2008-05-03, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonfisksushi
Trodde inte n2o patroner passade i sodasifoner, och vice versa?
Har tom provat, och de passade inte. Inte i de klassiska SodaStreamsifonerna iaf.
Citera
2008-05-04, 02:38
Medlem
need_wingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstatera
vet du något som jag inte vet? vad är det i vissa patroner som får dig att använda sådana hårda ord?
SOT!!!!
svarta partiklar i lustgasen såklart!

jag (och även andra) har noterat att i MOSA-patronerna så måste det finnas något ämne som i högt tryck bildar sot i siphonen och i munsycket.
det hela diskuteras även långt tidigare i tråden men jag förstår att folk inte orkar läsa hela.

därför hoppades jag på att PGW och Whipcream inte säljer dessa thailänsktillverkade snålpatronerna längre...
men tydligen så vann kapitalismen... "billigast vinner livskvaliteten försvinner"
Citera
2008-05-04, 04:13
Medlem
Ssjoss avatar
Sotet som finns inne i patronen är med största sannolikhet en rest från smörjmedel som används i tillverkningen. (Såg en film av tillverkning av patroner, används sjukt mycket smörjmedel och rensköljningen får antagligen inte bort allt)

Detta smörjmedel består troligtvis av silikonbaserad olja eller teflon baserad olja då dessa är dem som används i störst utsträckning i industrin.

Hur farligt detta är att inhalera vet jag inte, troligtvis finns mycket lite olja i gasfrom som man andas in. Detta vore ju något som någon skulle kunna kolla upp . Jag har personligen aldrig fått några symptom som skulle kunna förklaras av just oljan.

Även om Mosa verkar ha mest smuts i sig så har alla märken av patroner smuts i sig, även de som whipcream säljer
Citera
2008-05-04, 05:28
Medlem
need_wingss avatar
jamen fasen det är bara mosa om har sotat igen min(a) siphoner...
det är mysko... de måste använda något smörjmedel som ingen annan tillverkare använder sig av...

så lyder FB:s dom iaf...

om det är sot i munstycket så kan du nog ge dig fasen på att du får skräp ner i lungorna med...
Citera
2008-05-04, 13:51
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Visst att gasen är lite kylig, men inte på något sätt obehagligt tycker jag?

Hetsladdar och drar i mig så fort som fysiken tillåter.. har aldrig blivit irriterad i halsen eller fått ont...inte pga kylan i vilket fall.
Jag får lätt irriterad hals om gasen inte är kall, lustigt nog. Dock har jag dragit i mig för fort flertalet gånger, med ont i lungorna vid djupa andetag flera veckor efter som följd.
Citera
2008-05-04, 14:02
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Jag får lätt irriterad hals om gasen inte är kall, lustigt nog. Dock har jag dragit i mig för fort flertalet gånger, med ont i lungorna vid djupa andetag flera veckor efter som följd.

Samma här. "Varm" gas blir nästan som sandpapper i halsen tycker jag. Sist drog jag i mig tio patroner i följd, och tack vare att man blev så jävla borta så tryckte jag i mig den sista tionde patronen med sån kraft så jag trodde mina lungor var ett minne blott
Citera
2008-05-04, 22:04
Medlem
Ssjoss avatar
Ja det är lite läskigt faktiskt att man kan göra illa lugnorna genom att lägga för högt tryck. Har dock aldrig haft problem i mer än max 3-4 dagar efter bruk.

Tycker dock alltid att man har massa olika skrap sår och blåmärken lite varastanns efter en rejält lustgas session. Man ramlar ju runt och slår sig utan att man märker det :s

En annan grej som som brukar hända mig är att jag lyckas öppna patroner "halvt" så att det bara pyser ut. Ja fattar inte va som händer och kastar bort den och tror den är redan använd. Sen sprutar det flytande gas på mina händer så man får brännsår
Citera
2008-05-04, 22:24
Medlem
Karnevalens avatar
Kör man på metoden med påse och en patron i och slår sönder den så är det ofarligt alltså? Förutsatt att man inte beteer sig som en idiot!
Citera
2008-05-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karnevalen
Kör man på metoden med påse och en patron i och slår sönder den så är det ofarligt alltså? Förutsatt att man inte beteer sig som en idiot!
Ofarligt ur det perspektivet att du inte riskerar att lungorna sprängs av övertryck från gasen, men det är ju en minimal risk om man kör med sifon.

Men spik+påse+hammare-tricket är uruselt gämfört med en sifon. Det är 100 gånger lättare att köra med en sifon.
Citera
2008-05-05, 11:58
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karnevalen

säg att man vill dra mer än en patron, då är ju den metoden väldigt krånglig. körde den till min flickvän, fast jag sprutade i gasen från sifonen till en ballong för att hon inte skulle skada lungorna, men det är omständigt nog det med.

Jag tillhör den gruppen som är starkt för sifon. enkelt och smidigt, och det går snabbt att ladda om dom.

skulle även vilja slänga iväg en fråga;
Är jag den enda här som verkligen biter STENHÅRT i munstycket när jag drar från sifon? som tur var fick jag med två munstycken med min, för jag har redan bitit av ett
Citera
2008-05-05, 13:17
Medlem
Herr Hattuluss avatar
Vad är det för skitsnack om att man kan skada lungorna?
Gasen är inte iskall om du sprutar den från sifonen och trycket är långt ifrån så starkt att du riskerar att spräcka dian lungor. Skulle du trycka för hårt på sifonene kommer dina kinder vidgas och gas sippra ut från munnen runt munstycket. Det händer i princip alla första gångerna de ska spruta själva.

Däremot skadar ni era hjärnor om ni tar flera paket i veckan och riskerar att få nervskador med hemska följder som förlamning eller hjärnskador.
Ännu har man inte forskat på långtidsskadeverkning så där har ni kanske något att se fram emot i framtiden dessutom.
Tar man flera paket i veckan har man imo bevisat att man är dum i huvet å bör absolut inte testa några andra droger för då lär ni sitta långt ner i träsket innom snar framtid.
Citera
2008-05-05, 18:00
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Hattulus
Vad är det för skitsnack om att man kan skada lungorna?
Gasen är inte iskall om du sprutar den från sifonen och trycket är långt ifrån så starkt att du riskerar att spräcka dian lungor. Skulle du trycka för hårt på sifonene kommer dina kinder vidgas och gas sippra ut från munnen runt munstycket. Det händer i princip alla första gångerna de ska spruta själva.

Däremot skadar ni era hjärnor om ni tar flera paket i veckan och riskerar att få nervskador med hemska följder som förlamning eller hjärnskador.
Ännu har man inte forskat på långtidsskadeverkning så där har ni kanske något att se fram emot i framtiden dessutom.
Tar man flera paket i veckan har man imo bevisat att man är dum i huvet å bör absolut inte testa några andra droger för då lär ni sitta långt ner i träsket innom snar framtid.

Det är inte alla som samlar upp det i munnen innan man drar ner i lungorna. Jag till exempel gör inte det, och då kan man få lungsmärta om man trycker för hårt.

Har även märkt att om man sätter tungan på ett visst ställe så kan man få djävulskt ont, men det är ju bara att undvika det stället. man märker ju när det händer om man säger så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in