2016-07-15, 00:32
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Hehe you know it hälften av mina kollegor är gula och den andra hälften blå och det har redan nu blivit en del verbala fights och folk går runt och värvar varandra, helt galet men sjukt roligt hur går det för dig?

hur tjänar du pengar på det?
Citera
2016-07-15, 00:32
Medlem
Någon som kan tipsa lite om bra jaktmarker i Stockholm?

Vasaparken/Karlberg var relativt bra!

Är det så att ju fler människor ju fler/bättre Pokemons?

Hört att Humlan och Kungsträdgården ska vara bra också!
Citera
2016-07-15, 00:37
Medlem
-Vasslepulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilumos
Vad är Pokemon Go Plus??;

En sån här

http://www.pokemongo.com/en-us/pokemon-go-plus/
Citera
2016-07-15, 00:43
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Hehe you know it hälften av mina kollegor är gula och den andra hälften blå och det har redan nu blivit en del verbala fights och folk går runt och värvar varandra, helt galet men sjukt roligt hur går det för dig?
Team Mystic represent här! Skit kul att vara med i vågen alltså, vilka härliga minnen och masspsykos som råder .

Har väl lirat typ maniskt vissa dagar jag inte jobbat och långa promenader, cykelturer och långsamma bilfärder. Tycket spelet är magiskt i sin enkelhet, men tror på stora features och uppdateringar. Nintendo gick ju upp 60 miljarder SEK på börsen i värde och Niantic har lovat uppdateringar var eller varannan vecka. Allt från buggar till nya presentationer. Hoppas det håller.

Läser en del på Reddit (kul att se och följa världen i hypen):
https://www.reddit.com/r/pokemongo/

Annars level 15 och styrt de flesta gymmen runtomkring där jag bor. Men Team Valor och smugit sig starka i mina trakter de senaste 2 dagarna, sänker gymmens level step by step

Vad har du plockat för favoriter eller evolverat än då?
Citera
2016-07-15, 00:46
Medlem
swebarbs avatar
jaha ville ut o spela en runda men servrarna är överbelastade nu suck.. och det ska släppas imorgon här eller? dom har lite att jobba på med att fixa stabiliteten..
Citera
2016-07-15, 00:58
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Team Mystic represent här! Skit kul att vara med i vågen alltså, vilka härliga minnen och masspsykos som råder :D .

Har väl lirat typ maniskt vissa dagar jag inte jobbat och långa promenader, cykelturer och långsamma bilfärder. Tycket spelet är magiskt i sin enkelhet, men tror på stora features och uppdateringar. Nintendo gick ju upp 60 miljarder SEK på börsen i värde och Niantic har lovat uppdateringar var eller varannan vecka. Allt från buggar till nya presentationer. Hoppas det håller.

Läser en del på Reddit (kul att se och följa världen i hypen):
https://www.reddit.com/r/pokemongo/

Annars level 15 och styrt de flesta gymmen runtomkring där jag bor. Men Team Valor och smugit sig starka i mina trakter de senaste 2 dagarna, sänker gymmens level step by step :sneaky:

Vad har du plockat för favoriter eller evolverat än då? :cool:

Härligt! Också Team Mystic :)

Ja hoppas verkligen på att det utvecklar sig, men det är ju jävligt skoj nu med.

Snyggt! Är inte så duktig än, började ju spela igår kväll då jag tog en promenad på två timmar och en promenad till jobbet på 40 min. Men fått min gamla vapendragare Electabuzz så jävligt nöjd med det. Är på lvl 7 men kan utveckla min pidgetto till pidgeot, men vet inte riktigt om det är värt det än. Har ganska dålig cp från starten, typ 70 och hört att man skall vänta tills man har en pidgey med start på 300 cp (?) Innan det är värt å evolva? Dpck bara saker jag läst. Är väl värt att pröva sig fram.
Citera
2016-07-15, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
jaha ville ut o spela en runda men servrarna är överbelastade nu suck.. och det ska släppas imorgon här eller? dom har lite att jobba på med att fixa stabiliteten..

Finns det någon konkret källa på att det skall släppas i Sverige imorgon? Isf ser jag otroligt framemot morgondagen
Citera
2016-07-15, 01:10
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Härligt! Också Team Mystic

Ja hoppas verkligen på att det utvecklar sig, men det är ju jävligt skoj nu med.

