2012-11-05, 20:17
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
ur mina barns perspektiv s tror jag inte att det spelar ngon strre roll VARFR jag hnas och krnks. Jag tror de skulle tycka att den hr hundra sidor lnga trden av hat var ganska obehaglig.

n en gng, om mina barns vlmende var av verkligt intresse s hade ni aldrig deltagit i det hr.

S vi ska inte skriva vilken idiotisk smrja du skriver p din blogg fr att du har barn?
Jag hatar dig inte och jag vill varken dig eller dina barn ngot ont.
Du hnar och krnker dock mn (Jo det gr du) och d fr du tla att folk hnar dig ocks.
Citera
2012-11-05, 20:26
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
S vi ska inte skriva vilken idiotisk smrja du skriver p din blogg fr att du har barn?
Du hnar och krnker dock mn (Jo det gr du) och d fr du tla att folk hnar dig ocks.

du fr skriva vad du vill, men hvda inte att du bryr dig om vad mina barn kommer lsa p internet som flera i den hr trden anvnder som argument.

Och nej, jag hnar och krnker inte mn. Jag om ngon ser snarare mn som kompetenta individer och inte sina kn. Jag skriver ofta om problematiken kring mns knsroll och p vilka stt mn far illa av den. De riktiga manshatarna sitter i den hr trden och talar fr alla mn.
Citera
2012-11-05, 20:26
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Just vad jag skulle skriva, LD krnker mig nr hon anser att alla mn frtrycker kvinnor och r potentiella vldtktsmn. Jag har aldrig nnsin skadat en kvinna.. Srat absolut men det har vi alla.
Citera
2012-11-05, 20:27
Medlem
ladydahmers avatar
Och det jag borde "frvnta mig" r vl snarare motargument. Men det har f lyckats leverera hr. Det hackas bara p mitt utseende. Men det r vl som man sger, nr argumenten tar slut s gr man till personangrepp.
Citera
2012-11-05, 20:28
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Just vad jag skulle skriva, LD krnker mig nr hon anser att alla mn frtrycker kvinnor och r potentiella vldtktsmn. Jag har aldrig nnsin skadat en kvinna.. Srat absolut men det har vi alla.

du r en kvinnohatare. det skadar tillrckligt.

dessutom har jag aldrig psttt att alla mn frtrycker eller r potentiella vldtktsmn. Tvrtom.
Citera
2012-11-05, 20:40
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
du r en kvinnohatare. det skadar tillrckligt.

dessutom har jag aldrig psttt att alla mn frtrycker eller r potentiella vldtktsmn. Tvrtom.

Men folk anser ju att du r en manshatare.
S han som kvinnohatare och du som manshatare kanske jmnar ut samhllet?
Citera
2012-11-05, 20:48
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Men folk anser ju att du r en manshatare.
S han som kvinnohatare och du som manshatare kanske jmnar ut samhllet?

tror du det? Skillnaden mellan manshat och kvinnohat r att det senare har ptagliga effekter p samhllet. Att man hatar sin frtryckare r inte speciellt konstigt. Om vi nu ska jmfra. Manshat r ett epitet som de som saknar analys tillskriver mig. Det jag skriver r fr svrt att ta till sig s d r det enklare att avfrda mig som hatisk nr det i sjlva verket r jag som belyser det absurda i att se mn som biologiska inkompetenta slavar styrda av sina kukar.
Citera
2012-11-05, 20:56
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
tror du det? Skillnaden mellan manshat och kvinnohat r att det senare har ptagliga effekter p samhllet. Att man hatar sin frtryckare r inte speciellt konstigt. Om vi nu ska jmfra. Manshat r ett epitet som de som saknar analys tillskriver mig. Det jag skriver r fr svrt att ta till sig s d r det enklare att avfrda mig som hatisk nr det i sjlva verket r jag som belyser det absurda i att se mn som biologiska inkompetenta slavar styrda av sina kukar.

Tycker inte det finns ngot sdant frtryck i dagens Sverige.
Fr 50 r sen hade jag hllit med om att det fanns frtryck mot kvinnor i detta landet, men inte i dagslget.
Mn i Sverige 2012 kan inte hindra dig som kvinna frn att gra precis vad du vill, jobba med vad du vill och utvecklas dit du vill s lnge du har viljan att ta dig dit.
Det kan bli svrare att bli brandman, men har man viljan som kvinna s kan man bli det ocks.

Killar har svrare att f ligga, det r ngonting som vi fr leva med, acceptera och bara kmpa med
Citera
2012-11-05, 20:57
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Fr 50 r sen hade jag hllit med om att det fanns frtryck mot kvinnor i detta landet, men inte i dagslget.
Mn i Sverige 2012 kan inte hindra dig som kvinna frn att gra precis vad du vill, jobba med vad du vill och utvecklas dit du vill s lnge du har viljan att ta dig dit.
Det kan bli svrare att bli brandman, men har man viljan som kvinna s kan man bli det ocks.

Killar har svrare att f ligga, det r ngonting som vi fr leva med, acceptera och bara kmpa p

den hr trden bevisar ju att det finns ett frtryck. Jag fr inte gra som jag vill. Jag fr inte ens se ut som jag vill utan att det ska bestraffas.
Citera
2012-11-05, 21:01
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
den hr trden bevisar ju att det finns ett frtryck. Jag fr inte gra som jag vill. Jag fr inte ens se ut som jag vill utan att det ska bestraffas.
Bestraffas vet jag inte vad du mennar riktigt med.
Iofs s finns det skert nn hr i trden som tycker att kvinnor med hriga ben ska ltsas in i Gulaglger p Gotland...men finns det en sn s skit i honom
Citera
2012-11-05, 21:07
Avstngd
micro113s avatar
Citat:

Killar har svrare att f ligga, det r ngonting som vi fr leva med, acceptera och bara kmpa med

Du anser ju visst att det r mnnen som har makten - och att det r mnnen som avgr hur stort utrymme kvinnor skall ha:

Sagt tidigare i trden
Citat:
Det r vl fr helvete ingen nyhet att det r mnnen som har makten i vrlden, det vet alla och det kan alla se.
S vad r din pong?
Jag kan ju inte sga att jag r sugen p att mnnen ska ge bort den makten till nn idiotisk panda som Lady Dahmer.
https://www.flashback.org/sp40035993

Har du pltsligt ndrat dig nu?
Citera
2012-11-05, 21:09
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Du menar att hennes sikter skadar dig - men nr du trakasserar mnniskor/kvinnor s kan det inte rknas ... fr att?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in