Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-04, 20:41
Medlem
perezhiltohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Varför är detta mindre viktigt än "16-årige"? Det är bara i Sverige som det anses att en så viktig del av signalementet ska censureras.

Finns ingen anledning att skriva det, det drar bara ned på AP:s anseende. Hudfärgen spelar ingen roll.

Och nu skrev jag hudfärgen, inte etnicitet/religon.
Citera
2011-12-04, 20:46
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perezhiltoh
Finns ingen anledning att skriva det, det drar bara ned på AP:s anseende. Hudfärgen spelar ingen roll.

Hudfärgen som angavs i signalementet och i danska tidningar bidrog förstås till till att personen kunde gripas och att polisen anser att de gripit rätt person.

Hudfärg indikerar etnicitet.
Citera
2011-12-04, 20:55
Medlem
perezhiltohs avatar
Citat:
Hudfärgen som angavs i signalementet och i danska tidningar bidrog förstås till till att personen kunde gripas och att polisen anser att de gripit rätt person.

Hudfärg indikerar etnicitet.

Ja, vi har samma politiska åsikt så easy Du har rätt när det gäller publicering så de hittade gärningsmannen. Men "Svarte somaliern", ska han vara vit?

Men jag tycker personligen att det inte ser särskilt bra ut.

Vad tyckte du om att JÅ sade i Agenda att "svenskheten inte sitter i hudfärgen"?
Citera
2011-12-04, 20:58
Medlem
Citat:
Varför är detta mindre viktigt än "16-årige"? Det är bara i Sverige som det anses att en så viktig del av signalementet ska censureras.

När mainstreammedia skriver "vit" man så skriker du diskriminering, svenskfientlig mm. Du motsäger dig själv. AP är inte objektiv eller oberoende vilket är synd. AP är politisktkorrekt i sin rapportering från ett högerperspektiv

Efter inlägget med reklam för nazidemonstration så har dom tappat all sin trovärdighet som alternativ till mainstreammedia.
Citera
2011-12-04, 21:17
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouster
När mainstreammedia skriver "vit" man så skriker du diskriminering, svenskfientlig mm. Du motsäger dig själv. AP är inte objektiv eller oberoende vilket är synd. AP är politisktkorrekt i sin rapportering från ett högerperspektiv

Efter inlägget med reklam för nazidemonstration så har dom tappat all sin trovärdighet som alternativ till mainstreammedia.
Har aldrig "skrikit" detta. Givetvis är dock att ensidigt bara skriva ut eller visa etnicitet endast för svenskar eller vita förkastligt. Skulle vara HMF om vi inte haft en rasistisk HMF som tillåter hets mot svenskar.

Inlägget om demonstrationen togs bort. Att du tar upp detta visar att du inte är intresserad av en ärlig debatt.
Citera
2011-12-04, 21:33
Awaiting Email Confirmation
Citat:

Man sa ju i ett inlägg det var ett rent misstag att inlägget med nazidemonstrationen kommit med. Knappast förvånande att inte allt alltid fungerar med tanke på att sidan drivs på ideell basis. Gammelmedia har väl gjort massor av misstag vid det här laget.
Citera
2011-12-04, 22:22
Medlem
Citat:
Visar bara att det finns Nazi-krafter som verkar inom SD, när man trodde dom försökt ta debatten på "allvar", bli "rumsrena".

Avpixlat och SD är väldigt olika saker. SD strävar inte efter att bli "rumsrena" enligt någon spritdement Södertörnsdoktorands definition, däremot strävar man efter att vara ett seriöst parti utan våldsverkare och nazister och det är man naturligtvis sett till helhetsbilden. Men jag reagerar när partiet eller partiet närstående media gör den här typen av snedsprång, det är inte alls bra.

Citat:
Jag skulle aldrig stödja nazister direkt eller indirekt...

Inte jag heller.

Citat:
Hoppas något av dom etablerade partierna tar invandrarfrågan på allvar snart.

Ja det kan man ju hoppas. Eller så kan man göra något som faktiskt ökar sannolikheten för att så sker, dvs. visa mainstreampartierna att de förlorar röster på att fortsätta vansinnet.

Citat:
Glöm SD!! Skäms att jag ens funderat på att rösta på dom som missnöjesröst. Bra att det kommer upp till ytan så man kan se vad det är för krafter som SD beblandar sig med, då vet man! För övrigt så var PI mycket bättre än AP!

Jag tror aldrig att du har funderat på att rösta på SD.
Citera
2011-12-05, 00:19
Medlem
Månsans avatar
Ytterligare några placeringar upp för Avpixlat på Alexas top sites.
Plats 90 nu, +190% senaste månaden.

Ska vi gissa att AP passerar Flashback (plats 40) inom två månader?
Citera
2011-12-05, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ytterligare några placeringar upp för Avpixlat på Alexas top sites.
Plats 90 nu, +190% senaste månaden.

Ska vi gissa att AP passerar Flashback (plats 40) inom två månader?
Knappast. Flashback kommer alltid att vara störst.
Citera
2011-12-05, 02:24
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perezhiltoh

Nej, Avpixlat behövde helt klart inte skrivit "den svarte", det räcker med att skriva att han kommer från Somalia.
Citera
2011-12-05, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Det där var ett skämt va?

Nej, det var på fullt allvar. Jag har bara läst om kritik mot "invandringspolitiken" på Avpixlat, aldrig någon kritik mot invandrare som kommer till Sverige och anpassar sig till Sverige och svenska värderingar.
Citera
2011-12-05, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Även om så är fallet så måste du hålla med om att det tycks finnas en viss skillnad mellan vad PI valde att publicera och vissa saker som publicerats på AP. Jag kan i alla fall komma på två artiklar som publicerats nu den senaste veckan som förmodligen aldrig skulle ha hamnat på PI. Dels artikeln som dök upp inatt, och dels den som innehöll två minst sagt suspekta klipp från youtube.

Om man går bakåt till innan "Gustaf" gick bort så släppte han inte igenom dåliga artiklar, helt klart! Sen blev kvalitén på PI sämre och sämre och jag tycker Avpixlat hade en bedrövlig start med ett par riktiga lågvattenmärken.

Jag tycker dock de blivit bättre och bättre, men det är säkert många olika skribenter med helt olika bakgrund så fortfarande slipper en del igenom som inte borde publicerats, eller åtminstone redigerats innan publicering.

Artikeln du nämner tog Avpixlat helt riktigt bort efter några timmar och det finns ett inlägg om anledningen och jag delar helt Avpixlats bedömning om att det inlägget inte hörde hemma på sajten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in