2016-07-06, 19:16
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Ah nostalgi! Detta spel ( Speciellt till mobilen ) kommer fan göra toabesöken längre än vanligtvis, och roligt tidsfördriv. Tummen upp!
Kommer snarare göra skogspromenaderna längre!
Du måste ut till sjöar och vattendrag för att hitta vattenpokemon, gräsfält för gräspokemon etc. Sägs det iaf.
Det är i primcip en sorts Geocaching.

Så om det i kontaktannonsen står "gillar långa strandpromenader" är det troligen någon som fokuserat på battenpokemons ^_^
Citera
2016-07-06, 19:48
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Kommer snarare göra skogspromenaderna längre!
Du måste ut till sjöar och vattendrag för att hitta vattenpokemon, gräsfält för gräspokemon etc. Sägs det iaf.
Det är i primcip en sorts Geocaching.

Så om det i kontaktannonsen står "gillar långa strandpromenader" är det troligen någon som fokuserat på battenpokemons ^_^
HAHAAHAH du gjorde min kväll
Citera
2016-07-06, 19:59
Medlem
tanjeross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurrHurr
Har 5 pokemons nu !

Charmander (Startpokemon)
Pidgey (Första som hittades)
Venonat
Weedle
Rattata

Riktigt spännande ! Står att en Eevee ska finnas i närheten men kan inte hitta ... Synd bara att jag inte kan spela så länge och att spelet tar ganska mycket batteri...

Får man fråga vart du bor? Själv bor jag på landet och hittar inget alls, förutom startpokemonen då. Har gått långt ifrån mitt hus men inte fått fram något
Citera
2016-07-06, 20:39
Medlem
JoeL431s avatar
Fixade spelet till iPhone

Har 9 pokemon (11 men 2 dubletter, skickade de svagare till professorn) och 2 ägg!

Var ute på upptäcksfärd och har än så länge:
Squirtle (startval)CP 13
Zubat CP 49 (Wohoo känns stark!)
Nidoran CP 48 (Wohoo känns stark!)
Pidgey CP 42
Goldeen CP 39 (Wohoo känns ovanlig?)
Rattata CP 20
Magikarp CP 18
Weedle CP 18
Poliwag CP 10
Senast redigerad av JoeL431 2016-07-06 kl. 20:42.
Citera
2016-07-06, 20:45
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Fixade spelet till iPhone
Hur fick du tag på det?
Citera
2016-07-06, 20:47
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Hur fick du tag på det?
Jätte enkelt!

Följde denna simpla guiden:
https://www.youtube.com/watch?v=GYkepelvcMM

Egentligen bara att göra ett nytt Apple-ID med land Nya Zeeland och logga in på det genom iphonen i efterhand men följd hans steg precis som han säger, fixade det på 10 min!
Citera
2016-07-06, 20:48
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Jätte enkelt!

Följde denna simpla guiden:
https://www.youtube.com/watch?v=GYkepelvcMM

Egentligen bara att göra ett nytt Apple-ID med land Nya Zeeland och logga in på det genom iphonen i efterhand men följd hans steg precis som han säger, fixade det på 10 min!
Ahh ja det var via att ha ett annat land på Appstoren alltså.
Hmm, vill ju helst slippa..
Om inte annat så för att slippa logga runt om jag vill se om de uppdaterat appen i framtiden =\
Citera
2016-07-06, 20:52
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ahh ja det var via att ha ett annat land på Appstoren alltså.
Hmm, vill ju helst slippa..
Om inte annat så för att slippa logga runt om jag vill se om de uppdaterat appen i framtiden =\
Alltså jag bara gjorde id't för att komma åt appen. Loggade sedan direkt in på min vanliga igen och hade kvar appen så det är bara för att kunna ladda ner spelet . Väl nere är allt som vanligt och kan ha ditt vanliga konto igen.
Citera
2016-07-06, 21:08
Medlem
Skitkul spel! Hann spela det i cirka en timme men nu ser det ut som om att alla servrar förutom i nya Zeeland och Australien är nere..
Citera
2016-07-06, 21:27
Medlem
Jag hann fånga en Weedle innan det la av, förutom Charmander. Behövde bara gå precis utanför lägenheten för att göra det, men misstänker att min mobil egentligen är för dålig för detta spel egentligen, och som det pokémon fan jag lär jag nog bränna pengarna som krävs för att uppgradera mobil. Verkar riktigt kul iaf, om det får mig att frivilligt vilja gå på en "promenad" efter en lång arbetsdag.

