2016-09-27, 01:18
Medlem
Jag har en huawei p8Lite.
När jag spelar pokémon och sedan exempelvis öppnar snapchat stängs alltid pokémon av och jag måste ladda om det..
Fett jävla drygt, finns det ingen lösning på det.. Nån som vet?
Citera
2016-09-27, 02:38
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Jag har en huawei p8Lite.
När jag spelar pokémon och sedan exempelvis öppnar snapchat stängs alltid pokémon av och jag måste ladda om det..
Fett jävla drygt, finns det ingen lösning på det.. Nån som vet?

Nope...android har lite dålig minneshantering ibland
Enda är väl att skaffa en telefon med massa RAM... (vetifan om det ens hjälper dock, ibland verkar den ladda om apparna ändå...)
Citera
2016-09-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
105 000 xp denna gång och nu level 27... nu fick jag 3 st nya. resten vanliga... Med lite fel tryckningar osv förlorar kanske max 30 sek typ :P

Gjort min första evolve-session nu, blev 61k xp eller nåt liknande. Missade den lilla detaljen att man måste klicka bort favoritmarkeringen på dem förslagsvis innan man evolvar, sumpade ruggigt mycket tid på att scrolla ner i listan efter de första 10 var klara. Blev väl lite andra klanterier som kostade tid oxå. Struntar nog i att starta om appen mellan utvecklingarna nästa gång, blev ju ett stressmoment utan dess lika. Jävligt intensiva 30 minuter var det iaf!

Bra knep för övrigt, hade ju tagit en vecka att samla in dessa xp på jakt o pokestops.
Citera
2016-09-27, 14:13
Medlem
NirvanAs avatar
Jag har 0.39.0 men ändå står det att det finns en ny version.. "uppdatera" i gplaystore....wtf?
Denna 0.39.0 uppdaterade jag för några dagar sen typ (minns ej riktigt)
Citera
2016-09-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har 0.39.0 men ändå står det att det finns en ny version.. "uppdatera" i gplaystore....wtf?
Denna 0.39.0 uppdaterade jag för några dagar sen typ (minns ej riktigt)
0,39,1 är senaste
Citera
2016-09-27, 16:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
0,39,1 är senaste
Kommer det en ny varje dag eller?
Är ingen mening att uppdatera till 0.39.1 antar jag, bara massa "minor text fixes" ?
Citera
2016-09-27, 16:21
Medlem
Äntligen fångade jag en vild snorlax! 1300 cp var inte det bästa men nöjd vart jag!
Citera
2016-09-27, 16:24
Medlem
SMD FBs avatar
Har haft Lapras som buddy nu ett tag men fick precis en till lapras i ett 10 km ägg med över 30 candy. Så nu kan jag uppgradera den till lvl 30. Nu vet jag inte vilken man skall välja som kattsvans? Dratini fångar jag 2-4st varje dag så kan utveckla en dragonite varannan vecka ungefär. Problemet där är bara att hitta en lämplig kandidat. Hade jag haft en snorlax hade den varit ett givet val. Tips?
Citera
2016-09-27, 16:33
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Äntligen fångade jag en vild snorlax! 1300 cp var inte det bästa men nöjd vart jag!

Grattis

Behöver 4-5 st till nu för att kunna uppa mina två jag satsar på.

Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Har haft Lapras som buddy nu ett tag men fick precis en till lapras i ett 10 km ägg med över 30 candy. Så nu kan jag uppgradera den till lvl 30. Nu vet jag inte vilken man skall välja som kattsvans? Dratini fångar jag 2-4st varje dag så kan utveckla en dragonite varannan vecka ungefär. Problemet där är bara att hitta en lämplig kandidat. Hade jag haft en snorlax hade den varit ett givet val. Tips?

Kattsvans?
Citera
2016-09-27, 17:36
Medlem
Salamanderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Gjort min första evolve-session nu, blev 61k xp eller nåt liknande. Missade den lilla detaljen att man måste klicka bort favoritmarkeringen på dem förslagsvis innan man evolvar, sumpade ruggigt mycket tid på att scrolla ner i listan efter de första 10 var klara. Blev väl lite andra klanterier som kostade tid oxå. Struntar nog i att starta om appen mellan utvecklingarna nästa gång, blev ju ett stressmoment utan dess lika. Jävligt intensiva 30 minuter var det iaf!

Bra knep för övrigt, hade ju tagit en vecka att samla in dessa xp på jakt o pokestops.
Du hade klarat minst lika många utan att stänga av och sätta igång igen.

Jag klarar 67-70 st och många gånger är det nya som läggs in i pokédexen (tar extra tid).
Citera
2016-09-27, 17:39
Medlem
MarqsN92s avatar
Kan någon förklara för mig varför Jynx finns i 10km ägg? Inte speciellt rare eller ens en bra pokemon
Citera
2016-09-27, 17:50
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Kan någon förklara för mig varför Jynx finns i 10km ägg? Inte speciellt rare eller ens en bra pokemon

En del nitlottar för att det ska kännas extra bra när det väl blir en snorlax eller lapras eller dratini.

Jag spelade aldrig förbi gen1 som kid, men hörde att det var en alternativ uppgradering på poliwag sen. Finns det andra Pokémons från första batchen som har alternativa eller utökade evolves sen? Så man vet ifall vissa candies är värda att spara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in