2008-05-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tafkaf
Testa och skriv hur det gick

Jag har just köpt en sifon av märket ISI "Cream Profi Whip" är Tysk eller österrikisk. Helt i rostfritt stål, väldigt gedigen. Jag gjorde dock misstaget att köpa en halv liters i stället för enliters. Tänkte att den skulle vara smidigare. Men det går ju förstås mindre gas i den. Jag vill köra i flera patroner på en gång för att inte behöva fylla hela tiden. Men när man har kört i patron två och skruvar av hållaren så läcker det ut en del gas, trycket blir för högt antar jag.
Nåja, idag fixade jag en slang som jag fäst på det smalare av de två grädd munstyckena, i andra ändan har jag en plast hylsa som jag skurit av så att den blir lagom att ha i munnen. Nu kan jag ligga bekvämt med sifonen bredvid mig och manövrera den med ena handen och ha munstycket så att jag inte behöver sträcka halsen och ha sifonen på magen för varje boff. Jag ska sätta på litet flummig ambient musik av Brian Eno och testa den nu.
Här om dagen tog jag 100mg Tramal(flytande tramadol) innan jag boffade. Kändes ok men var litet svårt att säga var gasen slutade och Tramen började.
En annan sak, patronerna jag använder är tillverkade av ISI så dom ska vara ok. Men jag tycker att gasen smakar illa, det är svårt att beskriva smaken men jag känner den mer efter 5-6 patroner. Ska gasen smaka på detta sätt, har aldrig jämfört med nådot annat märke.

Nä, dags för boffa nu, vi hörs
Bild?
Man måste ju få lite idéer på hur man kan pimpa sin egna
Citera
2008-05-28, 00:21
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
jag kan försöka nån gång i dagarna om jag kommer ihåg, kan prova att beställa genom företaget
Tummen upp, glöm inte berätta hur det gick också, aight?
Citera
2008-05-28, 07:34
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Testa och skriv hur det gick

Jag har just köpt en sifon av märket ISI "Cream Profi Whip" är Tysk eller österrikisk. Helt i rostfritt stål, väldigt gedigen. Jag gjorde dock misstaget att köpa en halv liters i stället för enliters. Tänkte att den skulle vara smidigare. Men det går ju förstås mindre gas i den. Jag vill köra i flera patroner på en gång för att inte behöva fylla hela tiden. Men när man har kört i patron två och skruvar av hållaren så läcker det ut en del gas, trycket blir för högt antar jag.
Nåja, idag fixade jag en slang som jag fäst på det smalare av de två grädd munstyckena, i andra ändan har jag en plast hylsa som jag skurit av så att den blir lagom att ha i munnen. Nu kan jag ligga bekvämt med sifonen bredvid mig och manövrera den med ena handen och ha munstycket så att jag inte behöver sträcka halsen och ha sifonen på magen för varje boff. Jag ska sätta på litet flummig ambient musik av Brian Eno och testa den nu.
Här om dagen tog jag 100mg Tramal(flytande tramadol) innan jag boffade. Kändes ok men var litet svårt att säga var gasen slutade och Tramen började.
En annan sak, patronerna jag använder är tillverkade av ISI så dom ska vara ok. Men jag tycker att gasen smakar illa, det är svårt att beskriva smaken men jag känner den mer efter 5-6 patroner. Ska gasen smaka på detta sätt, har aldrig jämfört med nådot annat märke.

Nä, dags för boffa nu, vi hörs

den gas jag har kört på har också haft en väldigt egendomlig smak, men jag tycker den smakar gott
Citera
2008-05-28, 13:51
Medlem
Ravekommisionens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicky Nastee
kom att tänka på en kul grej som jag undrar lite över.
Om man stoppar upp en gräddsifon eller nåt i röven, kommer man bara bli gasig i magen då eller letar gaserna sig in i lungorna på nåt vänster?
Kan va kul att veta

Du måste ju ha glömt att gå på biologin i grundskolan. Tror du lungorna och tarmsystemet sitter ihop eller?
Citera
2008-05-28, 14:07
Medlem
swedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravekommisionen
Du måste ju ha glömt att gå på biologin i grundskolan. Tror du lungorna och tarmsystemet sitter ihop eller?

