2009-02-04, 01:29
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superKing
Ber jättemycket om ursäkt om det här redan har frågats, men idag när jag satt hos polaren å drack lite å drog lite lustgas ur siphonen, så berättade han om hur svårt det var att få rent den. Han skruvade sen isär den och visade hur det såg ut innuti efter all användning. Det såg ut som det satt kåda eller väldigt hårt fett på sidorna, och jag undrar då vad fan detta är? Är det rester av smakämnena eller whats up?

Tror att det är en liten mängd olja i den lustgasen man köper. Man kan diska bort det mesta tror jag. Var det vi gjorde och det funkade fint med våran sifon
Citera
2009-02-04, 02:53
Medlem
evilclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Jag mejlade air liquide och frågade vad deras medicinska n2o kostade!

Svar:

Medicinsk lustgas finns endast för uthyrning och ej för försäljning.

Priserna för flaskorna som gäller är:

5L = 1247 kr och sedan tillkommer dagshyra på 4.42 kr för en standardflaska, 6.48 kr för en ALTOP och 5.08 kr för en SMARTOP.

10L = 1911 kr och sedan tillkommer dagshyra på 4.42 kr för en standardflaska, 6.48 kr för en ALTOP och 5.08 kr för en SMARTOP.

50L = 7057 kr och sedan tillkommer dagshyra på 4.42 kr för en standardflaska, 6.48 kr för en ALTOP och 5.08 kr för en SMARTOP.

__________________________________________________ __________________

Min fråga: Vad blir lustgasens volym i tuberna?

Har du någon aning om hur man hyr dessa tuber?
Citera
2009-02-04, 12:50
Medlem
martiness avatar
Btw, hur mycket gas är det i en vanlig patron om man mäter i Liter?
Citera
2009-02-04, 12:50
Medlem
superKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escapism
Tror att det är en liten mängd olja i den lustgasen man köper. Man kan diska bort det mesta tror jag. Var det vi gjorde och det funkade fint med våran sifon

Polaren påstod att han försökt diska den flera gånger utan att det försvunnit, iofs använder nötet eldorado diskmedel, så är väl inte så konstigt
Citera
2009-02-04, 13:12
Medlem
alprazolam_s avatar
Är den här tråden ny? Har aldrig sett den och blev skitförvånad när den låg klistrad högst upp nu.

Bar initiativ iaf!

Mitt råd, jag har aldrig kört lustgas riktigt, men lite. Mitt råd är: Ta inta hammare och spik och slå hål på skiten och sug direkt ur ampullen. Jag fick fläskläpp i en vecka. Det är fansom flytande kväve känns det som...
Citera
2009-02-04, 14:18
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Polaren påstod att han försökt diska den flera gånger utan att det försvunnit, iofs använder nötet eldorado diskmedel, så är väl inte så konstigt

Okej, om jag minns rätt så tar smör bort olja. Det kanske funkar. Vet att vi lyckades få bort det på nått sätt, men är inte säker på att det var diskmedel som lyckades. Ta _riktigt_ smör och smeta in och... Ja, sen är det ju jävligt jobbigt att få bort med vatten, men det borde fungera iaf.
Citera
2009-02-04, 14:37
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines

Man mäter gas i gram. Det är 8g. Det kan vara olika volym du vet, som i en patron jämfört med dina lungor.
Citera
2009-02-04, 15:09
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilclown
Har du någon aning om hur man hyr dessa tuber?

Japp, har dock inte gjort det själv än. Detta svar fick jag när jag mejlade Och frågade om priser och försöljning:

"Priserna för flaskorna som gäller är:

5L = 1247 kr och sedan tillkommer dagshyra på 4.42 kr för en standardflaska, 6.48 kr för en ALTOP och 5.08 kr för en SMARTOP.

10L = 1911 kr och sedan tillkommer dagshyra på 4.42 kr för en standardflaska, 6.48 kr för en ALTOP och 5.08 kr för en SMARTOP.

50L = 7057 kr och sedan tillkommer dagshyra på 4.42 kr för en standardflaska, 6.48 kr för en ALTOP och 5.08 kr för en SMARTOP.

Dessa priser är såklart exklusive moms.

Är detta intressant ber jag dig vända dig till vår säljavdelning för medicinska gaser Peter Stjernberg på 031-338 26 37. Han borde även kunna svara på de frågor du har i fortsättningen.

Med vänliga hälsningar

Air Liquide Gas AB"
Citera
2009-02-04, 21:23
Medlem
Cuprums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines

Som tidigare beräknat i denna tråd ger 8 g lustgas som finns i patronen ca 4.4 liter gas i standard tryck och temperatur.
En "lungfull" ungefär.
Citera
2009-02-04, 23:11
Medlem
Citat:

Diskar min med yes i varmvatten och det har inte varit några problem än så länge.
Citera
2009-02-05, 10:40
Medlem
Smyger in en fråga.

Någon som kan tipsa om en annan drog med ett rus som liknar lustgas fast som sitter i lite längre?
Älskar lustgas, men tycker ruset är lite väl kort ibland
Citera
2009-02-05, 12:14
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Smyger in en fråga.

Någon som kan tipsa om en annan drog med ett rus som liknar lustgas fast som sitter i lite längre?
Älskar lustgas, men tycker ruset är lite väl kort ibland

Mer lustgas?

Nej, men om man ska vara allvarlig så tycker inte jag något riktigt kan mätas med lustgas. Sen beror det ju på vad du blandar med. Lustgas på svamp är ju något väldigt annorlunda än på t.ex. gräs och alkohol. Vad är det för effekt du vill uppnå? Även om jag tvekar på att något kommer bli lika bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in