2012-12-05, 21:32
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
men söta lilla du, du som lusläser alla inlägg jag skriver borde ju veta att jag skrivit flera islamkritiska inlägg. Men de passar ju inte in i din världsbild så de låtsas du inte om. Eller? lol
Sicket skitsnack....hahaha.... Du vet att du får på pälsen rejält om du kritiserar muslimer... Mao little miss sunshine vågar inte....
Citera
2012-12-05, 21:56
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
ja och inte såg vi en enda hysterika lägga ut bilder på sina armhålor på facebook heller.. där kan vi ju prata riktiga dårar.

tänk det motsatta: att massa snubbar visar upp sina håriga rövar/pungar på facebook. hade tokvänstern hyllat det? "männen gjorde det bara för att visa sin självständighet mot det patriarkala och heteronormativa samhället.."

Det motsatta torde ju då vara att de visar upp armhålor. Om det nu blir debakel över ditt ex. så tror jag knappast det har att göra med att pungen är hårig eller ej.
Citera
2012-12-05, 22:45
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Sicket skitsnack....hahaha.... Du vet att du får på pälsen rejält om du kritiserar muslimer... Mao little miss sunshine vågar inte....

Man kan anklaga mig för mycket, men att jag inte skulle ''våga'' säga vad jag tycker och stå för det är knappast sant. Du är välkommen att leta i arkivet. Prova ''diskussion och debatt'' samt ''feminism''-kategorien.
Citera
2012-12-06, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Jamen visst

Intressant att ni uttalar er så stensäkert. Vad vet du om saken? Har personligen ingen aning om hur stor de lav de som bär slöja gör det av eget val.
Citera
2012-12-06, 04:42
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
ja och inte såg vi en enda hysterika lägga ut bilder på sina armhålor på facebook heller.. där kan vi ju prata riktiga dårar.

tänk det motsatta: att massa snubbar visar upp sina håriga rövar/pungar på facebook. hade tokvänstern hyllat det? "männen gjorde det bara för att visa sin självständighet mot det patriarkala och heteronormativa samhället.."

(Är det debatten om kvinnan på melodifestivalen som flashade sin buskiga armhåla ni pratar om btw?)

Jag hörde en förnuftig kvinna vars politiska ideologi jag inte vet något om, men de har säkerligen med kvinnofrågor att göra i någon form.

Det hon sade var att efter att massa anonyma människor gick ut och deklarerade sin avsmak så var det precis lika många människor som gick ut och deklarerade att "det är sexigt med hår!". Problemet är att de människor som tror sig vara stöttande bara ytterligare lägger värderingar på kvinnans utseende. För hur vi än vänder och vrider på begreppet ideal, hur det ändras med tiden, så kommer det alltid att finnas ett. Om det nya idealet är kvinnor som inte rakar sig så stöts ju kvinnor som tycker om att raka sig ut och blir det nya "fula" och sedan när vi ser en renrakad armhåla på TV så går folk ut och deklarerar sin avsmak och vilket får följden att en massa människor deklarerar att "det är sexigt med rakade armhålor!"

Jag tycker det var ganska klarsynt och förmedlar poängen att vi borde vara varsamma med att lägga värderingar i hur människor ser ut eller beteer sig så länge det inte går ut över andra. Lättare sagt än gjort kanske, men det finns ju föreställningen om att en kvinna som rakar sig är "hjärntvättad av patriarkatet". Det borde man luckra upp på det lite och mer se det som att ideal och preferenser kommer och går genom generationerna.
Citera
2012-12-06, 10:36
Bannlyst
Nu vill jag ju inte kasta bensin på elden eller liksom målas ut som en provokatör här men ni som läser hennes blogg flitigt, sedan hela "rakskandalen" och när man såg att LD tjänade pengar på detta, har hon inte varit förbannat tyst om just rakning sen dess i bloggen?
Citera
2012-12-06, 10:52
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Nu vill jag ju inte kasta bensin på elden eller liksom målas ut som en provokatör här men ni som läser hennes blogg flitigt, sedan hela "rakskandalen" och när man såg att LD tjänade pengar på detta, har hon inte varit förbannat tyst om just rakning sen dess i bloggen?

