2012-11-05, 20:17
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
ur mina barns perspektiv så tror jag inte att det spelar någon större roll VARFÖR jag hånas och kränks. Jag tror de skulle tycka att den här hundra sidor långa tråden av hat var ganska obehaglig.

Än en gång, om mina barns välmående var av verkligt intresse så hade ni aldrig deltagit i det här.

Så vi ska inte skriva vilken idiotisk smörja du skriver på din blogg för att du har barn?
Jag hatar dig inte och jag vill varken dig eller dina barn något ont.
Du hånar och kränker dock män (Jo det gör du) och då får du tåla att folk hånar dig också.
Citera
2012-11-05, 20:26
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Så vi ska inte skriva vilken idiotisk smörja du skriver på din blogg för att du har barn?
Du hånar och kränker dock män (Jo det gör du) och då får du tåla att folk hånar dig också.

du får skriva vad du vill, men hävda inte att du bryr dig om vad mina barn kommer läsa på internet som flera i den här tråden använder som argument.

Och nej, jag hånar och kränker inte män. Jag om någon ser snarare män som kompetenta individer och inte sina kön. Jag skriver ofta om problematiken kring mäns könsroll och på vilka sätt män far illa av den. De riktiga manshatarna sitter i den här tråden och talar för alla män.
Citera
2012-11-05, 20:26
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Just vad jag skulle skriva, LD kränker mig när hon anser att alla män förtrycker kvinnor och är potentiella våldtäktsmän. Jag har aldrig nånsin skadat en kvinna.. Sårat absolut men det har vi alla.
Citera
2012-11-05, 20:27
Medlem
ladydahmers avatar
Och det jag borde "förvänta mig" är väl snarare motargument. Men det har få lyckats leverera här. Det hackas bara på mitt utseende. Men det är väl som man säger, när argumenten tar slut så går man till personangrepp.
Citera
2012-11-05, 20:28
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Just vad jag skulle skriva, LD kränker mig när hon anser att alla män förtrycker kvinnor och är potentiella våldtäktsmän. Jag har aldrig nånsin skadat en kvinna.. Sårat absolut men det har vi alla.

du är en kvinnohatare. det skadar tillräckligt.

dessutom har jag aldrig påstått att alla män förtrycker eller är potentiella våldtäktsmän. Tvärtom.
Citera
2012-11-05, 20:40
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
du är en kvinnohatare. det skadar tillräckligt.

dessutom har jag aldrig påstått att alla män förtrycker eller är potentiella våldtäktsmän. Tvärtom.

Men folk anser ju att du är en manshatare.
Så han som kvinnohatare och du som manshatare kanske jämnar ut samhället?
Citera
2012-11-05, 20:48
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Men folk anser ju att du är en manshatare.
Så han som kvinnohatare och du som manshatare kanske jämnar ut samhället?

tror du det? Skillnaden mellan manshat och kvinnohat är att det senare har påtagliga effekter på samhället. Att man hatar sin förtryckare är inte speciellt konstigt. Om vi nu ska jämföra. Manshat är ett epitet som de som saknar analys tillskriver mig. Det jag skriver är för svårt att ta till sig så då är det enklare att avfärda mig som hatisk när det i själva verket är jag som belyser det absurda i att se män som biologiska inkompetenta slavar styrda av sina kukar.
Citera
2012-11-05, 20:56
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
tror du det? Skillnaden mellan manshat och kvinnohat är att det senare har påtagliga effekter på samhället. Att man hatar sin förtryckare är inte speciellt konstigt. Om vi nu ska jämföra. Manshat är ett epitet som de som saknar analys tillskriver mig. Det jag skriver är för svårt att ta till sig så då är det enklare att avfärda mig som hatisk när det i själva verket är jag som belyser det absurda i att se män som biologiska inkompetenta slavar styrda av sina kukar.

Tycker inte det finns något sådant förtryck i dagens Sverige.
För 50 år sen hade jag hållit med om att det fanns förtryck mot kvinnor i detta landet, men inte i dagsläget.
Män i Sverige 2012 kan inte hindra dig som kvinna från att göra precis vad du vill, jobba med vad du vill och utvecklas dit du vill så länge du har viljan att ta dig dit.
Det kan bli svårare att bli brandman, men har man viljan som kvinna så kan man bli det också.

Killar har svårare att få ligga, det är någonting som vi får leva med, acceptera och bara kämpa med
Citera
2012-11-05, 20:57
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
För 50 år sen hade jag hållit med om att det fanns förtryck mot kvinnor i detta landet, men inte i dagsläget.
Män i Sverige 2012 kan inte hindra dig som kvinna från att göra precis vad du vill, jobba med vad du vill och utvecklas dit du vill så länge du har viljan att ta dig dit.
Det kan bli svårare att bli brandman, men har man viljan som kvinna så kan man bli det också.

Killar har svårare att få ligga, det är någonting som vi får leva med, acceptera och bara kämpa på

den här tråden bevisar ju att det finns ett förtryck. Jag får inte göra som jag vill. Jag får inte ens se ut som jag vill utan att det ska bestraffas.
Citera
2012-11-05, 21:01
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
den här tråden bevisar ju att det finns ett förtryck. Jag får inte göra som jag vill. Jag får inte ens se ut som jag vill utan att det ska bestraffas.
Bestraffas vet jag inte vad du mennar riktigt med.
Iofs så finns det säkert nån här i tråden som tycker att kvinnor med håriga ben ska låtsas in i Gulagläger på Gotland...men finns det en sån så skit i honom
Citera
2012-11-05, 21:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Killar har svårare att få ligga, det är någonting som vi får leva med, acceptera och bara kämpa med

Du anser ju visst att det är männen som har makten - och att det är männen som avgör hur stort utrymme kvinnor skall ha:

Sagt tidigare i tråden
Citat:
Det är väl för helvete ingen nyhet att det är männen som har makten i världen, det vet alla och det kan alla se.
Så vad är din poäng?
Jag kan ju inte säga att jag är sugen på att männen ska ge bort den makten till nån idiotisk panda som Lady Dahmer.
https://www.flashback.org/sp40035993

Har du plötsligt ändrat dig nu?
Citera
2012-11-05, 21:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Du menar att hennes åsikter skadar dig - men när du trakasserar människor/kvinnor så kan det inte räknas ... för att?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in