2012-11-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Fast jag tycker inte det är fint oavsett vem som säger det. Jag säger vagina eller underliv. Ordet fitta hör hemma i porrfilmer.

Tycker det är ganska beskrivande för en kvinnlig feminist, men det får ju inte ligga sarkasm i det då.
Citera
2012-11-28, 21:56
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tycker det är ganska beskrivande för en kvinnlig feminist, men det får ju inte ligga sarkasm i det då.

Hänger inte riktigt med nu.
Citera
2012-11-28, 21:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du menar att du säger det med kärlek?

Faktum är att din tappning så görs det för att kränka - och det är inte ett dugg okej.
Citera
2012-11-28, 22:02
Medlem
Ni har ingen humor! Sov gott i alla fall.
Citera
2012-11-28, 22:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ni har ingen humor! Sov gott i alla fall.
Sov gott - och drömmer du om dominanta, håriga feminister så tänk på att de int.... ...finns ju på riktigt, så lås ytterdörren och lägg vitlök brevid sängen innan du går och sover.
Citera
2012-11-29, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sov gott - och drömmer du om dominanta, håriga feminister så tänk på att de int.... ...finns ju på riktigt, så lås ytterdörren och lägg vitlök brevid sängen innan du går och sover.

http://www.google.se/imgres?hl=sv&tb...r:70,s:0,i:295
Citera
2012-11-29, 09:01
Medlem
FJLGs avatar
Har funderat mycket på (yes, har mycket fritid) varför vissa kvinnor väljer att bli radikalfeminister.
Har besökt en del såna bloggar av nyfikenhet. Det jag slås av är att samtliga av dessa kvinnor verkar oerhört bittra både på livet och män. Vart vill de nå med denna feminism? Den ökar ju bara klyftorna i samhället mer. Allt detta snack om patriarkatet! Vad är det egentligen? Jag vet faktiskt inte om jag köper det. Men jag som har levt under en sten i 23 år, vad vet jag? Känner mig inte hotad eller förtryckt. Har alltid känt att jag kan ta mig dit jag vill fast jag är kvinna. Är jag ovanlig?
Ett av ladyns senaste inlägg handlade om att hon skulle börja med veckans objekt. Män då. Lägga upp en bild på en het man så hon och hennes väninnor på bloggen kunde sukta över denne.
Detta för att vända på könsrollerna. Eftersom män ständigt objektifierar kvinnor. Min fråga är då? Till vilken nytta? Min åsikt har alltid varit att två fel gör inte ett rätt.
Citera
2012-11-29, 13:34
Medlem
FJLGs avatar
Ännu en feminist med blogg: http://mansondust.nu/
Det kryllar verkligen av dem.
Hon har fyra barn som hon döpt till Ninja, Oxy, Seven och Star. Stackars barn!
Jag tycker inte dessa feminister borde få ha barn, varför gör soc inget?!
Sen varför är det mer regel än undantag att dessa skator har piercingar, särskilt septum och i läppen. Det är så hiskeligt fult!
Citera
2012-11-29, 13:36
Medlem
FJLGs avatar
Vad är det för män som blir tsm med dessa "kvinnor" och även skaffar barn med dem.
Snacka om att göra resten av livet surt för sig själv.
Citera
2012-11-29, 13:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Sen varför är det mer regel än undantag att dessa skator har piercingar, särskilt septum och i läppen. Det är så hiskeligt fult!
En hemmamamma som skriver om barnmode och julpynt .... exakt vad är det som du finner som så "feministiskt" att du ger henne det epitetet?

Citat:
Jag är "hemmamamma" sen 10 år & trivs mycket bra med det.

Jag är helt tokig i barnkläder, så det skrivs en hel del om det samt övriga barnprylar. Gillar du också barnmode har du alltså kommit till rätt ställe! En dröm vore att en dag arbeta med just barnkläder på något sätt.
Citera
2012-11-29, 15:21
Medlem
Lys avatar
Citat:
Vad är det för män som blir tsm med dessa "kvinnor" och även skaffar barn med dem.
Snacka om att göra resten av livet surt för sig själv.
Varför skriver du "kvinnor" ? De är ju faktiskt kvinnor, även om de inte är kvinnliga på samma sätt som du själv föredrar. Vad det är för män som blir tillsammans med dem vet jag inte, men vad har vi att göra med deras män och deras val att få barn? Det är ju ändå upp till de inblandade och inte till oss. Vi kan tycka vad vi vill, men det är ju deras liv och deras beslut.
Citera
2012-11-29, 18:27
Medlem
Citat:

Jag förstår inte varför du inte tycker att feminister ska få ha barn. De har rätt till det lika mycket som alla andra. De skadar inte barnen mer än ickefeminister enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in