Hur menar du då? Jag skriver ofta om sådant som är aktuellt. Just nu är rakning inte så mkt på tapeten, utan snarare ideal som helhet (och där ingår rakning) samt andra ämnen. (t.ex övergrepp osv) Tjänar pengar gör jag ju varje dag, oavsett vad jag skriver.... så vad har det med saken att göra?
Citera
2012-12-06, 11:12
Bannlyst
Citat:
Hur menar du då? Jag skriver ofta om sådant som är aktuellt. Just nu är rakning inte så mkt på tapeten, utan snarare ideal som helhet (och där ingår rakning) samt andra ämnen. (t.ex övergrepp osv) Tjänar pengar gör jag ju varje dag, oavsett vad jag skriver.... så vad har det med saken att göra?

Nä det försvann ju snabbt från tapeten efter det kom fram att du gör reklam för just rakning och rakningsprodukter, himla märkligt sammanträffande faktiskt. För övrigt så var det ingen fråga till dig, ditt hyckleri och förnekande är inget nytt.
Citera
2012-12-06, 11:19
Bannlyst
Citat:
haha fan vad glad jag blev nu! finns du på riktigt? är det du som är den vidriga bruden på bilden i början på denna tråd??
hört talas om träning?
Citera
2012-12-06, 11:47
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Nä det försvann ju snabbt från tapeten efter det kom fram att du gör reklam för just rakning och rakningsprodukter, himla märkligt sammanträffande faktiskt. För övrigt så var det ingen fråga till dig, ditt hyckleri och förnekande är inget nytt.

intressant teori. lol. Vad som annonseras på min blogg påverkar inte på nåt sätt det jag skriver om. Jag får betalt ändå.
Citera
2012-12-06, 11:51
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:

och igen: JAG gör inte reklam för nåt. Jag upplåter tre annonsplatser till ett företag som har olika annonspaket där det ibland ingår annonser för rakmedel. Det är inte Gillette som betalar min lön. Det är allt för föräldrar och i vårt avtal ingår min rättighet att blogga precis som jag vill och tycker.

Hur annonserna i sig skulle vara problematiska dock förstår jag inte eftersom att jag varken är emot rakning, rakprodukter eller det faktum att folk vill raka sig. För mig är det helt ok. Att kritisera ideal och normer är inte detsamma som att vilja förbjuda vissa företeelser. Att detta ska vara så svårt att förstå är för mig märkligt.

Skulle däremot Allt för föräldrar börja peta in annonser jag tycker är oetiska så skulle jag genast be dem att ta bort dem. .ex annonser för päls eller skönhetsingrepp. (vilket det dök upp en gång och då sa jag ifrån DIREKT)
Senast redigerad av ladydahmer 2012-12-06 kl. 11:53.
Citera
2012-12-06, 12:25
Bannlyst
Citat:
intressant teori. lol. Vad som annonseras på min blogg påverkar inte på nåt sätt det jag skriver om. Jag får betalt ändå.

Citat:
och igen: JAG gör inte reklam för nåt. Jag upplåter tre annonsplatser till ett företag som har olika annonspaket där det ibland ingår annonser för rakmedel. Det är inte Gillette som betalar min lön. Det är allt för föräldrar och i vårt avtal ingår min rättighet att blogga precis som jag vill och tycker.

Hur annonserna i sig skulle vara problematiska dock förstår jag inte eftersom att jag varken är emot rakning, rakprodukter eller det faktum att folk vill raka sig. För mig är det helt ok. Att kritisera ideal och normer är inte detsamma som att vilja förbjuda vissa företeelser. Att detta ska vara så svårt att förstå är för mig märkligt.

Skulle däremot Allt för föräldrar börja peta in annonser jag tycker är oetiska så skulle jag genast be dem att ta bort dem. .ex annonser för päls eller skönhetsingrepp. (vilket det dök upp en gång och då sa jag ifrån DIREKT)

Haru minne som en guldfisk eller? Ska vi verkligen behöva ha den diskussionen igen? Är som sagt inte intresserad av att läsa din rationaliseringar för ditt hyckleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in