2007-04-17, 02:50
Medlem
ja satt å drog 24st under 40min å jävlar vart tog dom 40minuterna vägen och hur märker man av syrebrist?? finns la ingen risk för det om du tar 2st patroner andas vanligt i typ 2min drar 1ny å sen kör man så helatiden?? kan juh tilläggas att det blir helt cp i världen man bara försvinner man är vaken men ändå inte
Citera
2007-04-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
ja satt å drog 24st under 40min å jävlar vart tog dom 40minuterna vägen och hur märker man av syrebrist?? finns la ingen risk för det om du tar 2st patroner andas vanligt i typ 2min drar 1ny å sen kör man så helatiden?? kan juh tilläggas att det blir helt cp i världen man bara försvinner man är vaken men ändå inte

Man märker inte av syrebristen, eftersom man endast känner andnöd av höga koldioxidnivåer i lungorna (och andas man inget syre kommer det inte bli någon koldioxid). Tror inte det är någon fara om du gör som du säger med pauser mellan patronerna. Kör man flera på raken kan det dock börja bli farligt (2 på raken är antagligen ingen fara).
Citera
2007-04-20, 01:09
Medlem
varfan tog min post vägen..hmm aja jag tar om det

har skummat igenom tråden o sett att ni köper online...
tänkte jag skulle komma till skott imorron, var köper jag det i stockholm?affär altså. tänkte köpa syfon och ett gäng patroner!
Citera
2007-04-20, 15:40
Medlem
Jag köpte på PGW i slussen, du tar vänster från t-bane stationen, vänster igen, då kommer du itll en lång gata, andra gatan till vänster på den så finns det en affär som heter PGW, där kostar tio patroner 37:- och en 0,5 liters sifon 319!
Citera
2007-04-21, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut_johan
Jag köpte på PGW i slussen, du tar vänster från t-bane stationen, vänster igen, då kommer du itll en lång gata, andra gatan till vänster på den så finns det en affär som heter PGW, där kostar tio patroner 37:- och en 0,5 liters sifon 319!

grattis va på cordon lue, sifonen kostan 600 och patronerna 80 kr 10 packetet
Citera
2007-04-22, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut_johan

Kanske är bra att tillägga att det är uppgången Götgatan/Mosebacke
Citera
2007-04-22, 22:08
Medlem
Ssjoss avatar
hehe köpte hem ett massa på internet...

självklart va man tvungen att pröva lite

planera för 2 fast sluta på 9
edit 11

Anyway nåt jävligt skumt hände på sista patronen.
När jag inhalerade och höll andan i 20 sec typ och tänkte andas ut så fick ja typ panik?... kändes som allt gick i slowmotion och ja andades sakta genom näsan 6 djupa andetag. Allt jag hörde var min egen andning. Kanterna av syn fältet pulserade i svart/röd aktigt. Sen snappa det bort instant.

Min teknik va sådan att ja drog ett antag N2O och sedan höll i >20 sek och sista höll jag väl kanske 20 sek. Tog minst 10 antetag luft mellan varje patron.
Kan tillägga att ja hade lite noja inför att få syre brist.

Fråga: Nån som vart me om något liknande? Var det syrebrist ja upplevde eller var det bara panik/"snetripp"?
Citera
2007-04-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
hehe köpte hem ett massa på internet...

självklart va man tvungen att pröva lite

planera för 2 fast sluta på 9
edit 11

Anyway nåt jävligt skumt hände på sista patronen.
När jag inhalerade och höll andan i 20 sec typ och tänkte andas ut så fick ja typ panik?... kändes som allt gick i slowmotion och ja andades sakta genom näsan 6 djupa andetag. Allt jag hörde var min egen andning. Kanterna av syn fältet pulserade i svart/röd aktigt. Sen snappa det bort instant.

Min teknik va sådan att ja drog ett antag N2O och sedan höll i >20 sek och sista höll jag väl kanske 20 sek. Tog minst 10 antetag luft mellan varje patron.
Kan tillägga att ja hade lite noja inför att få syre brist.

Fråga: Nån som vart me om något liknande? Var det syrebrist ja upplevde eller var det bara panik/"snetripp"?

Har absolut ingen aning, men man kan "snea" (uppleva något slags obehag, har aldrig hänt mig, men hände för en polare när han tog första gången) på lustgas så det kanske är vad som hände?
Citera
2007-04-22, 23:28
Medlem
Ssjoss avatar
jo det är alltså det jag undrar...

va faktiskt lite läskigt varade inte så jätte länge driekt men tänkte mest om ja höll på att dö eller om de bara var snening
Citera
2007-04-23, 00:06
Bannlyst
Hur är det att inta Lustgas om ni jämför det med att boffa bensin/butangas?

Stor skillnad?
Citera
2007-04-23, 00:19
Medlem
Ssjoss avatar
Effekten av att sniffa bensin/butangas beror på syrebrist i hjärnan.

N2O påverkar olika nervsystem.

Har inte prövat att "boffa" och kan därför ej jämföra men jag ser inget själ att det skulle finnas nåra likheter ivf
Citera
2007-04-23, 00:52
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Effekten av att sniffa bensin/butangas beror på syrebrist i hjärnan.

N2O påverkar olika nervsystem.

Har inte prövat att "boffa" och kan därför ej jämföra men jag ser inget själ att det skulle finnas nåra likheter ivf
Det är faktiskt sant vad jag har hört. Effekten av boffning kommer inte av syrebrist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in