Nejdå, du får upp gasen i munnen, håller för den (munnen alltså) och tvingar ner gasen i lungorna genom näsan, invärtes. Enkelt och smidigt. Klart man kör lustgas i baken. Var skulle man annars ta den?
Citera
2008-05-28, 14:18
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravekommisionen
Tror han menar att den skulle tas upp av blodet i cellväggarna, på motsvarande sätt som den gör i lungorna, och nå hjärnan den vägen. Men nej, så verkar inte vara fallet.
Citera
2008-05-28, 21:54
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rooseen
Bild?
Man måste ju få lite idéer på hur man kan pimpa sin egna

Ska försöka fixa det i morgon.

Fråga till panelen; brukar ni få en sexuell kick av lustgas. Har någon använt lustgas samtidigt som ni har sex. Jag blir liksom kåt men har svårt att komma. Konstig känsla blir det och perversa fantasier också .
Senast redigerad av Tafkaf 2008-05-28 kl. 22:01.
Citera
2008-05-28, 22:55
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ska försöka fixa det i morgon.

Fråga till panelen; brukar ni få en sexuell kick av lustgas. Har någon använt lustgas samtidigt som ni har sex. Jag blir liksom kåt men har svårt att komma. Konstig känsla blir det och perversa fantasier också .

personligen brukar jag ha alldeles för mycket att tänka på för att ens komma på tanken till sex när jag lustgasar man bör nog köra med mask och lagom syretillförsel ifall man ska komma nånstans på lustgas. att försöka göka på patroner lär nog bara förvirra kroppen
Citera
2008-05-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
personligen brukar jag ha alldeles för mycket att tänka på för att ens komma på tanken till sex när jag lustgasar man bör nog köra med mask och lagom syretillförsel ifall man ska komma nånstans på lustgas. att försöka göka på patroner lär nog bara förvirra kroppen
Samma här, även så domnar min kropp bort, så det blir lite knepigt..
Citera
2008-06-01, 11:42
Medlem
Tafkafs avatar
Baksmälla efter lustgas?

Får ni "baksmälla" efter lustgas?
Boffade en 15-20 patroner igår kväll och var rätt kraftigt bombad att tag. Idag har jag lätt huvudvärk och känner mig trött. Sen tog jag då mina vanliga 20mg Temazepam och 15mg Oxazepam för att kunna somna (tar inte Oxasepam VARJE dag). Kan ju bero på det också.
Senast redigerad av Tafkaf 2008-06-01 kl. 12:20.
Citera
2008-06-01, 11:53
Medlem
Tafkafs avatar
"Recycla" lustgas, går det?

Enligt Wikipedia (inte världen mest pålitliga källa) så absorberar kroppen väldigt lite av det N2O(lustgas) som man andats in, se citat nedan. Betyder det att man kunde dra in gasen, andas ut i en plastpåse och sedan dra in den igen och få förnyad effekt? Man måste väl ta ett andetag i mellan för att inte få syrebrist.
Anledningen att göra detta är att inte behöva hålla på och ladda nya patroner hela tiden. Sen skulle man ju spara litet pengar också.

Om någon har prövat så rapportera. Jag ska se när jag kommer åt att boffa nästa gång och återkommer om saken.

"...Because nitrous oxide is minimally metabolized, it retains its potency when exhaled into the room by the patient and can pose an intoxicating and prolonged-exposure hazard to the clinic staff if the room is poorly ventilated. Where nitrous oxide is administered, a continuous-flow fresh-air ventilation system or nitrous-scavenging system is used to prevent waste gas buildup..."

Länk till hela artikeln:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide
Citera
2008-06-01, 13:35
Medlem
Citat:
Enligt Wikipedia (inte världen mest pålitliga källa) så absorberar kroppen väldigt lite av det N2O(lustgas) som man andats in, se citat nedan. Betyder det att man kunde dra in gasen, andas ut i en plastpåse och sedan dra in den igen och få förnyad effekt? Man måste väl ta ett andetag i mellan för att inte få syrebrist.
Anledningen att göra detta är att inte behöva hålla på och ladda nya patroner hela tiden. Sen skulle man ju spara litet pengar också.

Om någon har prövat så rapportera. Jag ska se när jag kommer åt att boffa nästa gång och återkommer om saken.

"...Because nitrous oxide is minimally metabolized, it retains its potency when exhaled into the room by the patient and can pose an intoxicating and prolonged-exposure hazard to the clinic staff if the room is poorly ventilated. Where nitrous oxide is administered, a continuous-flow fresh-air ventilation system or nitrous-scavenging system is used to prevent waste gas buildup..."

Länk till hela artikeln:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide
hmmmm, coolt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in