Snyggt! Är inte så duktig än, började ju spela igår kväll då jag tog en promenad på två timmar och en promenad till jobbet på 40 min. Men fått min gamla vapendragare Electabuzz så jävligt nöjd med det. Är på lvl 7 men kan utveckla min pidgetto till pidgeot, men vet inte riktigt om det är värt det än. Har ganska dålig cp från starten, typ 70 och hört att man skall vänta tills man har en pidgey med start på 300 cp (?) Innan det är värt å evolva? Dpck bara saker jag läst. Är väl värt att pröva sig fram.
Så kul att man måste ut och röra på sig tycker jag, är visserligen ganska aktiv av mig men detta ger mig verkligen extra deff-promenader.

Du har helt rätt, du kommer förmodligen att plocka både Pidgey och Pidgotto däromkring. Skulle säga att det absolut bästa är att spara candiesarna från dessa eftersom dem är ganska lättplockade. En evolvering boostar CP enormt så jag skulle väntat till jag fick en Pidgey på högt CP (2-300) och evolva den med 12 för att sedan evolva den igen. Då får du ett monster på lätt CP 700-800.

Ett annat tips är ju att plocka allt och evolva under tiden du utlöst ett lucky egg (dubbel XP) för att klättra i level fort.

Här är förresten ett helskönt hack man kan tänka på när man tar över gym:
https://www.reddit.com/r/pokemongo/c..._down_any_gym/

Edit: Vad har förresten XS/XL för betydelse? Verkar inte ha inverkan på CP eftersom de uppenbarligen påverkas av ens level, någon?
Senast redigerad av JoeL431 2016-07-15 kl. 01:17.
Citera
2016-07-15, 01:22
Medlem
captastics avatar
Skaffade spelet i dag och har varit runt på hela Kungsholmen (har gått ungefär en mil, mest runt Fridhemsplan). Men jag har inte fått en enda pokemon "nearby". Har testat att logga ut, starta om telefonen och laddade till och med ner appen en gång tlll. Är det fler än jag som upplever det problemet? Och är det någon som vet vad problemet är? Kan besöka Pokestops och gym, men är ju närmast omöjligt att bli bättre om man inte kan fånga några monster...
Citera
2016-07-15, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Haha helt sjukt vilken hype det är gick runt några timmar idag i stan och man stötte på folk överallt som gick runt och lirade.

Var någon som smällde upp en sån där grej så pokemona kommer till dig i Vasaparken vi var säkert 20 randoms där som lirade.

Kul grej faktiskt, synd att det laggar så mycket...

Hehe, här i min stad så finns det två pokestops bredvid varandra på en del väldigt centrala ställen med gratis wifi också utanför, där är lures större delen av dygnet.
Sen har vi lyckats få en länga med 7 pokestops, tar kanske 3 minuter att gå den Där samlas också en del människor när lures är ute. Sjukt skoj!
Citera
2016-07-15, 01:32
Medlem
Ferdawoons avatar
Minns inte om det sagts här men, Niantic tar emot förslag till nya Pokestops och Gym!
https://launchpartygaming.com/news/2...okestops-gyms/

Så om ni bor på landet, leta upp något landmärke som ni tycker är coolt och betydelsefullt, och inte bara ta en bild av elskåpet utanför köket för att ni ska ha ett pokestop i närheten!
Citera
2016-07-15, 01:38
Medlem
Ferdawoons avatar
Lite om Niantics planer för framtiden
https://www.reddit.com/r/pokemongo/c...e_who_is_down/

Citat:
* After level 25, every level you gain, you will get 1 Master Ball per level.
* Master ball chance from pokestops are really low but possible.
* Legendary pokemons will be up for grabs at events, so Comic-Con next week, fingers crossed.
* Trading is only allowed with 5 level of each other. Probably to prevent abuse, trading a 2k CP pokemon to your lvl 5 kid brother so he can destroy ppl.
* Gym battles will be more obvious, kind of like RPG games on console where you get like .5 sec to hit a button and it'll tell you.
* Pokemon will extend past 151 in a few months, pref before Christmas
* Lures will can be stacked in a single pokestop(up to 5), increasing the rarity/rate of pokemon that spawns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in