2012-06-25, 08:56
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zomrazil
Flashback attraherar uppenbarligen dig med, vilken av dessa två grupper du anser dig själv tillhöra kan jag ju bara gissa på, men någon man är du ju inte vad jag har förstått. Vilken av de två du anser mig tillhöra är jag inte speciellt intresserad av.

Det kanske har ett värde att vara seriös när man tillkännager sig med namn och bild. Var seriös så skall jag lyssna på dig, för jag har vad jag kan minnas inte kallat dig för sliddjur eller varit otrevlig.

Skall du tramsa och trolla så är det inte så effektivt att erkänna det. Jag förstår helt enkelt inte ditt förhållningssätt till din närvaro här, när du erkänner att du bara tramsar. Det blir svårt att över huvud taget ta dig på allvar, även utanför Flashback, och det kan väl ändå inte vara ditt mål?

Edit: Dessutom undrar jag vad det är som är så rövhåligt med tex film- eller matforat här på Flashback. Vissa, typ som du, verkar helt missa att Flashback inte enbart inhyser F&J samt I&I. Att lyckas missa alla andra delar av Flashback är ju något det krävs någon form av specialbegåvning för att klara av. Kram

de enda gångerna jag är här är när "ni" diskuterar mig eller människor i min bekantskapskrets. Ta en titt på min profil. Jag kom först för att bemöta alla påståendena och frågorna om mig som person, men insåg ganska snabbt att det egentligen är lönlöst.

Jag har inga problem med folk som tar mig på allvar utanför forumet. Trots att jag inte är så jävla allvarlig hela tiden. Det finns liksom ingen motsättning.
Citera
2012-06-25, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
För att inläggen som riktas till mig ofta är fulla av trams. Att lägga ord i min mun eller projicera åsikter och egenskaper på min person är ett väldigt oärligt sätt att diskutera på och omöjligt för mig att bemöta. Så jag låter helt enkelt bli.

Och det gjorde jag menar du?

Du pratade om brist på perspektiv och då visade jag ett annat perspektiv, bjöd in dig men du bara tramsade, du måste ju förstå själv att en bättre taktik hade varit att faktiskt diskutera med oss som vill diskutera och bara skita i folk som kallar dig äcklig eller sliddjur? Men nej det är du inte intresserad av och det är bara för att dom som kallar dig saker sitter och bekräftar din världsbild, då är du nöjd.
Ställ dig frågan varför? För jag tror inte du mår bra av detta.

Att sakna perspektiv handlar för mig mycket om att man redan innan diskussion och faktan har lagts på bordet har valt sida och det är därför ni feminister är så otroligt perspektivlösa, vad det än gäller så ställer ni er automatiskt på "team kvinnors" sida och skiter egentligen i själva ämnet och den faktan som finns, varför? Det kommer aldrig finnas några vinnare med det tänket, bara ett meningslöst könskrig där alla är förlorare.
Citera
2012-06-25, 11:00
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Och det gjorde jag menar du?

Du pratade om brist på perspektiv och då visade jag ett annat perspektiv, bjöd in dig men du bara tramsade, du måste ju förstå själv att en bättre taktik hade varit att faktiskt diskutera med oss som vill diskutera och bara skita i folk som kallar dig äcklig eller sliddjur? Men nej det är du inte intresserad av och det är bara för att dom som kallar dig saker sitter och bekräftar din världsbild, då är du nöjd.
Ställ dig frågan varför? För jag tror inte du mår bra av detta.

Att sakna perspektiv handlar för mig mycket om att man redan innan diskussion och faktan har lagts på bordet har valt sida och det är därför ni feminister är så otroligt perspektivlösa, vad det än gäller så ställer ni er automatiskt på "team kvinnors" sida och skiter egentligen i själva ämnet och den faktan som finns, varför? Det kommer aldrig finnas några vinnare med det tänket, bara ett meningslöst könskrig där alla är förlorare.

nu överanalyserar du min närvaro här. Och mitt ointresse för diskussion. Jag älskar diskussioner. Jag deltar i diskussioner och tar debatten, men på andra platser än flashback. Att jag inte pallar föra en debatt HÄR betyder inte att jag undviker den överallt annars och det är ju nu du bevisar min poäng med varför när du belägger mig med åsikter och egenskaper jag inte har. (när du säger att jag bara är intresserade av de som bekräftar min världsbild samt att jag inte mår bra. Det är rena spekulationer från din sida.)

Jag bemöter debatten i min blogg (nej jag raderar inte oliktänkare och ignorerar inte obekväma frågor) och jag bemöter den i andra forum. (exempelvis andra bloggar, facebook samt twitter) Men inte på flashback. För att diskussionen här drunknar i osaklighet. Inget annat. Ta det inte personligt. Du är välkommen till min blogg om du vill ha en dialog. Jag och mina läsare kommer svara på det du skriver så länge det är konstruktivt.
Citera
2012-06-25, 11:20
Bannlyst
Citat:
nu överanalyserar du min närvaro här. Och mitt ointresse för diskussion. Jag älskar diskussioner. Jag deltar i diskussioner och tar debatten, men på andra platser än flashback. Att jag inte pallar föra en debatt HÄR betyder inte att jag undviker den överallt annars och det är ju nu du bevisar min poäng med varför när du belägger mig med åsikter och egenskaper jag inte har. (när du säger att jag bara är intresserade av de som bekräftar min världsbild samt att jag inte mår bra. Det är rena spekulationer från din sida.)

