2017-06-15, 10:15
Medlem
Weebls avatar
Det är lite humor hur alla events utom waterfestival har synkat med att jag varit ute och jobbat och därmed inte kan spela...
Citera
2017-06-15, 12:15
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Tycker du att det är jobbigt att läsa inlägg som redan finns innan du ställer en fråga? Eventet var utannonserat i god tid innan, först från en inofficiell källa och sen även den officiella.
Jajamensan Sjukt jobbigt! Och med min begränsade datamängd måste jag spara på varenda kilobyte!

(Eller så skummade jag här och när de senaste inläggen inte uppenbart verkade kommenterade ett så nytt event antog jag att det var dagsfärskt. Samt att när nu spelklienten också har en News-funktion och den inte kommenterar eventet ens efter att det påbörjats blev jag fundersam. Andra spel jag kör publicerar news inne i klienten flera dagar i förväg!)
Citera
2017-06-15, 12:17
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Ja ett Fire & Ice-event. Så även Ponyta, Houndour, Swinub, Shellder och Seel med flera bör du kunna stöta på oftare än vanligt.

Du får dessutom 3x XP när du fångar Pokemons och 5x XP när du kläcker ägg.

I shopen är det halva priset på lucky eggs.

Det är la i runda slängar vad eventet innehåller.
Ah tackar!
Ja några extra Seals tänkte jag mest berodde på att de flyttat om nests igen, men Fire var lite för många och utspridda för att vara nests. Dags att ta sig ut på lunchpromenad för att jaga alltså!
Citera
2017-06-15, 12:20
Medlem
Mackan1992s avatar
Andra Lapras fångad! 1830cp

Fy fan vad många bollar det går åt under eventet haha
Senast redigerad av Mackan1992 2017-06-15 kl. 12:23.
Citera
2017-06-15, 12:47
Medlem
halvljuss avatar
Såg en Lapras i nearby men han kom aldrig fram. En stund senare kläcktes min 10:a och ut kom en Lapras, men med det rekordlåga 64 % i IV. Hur är det ens möjligt att få en så dålig i ett 10 km-ägg? Som plåster på såren hittade jag en 90 %-ig Cyndaquil. Nu har jag 130 godisar och kan få en stark Typhlosion. Hittade även en bra Growlithe.
Citera
2017-06-15, 12:51
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Andra Lapras fångad! 1830cp

Fy fan vad många bollar det går åt under eventet haha
Verkligen!
Jag har visserligen inte stött på någon Lapras ännu men Charmander, Cyndaquil, Vulpix och Growlithe har lyckats göra skrot av x-antal Great och Ultrabollar hittills.

Därför blir jag glad när man stöter på några Pidgey eller Spinaraks emellanåt. Dessa är beydliget mer lättfångade och man får ju nu bra betalt XP-mässigt.
Citera
2017-06-15, 13:04
Medlem
IgorSs avatar
Tilt.

Spoofer i egna laget placerar sina fula pokemon i gymmen jag levlar upp. 100% säker på att inte en kotte fanns inom 100 kvadratkilometer. Om man ändå ska spoofa kan man väl i alla fall botta upp gymmen själv. Röven! Gym-makeovern är efterlängtad. Lägger ner den skitdelen tills vidare.
Citera
2017-06-15, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Tycker du att det är jobbigt att läsa inlägg som redan finns innan du ställer en fråga? Eventet var utannonserat i god tid innan, först från en inofficiell källa och sen även den officiella.

Det är ibland lite för skarp ton här och påhopp bl.a. om att andra fuskar. Är det fler än jag som skulle uppskatta en vänlig ton i alla inlägg? Vi är alla tokiga nog att gå runt och jaga fiktiva monster och slåss i lotsasfighter i vår vardag och kan väl då vara schyssta hör där vi kan samlas o skriva från hela vårt lång land (och Frankrike)
Citera
2017-06-15, 15:19
Medlem
Loxuss avatar
Hehe. Startade spelet för första gången på flera veckor igår. Kom upp en Houndour direkt, fångade den och stängde av spelet.
Citera
2017-06-15, 15:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Hehe. Startade spelet för första gången på flera veckor igår. Kom upp en Houndour direkt, fångade den och stängde av spelet.
Hur resonerade du?
Citera
2017-06-15, 15:27
Medlem
ForzaLeons avatar
Tar ni allt som dyker upp?

Själv har det numera blivit att inrikta sig på de vanliga och en & annan svag av de i eventet.
Inte värt att kasta en massa vanliga eller bra bollar på skräp som man ändå inte har nytta av.

Tyvärr inte sett någon Lapras ännu får se om det dyker upp någon när jag ska jobba i helgen.

Blir att trava runt lite i Västerås, Eskilstuna, Stockholm samt Ludvika nu i helgen.
Skönt att ha lite att göra på rasterna då man inte kör tåg.
Citera
2017-06-15, 15:52
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Tar ni allt som dyker upp?

Själv har det numera blivit att inrikta sig på de vanliga och en & annan svag av de i eventet.
Inte värt att kasta en massa vanliga eller bra bollar på skräp som man ändå inte har nytta av.

Tyvärr inte sett någon Lapras ännu får se om det dyker upp någon när jag ska jobba i helgen.

Blir att trava runt lite i Västerås, Eskilstuna, Stockholm samt Ludvika nu i helgen.
Skönt att ha lite att göra på rasterna då man inte kör tåg.
Jag resonerar precis som du!
Dock fångar jag näst intill allt nu på grund av att jag sparade ihop många Great och Ultrabollar dagarna före eventet. Men det tryter fort så snart blir det nog att inrikta sig på event-pokemons med låg CP samt alla vanliga common. Jag brände nog 5-6 Ultrabollar på en Vulpix CP490 igår, det va inte kul hehe.

Nu lämnar jag jobbet om 10 minuter och resterande del av dagen blir det hårt grind.
Jag har inte haft möjlighet att spela speciellt mycket sedan event-starten så det kliar lite i fingrarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in