Men undrar bara, finns det några sociala funktioner i detta spel? Kan man byta eller spela mot varandra?
Citera
2016-07-06, 22:06
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superklister
Jag hann fånga en Weedle innan det la av, förutom Charmander. Behövde bara gå precis utanför lägenheten för att göra det, men misstänker att min mobil egentligen är för dålig för detta spel egentligen, och som det pokémon fan jag lär jag nog bränna pengarna som krävs för att uppgradera mobil. Verkar riktigt kul iaf, om det får mig att frivilligt vilja gå på en "promenad" efter en lång arbetsdag.
Hmm, vad är det som ställer till det? Mobilmässigt alltså? Märkt att min iPhone 5S har lite problem med ljudet när jag kör Niantics andra spel, Ingress. Då ska appen helst vara aktiv hela tiden, dvs det drar batteri som tusan (tillsammans med datatrafiken och GPSen som också tuggar elektroner) och lyssnar jag på podcasts eller musik samtidigt så kan ljudet lagga när appen spelar många olika ljud.
Batteri är ju lätt löst, bara att skaffa en powerbank. Kjell & Co (min lokala butik i alla fall) hade någon kampanj nu, 150kr för en 7200mA-pack som ska räcka till tre mobilladdningar. Borde ju räcka för några timmar cyklande eller promenerande!

Citat:
Ursprungligen postat av Superklister
Men undrar bara, finns det några sociala funktioner i detta spel? Kan man byta eller spela mot varandra?
De har sagt att Trading kommer komma, men inte nu vid launch. De har heller inte gett något potentiellt datum ("inom ett halvår" eller liknande). Det ska finnas en massa gym med mera och du ska kunna tävla dig till högsta rank på dessa gym och där vara Gym leader. Sedan kommer ju andra för att utmana dig och slåss för att bli den nya ledaren för gymmet.

De har även pratat om större events, tex om någon legendarisk pokemon ska materialisera sig vid ett förutbestämt datum och på någon plats, sedan får alla tränare som är dör tillsammans försöka ta ner den och fånga den.
Om du sett trailern till spelet så ser du hur de slåss mot MewTwo: https://youtu.be/2sj2iQyBTQs
Du ser även försök till direkta "Trainer vs. Trainer" fighter. Men de har aktivt sagt att de nu i blrjan vill att folk ska samla pokemons, lära sig hur spelet funkar, hur man tränar, levlar och utvecklar sina pokemons.
Källa: PokemonGo subredditen som länkat diverse intervjuer och pressreleaser.
Senast redigerad av Ferdawoon 2016-07-06 kl. 22:11.
Citera
2016-07-06, 22:20
Medlem
Citat:
Hmm, vad är det som ställer till det? Mobilmässigt alltså? Märkt att min iPhone 5S har lite problem med ljudet när jag kör Niantics andra spel, Ingress. Då ska appen helst vara aktiv hela tiden, dvs det drar batteri som tusan (tillsammans med datatrafiken och GPSen som också tuggar elektroner) och lyssnar jag på podcasts eller musik samtidigt så kan ljudet lagga när appen spelar många olika ljud.
Batteri är ju lätt löst, bara att skaffa en powerbank. Kjell & Co (min lokala butik i alla fall) hade någon kampanj nu, 150kr för en 7200mA-pack som ska räcka till tre mobilladdningar. Borde ju räcka för några timmar cyklande eller promenerande!

De har sagt att Trading kommer komma, men inte nu vid launch. De har heller inte gett något potentiellt datum ("inom ett halvår" eller liknande). Det ska finnas en massa gym med mera och du ska kunna tävla dig till högsta rank på dessa gym och där vara Gym leader. Sedan kommer ju andra för att utmana dig och slåss för att bli den nya ledaren för gymmet.

De har även pratat om större events, tex om någon legendarisk pokemon ska materialisera sig vid ett förutbestämt datum och på någon plats, sedan får alla tränare som är dör tillsammans försöka ta ner den och fånga den.
Om du sett trailern till spelet så ser du hur de slåss mot MewTwo: https://youtu.be/2sj2iQyBTQs
Du ser även försök till direkta "Trainer vs. Trainer" fighter. Men de har aktivt sagt att de nu i blrjan vill att folk ska samla pokemons, lära sig hur spelet funkar, hur man tränar, levlar och utvecklar sina pokemons.
Källa: PokemonGo subredditen som länkat diverse intervjuer och pressreleaser.

Tack för svaren, ett sån där powerbank lär iaf inhandlas! För mig verkar det vara att GPS:en inte riktigt vill hänga med. Kunde inte heller få grejer när jag besökte ett pokestop precis, men vet inte om det är något som är fel för just nu verkar alla pokestops i närheten vara helt blanka utan varken namn eller bild, så var det inte för några timmar sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in