Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-30, 10:16
  #1813
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ly
Varför skriver du "kvinnor" ? De är ju faktiskt kvinnor, även om de inte är kvinnliga på samma sätt som du själv föredrar. Vad det är för män som blir tillsammans med dem vet jag inte, men vad har vi att göra med deras män och deras val att få barn? Det är ju ändå upp till de inblandade och inte till oss. Vi kan tycka vad vi vill, men det är ju deras liv och deras beslut.

Lady Dahmer sa en gång tidigare här i tråden att det enda som krävs för att vara kvinna är en vagina. Håller inte riktigt med där.
Isåfall skulle den här mannen: http://en.wikipedia.org/wiki/Buck_Angel räknas som kvinna.
Han har bytt kön och ätit hormoner och ser ut som en man. Men han har en kvinnas könsorgan.
Såg honom i en dokumentär på tv en gång. Han var verkligen jättemanlig. Om man bortser från avsaknaden av en penis.

Jag ser ex inte extremt butchiga flator som riktiga kvinnor. Jag ser de mer som ett mellanting mellan man och kvinna. För 99% av heteromännen skulle inte tända på en sån "kvinna".
Har hört en teori om att manliga flator har för mycket testosteron och tvärtom med fjolliga bögar.
Vet inte om det stämmer men låter logiskt faktiskt.
Citera
2012-11-30, 10:19
  #1814
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonracer
Jag förstår inte varför du inte tycker att feminister ska få ha barn. De har rätt till det lika mycket som alla andra. De skadar inte barnen mer än ickefeminister enligt mig.

Jag tycker inte radikalfeminister ska ha barn då de ofta är väldigt fanatiska i sin tro.
Detsamma gäller extremt religiösa som jehovas vittnen osv.
Jag tror det kan skada barnen att växa upp med dessa föräldrar.
Citera
2012-11-30, 10:22
  #1815
Medlem
FJLGs avatar
Jag kan helt ärligt säga att jag hellre skulle spendera en dag med en mansgris (har inte mött speciellt många såna under mitt liv, men enligt feminister kryllar det av dem) än en radikalfeminist.
Citera
2012-11-30, 10:51
  #1816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Jag tycker inte radikalfeminister ska ha barn då de ofta är väldigt fanatiska i sin tro.
Detsamma gäller extremt religiösa som jehovas vittnen osv.
Jag tror det kan skada barnen att växa upp med dessa föräldrar.

Jag tycker knappast att lady D är fanatisk. Hon har starka åsikter, men inte skadar det hennes barn.
Citera
2012-11-30, 11:05
  #1817
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonracer
Jag tycker knappast att lady D är fanatisk. Hon har starka åsikter, men inte skadar det hennes barn.

Ok, då tycker vi olika där.
Citera
2012-11-30, 11:46
  #1818
Avstängd
Burross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonracer
Jag tycker knappast att lady D är fanatisk. Hon har starka åsikter, men inte skadar det hennes barn.

Det får väl tiden utvisa men det här med att hon inte ger sin dotter några komplimanger eller accepterar att andra ger henne komplimanger är bara sjukt, det kommer sätta spår i henne.
Citera
2012-11-30, 12:05
  #1819
Medlem
Hur skall feministerna ha det? Påverkar miljön eller inte?
Citera
2012-11-30, 12:19
  #1820
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Det får väl tiden utvisa men det här med att hon inte ger sin dotter några komplimanger eller accepterar att andra ger henne komplimanger är bara sjukt, det kommer sätta spår i henne.

Det tror jag också. Hon kommer ju säkert få kass självkänsla. Vad händer när hon blir äldre och förstår att utseendet har betydelse i samhället?
Citera
2012-11-30, 12:34
  #1821
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Det tror jag också. Hon kommer ju säkert få kass självkänsla. Vad händer när hon blir äldre och förstår att utseendet har betydelse i samhället?
Vad händer om hon växer upp och inte låter utseendet ha betydelse?
Citera
2012-11-30, 12:44
  #1822
Medlem
shoreditchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Jag tycker inte radikalfeminister ska ha barn då de ofta är väldigt fanatiska i sin tro.
Detsamma gäller extremt religiösa som jehovas vittnen osv.
Jag tror det kan skada barnen att växa upp med dessa föräldrar.

Hur ska man avgöra vilka som är lämpliga föräldrar? Vem ska göra det?
Citera
2012-11-30, 12:50
  #1823
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad händer om hon växer upp och inte låter utseendet ha betydelse?

Det är väl jättebra. Men ovanligt.
Citera
2012-11-30, 12:53
  #1824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoreditch
Hur ska man avgöra vilka som är lämpliga föräldrar? Vem ska göra det?
Hur har hon ju redan skrivit. Man skall ta reda på om de är radikal-feminister eller inte.
Vem torde inte heller vara något problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback