2008-06-01, 15:07
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tafkaf
Enligt Wikipedia (inte världen mest pålitliga källa) så absorberar kroppen väldigt lite av det N2O(lustgas) som man andats in, se citat nedan. Betyder det att man kunde dra in gasen, andas ut i en plastpåse och sedan dra in den igen och få förnyad effekt? Man måste väl ta ett andetag i mellan för att inte få syrebrist.
Anledningen att göra detta är att inte behöva hålla på och ladda nya patroner hela tiden. Sen skulle man ju spara litet pengar också.

Om någon har prövat så rapportera. Jag ska se när jag kommer åt att boffa nästa gång och återkommer om saken.

"...Because nitrous oxide is minimally metabolized, it retains its potency when exhaled into the room by the patient and can pose an intoxicating and prolonged-exposure hazard to the clinic staff if the room is poorly ventilated. Where nitrous oxide is administered, a continuous-flow fresh-air ventilation system or nitrous-scavenging system is used to prevent waste gas buildup..."

Länk till hela artikeln:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide

Jaa, så gör jag varje gång. Dra varannat bloss i påsen och varannat utanför
Citera
2008-06-01, 15:25
Medlem
psi807s avatar
Problemet med den här recycle-grejen är att gasen tenderar att försvinna på något sätt, pröva själv att fylla en ballong i nyktert tillstånd med en patron, och hålla den "igenknipt" mellan fingrarna, och att blåsa upp en ballong med din egen utandningsluft och hålla den på samma sätt med andra handen... Konstigt, men framförallt tråkigt.
Citera
2008-06-01, 15:32
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Problemet med den här recycle-grejen är att gasen tenderar att försvinna på något sätt, pröva själv att fylla en ballong i nyktert tillstånd med en patron, och hålla den "igenknipt" mellan fingrarna, och att blåsa upp en ballong med din egen utandningsluft och hålla den på samma sätt med andra handen... Konstigt, men framförallt tråkigt.

Min tanke var att använda en plastpåse till själva "recyclingen". Jag har en slang med ett munstycke på min sifon. Jag boffar direkt från slangen, går bra med litet övning, och sen skulle jag andas ut i plastpåsen, dra in litet luft och sedan boffa ur påsen.
Låt mig testa i praktiken så återkommer jag med en rapport.
Citera
2008-06-03, 00:23
Medlem
MorbrorStuarts avatar
Någon som vet vart man ska göra av sina tomma patroner? Har en 500 stycken..
Citera
2008-06-03, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorStuart

Stålåtervinning.
Citera
2008-06-03, 12:36
Medlem
Ssjoss avatar
Ett möjligt problem med att "återvinna" gasen genom att andas in och ut ur påse är även att det kommer byggas upp koldioxid i påsen.

Utandningsluften innehåller ca 1% CO2 och att andas in höga koncentrationer koldioxid är troligtvis onyttigt. (dvs andetag 2 innehåller 2% CO2, andetag 3 - 3% CO2 osv.)
Förut när jag söka fann jag aldrig någon uppgift om "hur farligt" det skulle kunna vara, men för långtidexponering tilläts inte över 0,04% eller vad det var enligt EU arbetsplatsregler.
Citera
2008-06-03, 19:30
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorStuart

Dom kan man limma ihop med Karlsons klister och bygga många roliga grejor med, som t.ex. en skalmodell av regalskeppet Wasa.
Citera
2008-06-03, 23:12
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
Får ni "baksmälla" efter lustgas?
Boffade en 15-20 patroner igår kväll och var rätt kraftigt bombad att tag. Idag har jag lätt huvudvärk och känner mig trött. Sen tog jag då mina vanliga 20mg Temazepam och 15mg Oxazepam för att kunna somna (tar inte Oxasepam VARJE dag). Kan ju bero på det också.

Det vart inte lite brist på vitamin B då?
Citera
2008-06-07, 16:02
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Dom kan man limma ihop med Karlsons klister och bygga många roliga grejor med, som t.ex. en skalmodell av regalskeppet Wasa.

haha, fan att jag slängt mina, hade varit ett bra tidsfördriv
Citera
2008-06-08, 01:03
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet
Det vart inte lite brist på vitamin B då?

Nänän... snarare syrebrist.. testa sitta och andas i en påse i några minuter och du kommer också få en jävla huvudverk..
Citera
2008-06-08, 05:56
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Nänän... snarare syrebrist.. testa sitta och andas i en påse i några minuter och du kommer också få en jävla huvudverk..

Bara huvudverk?
Citera
2008-06-08, 12:50
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet
Bara huvudverk?
Lite yrsel eller begynnande-migrän-känsla kan infinna sig också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in