Men det är ju precis det du gör, dom kallar dig sliddjur, du kallar dom kvinnohatare, runt runt runt, det är väl ungefär det som hänt i denna tråd, vad du gör utanför flashback skiter jag i, nu är vi på flashback och då får du står tillsvars för vad du gör här och jag är ledsen men det jag ser är en kvinna med paranoida vanföreställningar som bara vill göda sin diagnos.
Ja om du mår bra eller inte kan bara du veta, att det är en spekulation från min sida är ganska givet, att jag skrev "jag tror" borde ha gjort detta uppenbart.....Men jag tror inte att någon som uppenbarligen sitter inne med så mycket aggressioner mår bra men det är en annan diskussion.

Citat:
Jag bemöter debatten i min blogg (nej jag raderar inte oliktänkare och ignorerar inte obekväma frågor) och jag bemöter den i andra forum. (exempelvis andra bloggar, facebook samt twitter) Men inte på flashback. För att diskussionen här drunknar i osaklighet. Inget annat. Ta det inte personligt. Du är välkommen till min blogg om du vill ha en dialog. Jag och mina läsare kommer svara på det du skriver så länge det är konstruktivt.

Tack men nej tack, det jag skriver har till 90% raderats, trots att jag aldrig kallat någon för sliddjur eller liknande i dom inlägg jag gjort och i dom få inlägg som har fått stå kvar har jag bara kallats kvinnohatare så det känns totalt meningslöst att debattera på någon feministisk censurblogg där all typ av feminismkritik klassas som kvinnohat, du förstår det där med att vara konstruktiv och inte bara syssla med billiga påhopp måste fungera åt båda hållen.
Citera
2012-06-25, 11:30
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
det jag ser är en kvinna med paranoida vanföreställningar som bara vill göda sin diagnos.
Men jag tror inte att någon som uppenbarligen sitter inne med så mycket aggressioner mår bra men det är en annan diskussion.

och DÄR har du anledningen till varför jag inte har nån lust att föra en diskussion med dig. Och det där är antagligen också anledningen till att dina inlägg raderats i min blogg. Inte nog med att du avfärdar mig som någon med vanföreställningar, du kommer med osakliga påhopp. Nej tack.
Citera
2012-06-25, 11:46
Bannlyst
Citat:
och DÄR har du anledningen till varför jag inte har nån lust att föra en diskussion med dig. Och det där är antagligen också anledningen till att dina inlägg raderats i min blogg. Inte nog med att du avfärdar mig som någon med vanföreställningar, du kommer med osakliga påhopp. Nej tack.

Nej det är inte alls anledning eftersom detta inte var första gången jag skrev till dig, sist jag gjorde det fick jag ju ett nonsenssvar på 1 rad tillbaka men skön efterhandskonstruktion och det roliga i det här att genom att just ta ut detta stycket så hoppas jag att du förstår att du precis gjorde precis det jag sa? Du är bara intresserad av diskutera sådant som bekräftar din världsbild.
Rakt i min lilla fälla gick du.
Citera
2012-06-25, 11:50
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Du är bara intresserad av diskutera sådant som bekräftar din världsbild.
Rakt i min lilla fälla gick du.

I rest my case.
Citera
2012-06-25, 12:16
Bannlyst
Citat:
I rest my case.

Nejnej sötnos, det där var mitt case, som du precis *2 förstärkte.
Citera
2012-06-25, 12:22
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shanghai
Jag läste igenom ett par sidor av denna tråd och hittar inte alla dessa intellektuella inläggen som du berättar om. Det senaste inlägget som kanske går att svara på är Burro's "MEN DET ÄR MER SYND OM MÄNNEN" och inte ens det är särskilt öppet för fortsatt diskussion. Om Burro hade varit i Iran hade han sagt att det var mer synd om männen då fler män än kvinnor dör i trafikolyckor.

Kanske inte direkt intellektuella i någon högre akademisk mening men innerligen har det kommit fram relevanta inlägg som kritiserar feminism på en betydligt högre och i synnerhet acceptabel nivå i jämförelse med att kalla folk för "sliddjur" eller replikera med "kvinnohatare".

