2012-01-15, 18:14
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag sållar hårt även där. Det ska mycket till för att jag ska gå på propaganda. Du sväljer den med hull och hår.. Där är vi diametralt olika.

Just det, och du är väldigt 'olik'. Att du kan kalla dig 'journalist', en förpliktande (förr-i-tiden) roll som kritisk granskare, är tragikomiskt. Skäms du inte över din avfällings-/Pk-kommenderade lydvasallroll?

Propaganda? Anser du att dina uppdragsgivare - inom sektorn gammelmediaområdet, plus kommunistextrema Expo - inte agerar propagandistiskt? Tror du någon idag går på att de
intressen du företräder ger en 'allsidig' beskrivning av samhället? Om så, så kan du ringa Håkan Ljugholt, och be att få dela efternamn.
Citera
2012-01-15, 18:48
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Just det, och du är väldigt 'olik'. Att du kan kalla dig 'journalist', en förpliktande (förr-i-tiden) roll som kritisk granskare, är tragikomiskt. Skäms du inte över din avfällings-/Pk-kommenderade lydvasallroll?

Propaganda? Anser du att dina uppdragsgivare - inom sektorn gammelmediaområdet, plus kommunistextrema Expo - inte agerar propagandistiskt? Tror du någon idag går på att de
intressen du företräder ger en 'allsidig' beskrivning av samhället? Om så, så kan du ringa Håkan Ljugholt, och be att få dela efternamn.
Nej, jag ska verkligen inte kalla mej för journalist, för det har jag varken utbildning eller nånsin ha jobbat som.

Du måste ha drömt. Hoppas du inte kallsvettades.

För övrigt så lägger jag Expo och Avpixlat i samma på som jag har när jag plockar efter hunden. Same shit, different name.

Inte ens journalister är glada över att deras chefer köper artiklar av expo eftersom dom tycker det är propaganda.
Senast redigerad av Kingen_king 2012-01-15 kl. 18:50.
Citera
2012-01-15, 19:48
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Inte ens journalister är glada över att deras chefer köper artiklar av expo eftersom dom tycker det är propaganda.

Men herre jösses.. jag fick se något från dig som vi kan vara eniga om.
Citera
2012-01-15, 19:57
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Men herre jösses.. jag fick se något från dig som vi kan vara eniga om.
Om du läser i den här tråden och massor med andra trådar så har jag aldrig sett expo som nånting annat än ren propaganda. Precis i samma division som Avpixlat. Bottenskrapet av propagandaivrare.

Jag minns för en 10 år sen när lokaltidningen hade köpt några sidor propaganda av Expo. Det var fullt krig på redaktionen.
Citera
2012-01-15, 20:23
Medlem
Artikel om SD:s pajasförslag att upplåta riksdagshuset för Vilks konst. De andra partierna visar att de är mer mogna än SD. Avpixlat visar att de är en enda stor pinsam rättshaveristisk crackpot-sida helt utan sans och finess. Läs artikeln och notera vilka slutsatser skribenten drar helt ur luften, hur skribenten ljuger och hittar på motiv som de andra partiernas företrädare sägs ha etc etc. Ni normala invandringskritiska: Gillar ni verkligen den här skiten?

http://avpixlat.info/2012/01/15/nej-...r-i-riksdagen/

Den här artikeln är bara ett exempel. Tonläget är liknande i de flesta artiklar. Undantaget är när Mats Dagerlind skriver, hans artiklar brukar hålla en högre nivå. Han kanske inte skulle platsa på Fria Tider, men han skulle göra sig själv en tjänst om han började skriva någon annanstans istället för att sammankopplas med crackpot-sekteristerna på Avpixlat.
Senast redigerad av IvanLendl 2012-01-15 kl. 20:28.
Citera
2012-01-15, 20:45
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Artikel om SD:s pajasförslag att upplåta riksdagshuset för Vilks konst. De andra partierna visar att de är mer mogna än SD. Avpixlat visar att de är en enda stor pinsam rättshaveristisk crackpot-sida helt utan sans och finess. Läs artikeln och notera vilka slutsatser skribenten drar helt ur luften, hur skribenten ljuger och hittar på motiv som de andra partiernas företrädare sägs ha etc etc. Ni normala invandringskritiska: Gillar ni verkligen den här skiten?

Den här artikeln är bara ett exempel. Tonläget är liknande i de flesta artiklar. Undantaget är när Mats Dagerlind skriver, hans artiklar brukar hålla en högre nivå. Han kanske inte skulle platsa på Fria Tider, men han skulle göra sig själv en tjänst om han började skriva någon annanstans istället för att sammankopplas med crackpot-sekteristerna på Avpixlat.
Intressant artikel. Ser ingen större anledning till att värdera islam högre än kristendomen. Eller?
Citera
2012-01-15, 20:47
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:

Undrar hur många anmälningar AB, Expressen, DN eller SvD fått på sej om dom hade publicerat en sån text.

Sen säger dom hjärntvättade i den här tråden att Avpixlat inte är vinklat.... Jag blir fanimej rädd för mänskligheten när det finns såna sinnesslöa människor som går fria. Kanske dags att införa mentalsjukhusen igen...
Citera
2012-01-15, 20:49
Medlem
Bengrots avatar
Citat:

Men Ecce Homo går bra att ställa ut i de lokalerna, det är inte barnsligt, eller hur menar du?
Citera
2012-01-15, 21:01
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Men Ecce Homo går bra att ställa ut i de lokalerna, det är inte barnsligt, eller hur menar du?
Varför ska dom göra samma misstag igen?
Citera
2012-01-15, 21:08
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Varför ska dom göra samma misstag igen?
Var det ett misstag? Hur då?
Citera
2012-01-15, 22:09
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Var det ett misstag? Hur då?
Jaha... Jag fick för mej att du var emot att Ecce homo visades i riksdagen. Jag ber om ursäkt, jag visste inte att du tyckte att det var en bra idé.

Men visst, stödjer man att riksdagen ska ha kontroversiella utställningar i riksdagen så... Jag gör det inte, oavsett från vilka förslaget kommer.
Citera
2012-01-15, 22:28
Medlem
Moderatens avatar
Detta är ju ett utmärkt tillfälle för SD att visa sitt mod, de kan ju ställa ut vilks hundar på sin partiexpedition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in