Ferdawoon 2016-07-10 kl. 17:24.
Citera
2016-07-10, 17:28
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Under fem år vet jag inte riktigt, har oklar bild av en femårings intelligensnivå och det dära. Tror de ursprungliga pokemonspelen spelades mest av kanske 10-15åringar.
Men testa! Det är ju gratis att ladda ner och så länge ni inte köper en massa saker för riktiga pengar borde det vara lugnt! Tänk på att förklara att om ni tittar på en pokemon via mobilens kamera (spelet lägger på ett layer över vad kameran visar där du kan se en pokemon) att det då inte är en riktig Pokémon utan bara en del av spelet. Men ungar idag har väl bättre koll på sånt än vad man själv hade i den åldern, nu med alla instagram filter etc.

Också värt att ha i åtanke är att det är just djungelns lag. Om ni vill satsa på att tävla på gymmen så finns det personer som verkligen har vinnarskalle och går all-in. Men siktar ni på att se spelet som en anledning att få ut ungen på promenader och fångar pokemons och levlar dom så borde det funka fint!
Tack!

Jag tänkte såklart vara med, lämna en mobil för 5 papp känns lite sådär haha!

Blir spännande det här!
Citera
2016-07-10, 17:36
Bannlyst
hur laddar man ner spelet? Hittar ingenting på google play när jag söker på pokemon go?
Citera
2016-07-10, 17:40
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
hur laddar man ner spelet? Hittar ingenting på google play när jag söker på pokemon go?
Sagts flera gånger innan, men Spelets servrar är inte helt stabila, det blev betydligt fler spelare än vad de hade planerat och de har pausat lanseringen tills de har stabiliserat det.

Om du har en Android kan du ladda ner APK-installationsfilen. Finns länkar till en sådan tidigare i tråden, men det har även varnats för en smittad version så var försiktig.
Citera
2016-07-10, 17:42
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Tack!

Jag tänkte såklart vara med, lämna en mobil för 5 papp känns lite sådär haha!

Blir spännande det här!
Tänkte mest så inte ungen tror att monstren är på riktigt och tror att de hemska varelserna gömmer sig under sängen! Pokemon kan ju hittas överallt, och har hittats i hemmen hos vissa, bara så ungen inte blir rädd :P
Eller så ungen tror att er hund eller katt plötsligt kan skjuta blixtar eller annat som pkemon kan
Citera
2016-07-10, 17:43
Medlem
ArischManns avatar
går det att byta team? är i team red & alla i stan är tydligen team blue -.-
Citera
2016-07-10, 17:54
Medlem
Knoppys avatar
Hur har folk så högt CP redan? Min högsta är på 266, en venomoth

edit: Tack för svar om bilåkningen btw.
Citera
2016-07-10, 17:56
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
går det att byta team? är i team red & alla i stan är tydligen team blue -.-
Verkar inte så.

https://support.pokemongo.nianticlab...vatar-or-team-

Citat:
How do I change my avatar or team?

At this time, it is not possible to change your avatar or your team.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in