Lady Dahmer erkänner ju även att hon struntar i att engagera sig i något djupare diskussion kring dessa mer konkreta frågor om feminism och genus. Hon undviker den seriösa debatten och väljer heller att leka sandlåda med idioterna på flashback. Varför hon väljer att göra så är enligt mig helt obegripligt men hon verkar utifrån de argument hon presenterat i denna tråd (om varför hon inte vill vara seriös) endast utestänga en bredare debatt med fler infallsvinklar. Istället ska vi tvingas iväg från flashback som är en neutral zon (ingen av oss användare äger ju FB) till hennes eget område där vår IP-adress registreras?.
Citera
2012-06-25, 12:44
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Varför funkar det inte? Jo för att det urartar oftast till den här typen av trådar. Jag får dessutom alltid en massa hot i mailen när jag deltar i allvarligare diskussioner här. Hot. Mot mig och min familj. Mot mina barn. Från män som gladeligen berättar att de även har min hemadress. osv. Det är inte värt det. Flashback är internets rövhål helt enkelt. Fullt av män som hatar kvinnor och män som vill sätta kvinnor på plats. Även om majoriteten är vettiga och normala så drar dessa idioter ner nivåerna och skrämmer iallafall bort mig från nåt allvarligare än det här.

Det där är bara att skylla ifrån sig på andra människor. Ingenting kan läggas på dig utan allting händer utanför dig själv. Självklart är hot inte acceptabelt och inte för den delen den otroligt låga nivån som finns här på F&J och I&I och just därför är det otroligt förvånande att se dig, som verkar inte vara helt tappad bakom en vagn, endast vara här i syfte att sjunka ner till deras nivå och endast kasta bränsle på elden. Om du mer eller mindre ignorerar de infantila här och istället fokuserar på de med vettiga resonemang så kommer säkerligen idioterna att tröttna. Man skulle kunna tro att en 35.5-åring, och mor, skulle vara mer mogen än så men du förvånar mig till det sämre.

Flashback är dessutom ett forum där man skriver om man vill kommunicera. Det är ingen aula där folk skriker "fitta" och "sliddjur" mot varandra så jag förstår inte varför fjantarna här på FB skrämmer iväg dig. Du vet precis vilka det är som skriver idiotinlägg och man kan även se det genom att läsa den första meningen av vad de skriver, det är ju bara att hoppa över dessa? Inte så svårt. Att hitta på sådana dåliga ursäkter som du gör är en förolämpning mot alla de som vill ingå i en seriös debatt.

Att sedan säga att Flashback är internets rövhål är något annat som förvånar mig. Delvis för att du igen lägger allt ansvar för seriös debatt utanför dig själv i samma inlägg men också delvis för att du cementerar normen om att rövhål måste vara något negativt vilket jag som homosexuell kille måste tyvärr invända mig mot (nu gillar självklart inte alla homosexuella killar rövhål), men också delvis för att du generaliserar och har väldigt elaka fördomar. Flashback är enligt mig Sveriges absolut bästa forum för diskussioner kring allt från Sylvia Plath till DBZ till determinism till hjälp med starta företag till vilka maträtter man kan tillaga. Flashback.org är en enorm kunskapsbank med ett kollektiv av individer i alla åldrar med olika erfarenheter, kunskaper och personligheter. Genom detta forum kan du få råd, djupa diskussioner och peppning.

Att endast förakta detta forum för alla idioter som lockas hit är hemskt och trångsynt och verkligen brist på perspektiv. Man kan bli mörkrädd, visst, men det handlar om att sila bort det dåliga och hitta de små guldkornen (eller väldigt stora guldkorn skulle jag säga). Uttrycket "Man finner det man söker efter" beskriver flashback alldeles perfekt. Eftersom du endast verkar vilja söka efter alla idioter och sen bete dig själv på samma nivå undrar man ju verkligen om du blir bortskrämd eller om du mer eller mindre bara vill trolla på alla oss seriösas bekostnad.

Slutligen vill jag säga att det absolut bästa med flashback är just mångfalden av olika personer med olika bakgrund, åsikter, klass, inkomst, religion och perspektiv. Att tacka nej till en sådant ställe kan jag inte förstå, aldrig någonsin.
Senast redigerad av WardenMcClusky 2012-06-25 kl. 12:47.
Citera
2012-06-25, 13:48
Bannlyst
Jösses vilket urtidsdjur TS grävt fram. Så ohyggligt vidrig att jag med glatt humör hade nackat fanskapet om det så var mitt eget barn.
Måste ha haft en djupt tragisk uppväxt - alternativt en väldigt ofördelaktig genetisk sammansättning.

Det är alltså en sån där fläsksugga som jämställdhetsivrarna vill kvotera in i företagsledningar?

Världen är allt en spännande plats.
Citera
2012-06-25, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Jösses vilket urtidsdjur TS grävt fram. Så ohyggligt vidrig att jag med glatt humör hade nackat fanskapet om det så var mitt eget barn.
Måste ha haft en djupt tragisk uppväxt - alternativt en väldigt ofördelaktig genetisk sammansättning.

Det är alltså en sån där fläsksugga som jämställdhetsivrarna vill kvotera in i företagsledningar?

Världen är allt en spännande plats.

Men för fan. Det är en människa du pratar om. Den där chockeringslustan du lider av borde du ha växt ur i ungefär 15-årsåldern, nu blir man bara illa berörd för att du inte förstår bättre vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in