2012-11-30, 13:01
Medlem
shoreditchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Hur har hon ju redan skrivit. Man skall ta reda på om de är radikal-feminister eller inte.
Vem torde inte heller vara något problem.

Vem ska göra det då? Och hur ska radikalfeministers barnafödande stävjas? Tvångssterilisering? Tvångsaborter?
Citera
2012-11-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoreditch
Vem ska göra det då? Och hur ska radikalfeministers barnafödande stävjas? Tvångssterilisering? Tvångsaborter?

Finns många äckliga varianter, men just aborter gör de ju frivilligt. Då är det doktorn som gör det.
Tror FJLG menar att de skall inse själva att de inte borde ha barn, vilket redan lite grann tycks vara fallet.
Citera
2012-11-30, 13:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Det är väl jättebra. Men ovanligt.
Ja, det är ovanligt. Är det vanligt att man fostrar barn med samma filosofi/pedagogik som LD?
Citera
2012-11-30, 13:19
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Tack LD, för att du är en sån bra förebild för unga tjejer!

http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...jag-gjort.html
Är det kul att punktmarkera personer? Samt att förnedra densamma, du måste ju vara väldigt imponerad av henne eftersom du tokläser hennes blogg och gör reklam för den på FB
Citera
2012-11-30, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är ovanligt. Är det vanligt att man fostrar barn med samma filosofi/pedagogik som LD?

Finns det något som indikerar att sådan fostran skulle ge det önskade resultatet?

Edit: Tror ärligt inte det finns en enda människa som har vuxit upp och "låtit utseendet inte ha betydelse".
Utseende har betydelse.
Senast redigerad av ManManne 2012-11-30 kl. 13:36.
Citera
2012-11-30, 13:36
Medlem
shoreditchs avatar
Citat:
Finns många äckliga varianter, men just aborter gör de ju frivilligt. Då är det doktorn som gör det.
Tror FJLG menar att de skall inse själva att de inte borde ha barn, vilket redan lite grann tycks vara fallet.

Du är svår att följa nu.

Otäcka och obekväma människor borde inte få skaffa barn och det löses bäst genom att de själva inser det. Okej.
Citera
2012-11-30, 13:39
Medlem
Citat:
Du är svår att följa nu.

Otäcka och obekväma människor borde inte få skaffa barn och det löses bäst genom att de själva inser det. Okej.

Ja, precis så. Tror inte vi tycker olika här och jag tror inte FJLG gör det heller. Tycker det är lite fult att anta det.
Citera
2012-11-30, 13:45
Medlem
shoreditchs avatar
Citat:
Ja, precis så. Tror inte vi tycker olika här och jag tror inte FJLG gör det heller. Tycker det är lite fult att anta det.

Jag tycker att man balanserar på en jävligt tunn linje när man uttalar sig om vilka personer som är lämpade att uppfostra barn. Är det inte fult att anta att människor som befinner sig på en viss plats på den politiska kartan är oförmögna att sörja för sina barn?
Citera
2012-11-30, 13:47
Bannlyst
Citat:
Det tror jag också. Hon kommer ju säkert få kass självkänsla. Vad händer när hon blir äldre och förstår att utseendet har betydelse i samhället?

Jag tänker mer att hon kommer känna sig annorlunda hela uppväxten, höra andra barn få komplimanger men inte får några själv så tror jag att dom tolkar det som att det är något fel med dom, dom förstår ju inte dom bakomliggande orsakerna till i detta fallet mammans agerande.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad händer om hon växer upp och inte låter utseendet ha betydelse?

Har du bytt ståndpunkt?
Citera
2012-11-30, 15:19
Medlem
Citat:
Jag tycker att man balanserar på en jävligt tunn linje när man uttalar sig om vilka personer som är lämpade att uppfostra barn. Är det inte fult att anta att människor som befinner sig på en viss plats på den politiska kartan är oförmögna att sörja för sina barn?

Är nog inte så hemskt som du gör sken av. Vi talar om en åsikt här bara. Är bra att folk uttalar sina åsikter.
Skulle man likt feministerna använda antaganden för att införa nya lagar, kommer det i en annan dager.
Hur man skall uppfostra och vilka som är lämpliga för det har alltid diskuterats. Varför reagerar du så starkt just här?
Varför skulle det inte vara bra att prata om det?
Citera
2012-11-30, 15:21
Medlem
Citat:
Det tror jag också. Hon kommer ju säkert få kass självkänsla. Vad händer när hon blir äldre och förstår att utseendet har betydelse i samhället?

Tror de får bra självkänsla om de växer upp med insikten att de duger som de är och inte bara då de är söta eller presterar bra. Och har hon bra självkänsla så kommer hon inte bry sig om att utseendet har betydelse i samhället.
Citera
2012-11-30, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamikazeGirl
Tror de får bra självkänsla om de växer upp med insikten att de duger som de är och inte bara då de är söta eller presterar bra. Och har hon bra självkänsla så kommer hon inte bry sig om att utseendet har betydelse i samhället.

..och hur kan de få insikten att de duger som de är och inte bara då de är söta eller presterar bra, om de inte får veta vad söta och prestera bra innebär?

Hur har du tänkt här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in