2016-07-10, 14:00
Medlem
swebarbs avatar
speed ban är det, tror gränsen är 60km/h i ingress så borde väl vara något liknande här.
Citera
2016-07-10, 14:11
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
för en som endast hört talas om detta spel exakt nu - o läst dom senaste 4 sidorna i denna tråd och ser bokstavligen ut såhär:
vad i hela helvete pratar ni om?

vadå gym; o jag får nästan känslan av att ni menar att man BOKSTAVLIGEN skall gå "UT" alltså IRL!?!
vafan är detta?!!

alltså; för nån som ser ut såhär
kan ni beskriva detta spel i ett par meningar, tack!

o nej, jag har aldrig nånsin spelat pokemon, aldrig - o fattar INTE hypen med pokemon - däremot är jag väldigt intresserad av detta nya efter vad jag läst här - inte för att det just är pokemon - kunde likabra varit my little pony for all i care- är spelet roligt är det roligt o temat kvittar nästan.

Se det som en digital version av geocaching.

Grundspelen i Ponemon franchise släpptse väl för typ 15år sedan eller något sånt, och handlade om en liten pojke som skulle jt och samla på Pokemons, små monster som fanns överallt och både störde och hjälpte människor. Tänk dig att du i vår värld skulle ut och fånga hästar, höns, vildsvin, hundar, ...
Dessa användes sedan för att slåss mot andra som också samlade pokemon. Lite som varenda mobilspel nu där du ska skaffa en armé och anfalla motståndare.
Dock låg emfasen vid att man skulle fånga minst en av varje pokemon i spelet (slogan var "Gotta Catch 'em All!"), att man skulle träna dom så de gick upp i level, lät dom lära sig nya attacker och utvecklas (en pokemon kan evolvera till en annan, starkare version).

Just det här spelet, Ponemon Go, är en utveckling av de spelen. Då satt du vid ditt Game Boy eller ditt TV-spel med handkontrollen och gick runt på skörmen, men nu är spelet kopplat till Google Maps och med GPS följer spelet var du är. Du måste nu alltså fysiskt gå ut på promenader eller cykelturer för att kunna se och fånga nya pokemons. Spelet pingar att någon pokemon finns i närheten och då måste du ge dig ut och leta för att sedan på mobilskärmen slänga en pokeboll i hopp om att lyckas fånga den.
Förutom Pokemons så finns det olika Gym och olika affärer, dessa baseras på var Google Maps har något landmärke utmärkt, dvs det kan vara en kyrka, det kan vara en staty eller vad som helst annat.
Affärerna låter dig köpa saker du kan behöva medans du fångar och tränar pokemons.
I spelet var gymmen lite som del-bossar på väg till slutbossen. Gymmen hade de starkaste tränarna med de starkaste Pokémon. Tanken var att du skulle besegra ägaren av gymmet och då få en liten pin som visade att du klarat den delen, och om du hade alla pins kunde du möta en serie tränare som skulle vara de absolut bösta i spelet. Nu i PoGo så finns det gym överallt och du som spelare postar en pokemon där. Kommer det sedan en utmanare måste utmanaren besegra din och ditt lags pokemon tills inga finns kvar och då kan de taöver och bli ägare själva. Man får bonus items om man är gymledare så det är en bra grej.

TLR - Geocaching i mobilen där du fångar små djur som du sedan kan använda för att besegra andra spelares djur. Starkast djur vinner.
Citera
2016-07-10, 14:12
Medlem
Vart är det störst chans att man hittar pokemons. I högt gräs?
Citera
2016-07-10, 15:14
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Jo, det är jag med på. Jag har spelat de flesta pokemonspel sen Red, så jag är inte helt oinsatt
Ja det är bara att försöka ha lite tur med CPn då helt enkelt.

Du knallar runt med telefonen utomhus, spelet ser typ ut som Google Maps. Gymmen brukar vara olika landmärken, som tex kyrkor. Och ja, du MÅSTE gå ut utomhus och fysiskt ta dig till dessa platser

Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
TLR - Geocaching i mobilen där du fångar små djur som du sedan kan använda för att besegra andra spelares djur. Starkast djur vinner.

men vafan.. jag är ju en antisocial datanörd o gamer... inte fan vill ja ge mig ut o få frisk luft o sol på skinnet
när kommer spelet till SE då? finns ju inte i play
Citera
2016-07-10, 15:17
Medlem
pantherTypeGs avatar
Finns det på android store? Hittar det inte
Citera
2016-07-10, 15:26
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Finns det på android store? Hittar det inte
Inte riktigt än. Skulle komma i slutet av veckan (d.v.s. idag) i Europa, men blev uppskjutet p.g.a. överbelastning av servrarna.

Har du Android så kan du ladda ner APK:n (installationsfilen) och installera utan problem. Gå med i Pokemon Go: Sverige på facebook så finns länken där.
Har du Iphone så måste du ändra land på ditt applekonto till nordamerika, australien eller något annat land där det är släppt, ladda ner det i appstore och sedan kan du byta tillbaka till sverige igen. Även detta finns det guide för på facebooksidan.
Citera
2016-07-10, 15:32
Medlem
majorapas avatar
https://www.proofpoint.com/us/threat...go-android-app

Finns en infekterad apk ute, varning för den.
Citera
2016-07-10, 15:37
Medlem
phny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
speed ban är det, tror gränsen är 60km/h i ingress så borde väl vara något liknande här.

Märkte det också haha.
Vad gör points of interests för något?
Citera
2016-07-10, 15:53
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Gött att jag evolverade så jag fick Hypno CP 654 precis.

andra darlings än så länge:
Victreebel CP 574
Golbat CP 518
Gloom CP 313
Beedrill CP 310
Raticate CP 303
Onyx CP 250
Fearow CP 237
Pidgeot CP 238
Nidorino CP 230

Annars är Meowth, Magnemite, Jigglypuff, Abra, slowbroo och Dratini sköna klassiker.

__

Vad har ni för smaskiga pokemon?

Haha du måste ha spelat en del. installera precis och va ute en sväng, lyckades hitta fearow och en hypno och massa andra dåliga pokémon men dom hade bara runt 200 CP som mest. Kan man ha tur o fånga med mycket högre eller har du uppgraderat alla dina pokémon ?
Citera
2016-07-10, 16:07
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
men vafan.. jag är ju en antisocial datanörd o gamer... inte fan vill ja ge mig ut o få frisk luft o sol på skinnet
när kommer spelet till SE då? finns ju inte i play
Du behöver i te vara social, men du måste ut och röra på dig. Behöver i te bli några milslånga promenader men, ju mer du går desto större chans att du springer på någon cool pokemon.

Skulle släppts nu någon gång men de har lagt lanseringen på is tills de får bukt med sina servrar som lider av överbelastning.
Androider kan ladda ner en APK-fil och spela på den. Apple användare får snällt vänta.
Citera
2016-07-10, 16:13
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av data-nerd
Vart är det störst chans att man hittar pokemons. I högt gräs?
Överallt, typ.
Det fanns under Betan program där de jobbade på att försöka mappa om det fanns något sätt att förutsäga pokemons man hittar. Tex var det tydligt att vattenpokemons hittar du vid sjöar, hav och andra vattendrag, medan gräspokemons fanns du i skogen och vid gräs. Vid berg och liknande så hittade du fughting typer, ground typer, osv.

Du kan hitta alla lite överallt, om jag förstått det rätt, men vissa typer av pokemons är vanligare på vissa ställen. Finns ju screenshots där de hittat en Squirtle på toan hemma hos sig, en ägg-pokemon i köket, osv.
Citera
2016-07-10, 16:28
Medlem
Ett litet djurs avatar
Är det värt att fixa detta och gå ut och leta med småbarn på under fem år? Verkar skoj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in