2011-12-05, 04:05
Bannlyst
Den här artikeln gillade jag: http://avpixlat.info/2011/12/04/elis...randefriheten/ även om jag förstås misstänker att Avpixlat knappast hade uppmärksammat om någon revisionist dömts till samma sak, eller värre.
Det kan vara värt att komma ihåg att även i Sverige döms och fängslas människor för att de konstaterar fakta som är relaterad till massinvandringen.

Översta kommentaren var också mycket klok så det verkar trots allt husera en del insiktsfulla individer på Avpixlat, vilket såklart gläder mig.
Citat:
Det är fel att nationalistiska rörelser ska tvingas anpassa sig efter etablissemanget och försöka kringgå alla tabun för att bevisa att de minsann inte är "extrema". Det är att vara nationalist i tvångströja. Enda sättet att bryta förtrycket är att som i det här fallet våga ta risken att dömas för "hatbrott". Dagens nationalister måste trotsa etablissemanget oavsett hur mycket det till en början kan tänkas skrämma väljarna. När det som idag klassas som "hatbrott" blivit vardag i samhället kommer inte längre väljarna vara så ängsliga. Sluta vara rädda.
Senast redigerad av Straybullet 2011-12-05 kl. 04:07.
Citera
2011-12-05, 08:09
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouster
Visar bara att det finns Nazi-krafter som verkar inom SD, när man trodde dom försökt ta debatten på "allvar", bli "rumsrena". Jag skulle aldrig stödja nazister direkt eller indirekt...

Fast Sverigedemokraterna är ju det enda parti i riksdagen som helt öppet stöder Israel och judarna i konflikten med "Palestina", så det där med "Nazi-krafter" stämmer naturligtvis inte alls.
Citera
2011-12-05, 08:26
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Fast Sverigedemokraterna är ju det enda parti i riksdagen som helt öppet stöder Israel och judarna i konflikten med "Palestina", så det där med "Nazi-krafter" stämmer naturligtvis inte alls.
Precis. Det är beklagligt att många SD-kritiker medvetet blandar samman SD med nazister. Men har man inga bra sakargument får man "ta debatten" genom att skrika "SD=Gaskammare". Samma gäller för för källor som PI och Avpixlat vilket EXPOs senaste artikelserie är ett lysande exempel på.
Citera
2011-12-05, 08:58
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ytterligare några placeringar upp för Avpixlat på Alexas top sites.
Plats 90 nu, +190% senaste månaden.

Ska vi gissa att AP passerar Flashback (plats 40) inom två månader?

Däremot bör Avpixlat ha som mål att gå om etablerade mediasidor. Räkna med att det kommer svida i deras små journalisthjärnor.

Här är några delmål:

Sydsvenskan: rank 82
TV 4: 69
GP: 53
Sveriges Radio: 41
Citera
2011-12-05, 09:11
Medlem
Torontors avatar
Jag tror inte man ska förhoppningar om att snart bli bättre än Sydsvenskan. Tittar man på "Reach" och "Traffic" motsvarar Axpixlat ungefär Sydsvenskan. Dessutom är 7-dagarssiffrorna ungefär oförändrade sedan starten. Rankingen i Sverige är en 3-månadersiffra så den har stigit långsamt sedan starten men den bör stanna ungefär vid Sydsvenskans position när 3 månader gått från starten.
Citera
2011-12-05, 10:04
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Precis. Det är beklagligt att många SD-kritiker medvetet blandar samman SD med nazister. Men har man inga bra sakargument får man "ta debatten" genom att skrika "SD=Gaskammare". Samma gäller för för källor som PI och Avpixlat vilket EXPOs senaste artikelserie är ett lysande exempel på.

Ja, det är oneklingen lite löjligt att Sveriges enda Israelvänliga parti blir kallade "nazister"!

Ungefär som om Socialdemokraterna skulle kallas "rasbiologer" för något som hänt i deras partis historia.
Citera
2011-12-05, 13:34
Medlem
Moderatens avatar
Här har ni en länk med en liten förklaring om hur alexa fungerar, den är på engelska så de flesta av er kanske inte förstår den, men ni som gör det kan ju översätta för era mindre begåvade kompisar.

http://www.forumdr.com/how-important...xa-ranking/77/

om samtliga tidningsredaktioner skulle avinstallera sina alexa toolbar ,så skulle avpixlat försvinna !
Man kan ju säga att de biter sig själva som envisas att surfa med toolbaren installerad.
Senast redigerad av Moderaten 2011-12-05 kl. 13:37.
Citera
2011-12-05, 14:07
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderaten
Här har ni en länk med en liten förklaring om hur alexa fungerar, den är på engelska så de flesta av er kanske inte förstår den, men ni som gör det kan ju översätta för era mindre begåvade kompisar.

om samtliga tidningsredaktioner skulle avinstallera sina alexa toolbar ,så skulle avpixlat försvinna !
Man kan ju säga att de biter sig själva som envisas att surfa med toolbaren installerad.
Wow, du lyckades Googla en artikel om Alexa.

Här en annan:
"Alexa provides the generally accepted global rankings for websites"
http://www.oilfielddirectory.com/art...ail.php?id=658

Påstår du fortfarande att Avpixlat hela tiden kontaktar dig och ber dig öka deras ranking?
Senast redigerad av Torontor 2011-12-05 kl. 14:09.
Citera
2011-12-05, 14:07
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:

Tack för tipsen, uppskattas att du hjälper till med bättre ranking/status för Avpixlat.
Det betyder också att många så kallade "seriösa" surfar på Avpixlat, vilket alla redan gissat, detta bekräftar det.
Citera
2011-12-05, 14:41
Medlem
Moderatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Tack för tipsen, uppskattas att du hjälper till med bättre ranking/status för Avpixlat.
Det betyder också att många så kallade "seriösa" surfar på Avpixlat, vilket alla redan gissat, detta bekräftar det.
Men herregud va ni röjer, alla ni som besöker Avpixlat och inte har Alexa toolbar installerat räknas ju inte, om ni nu vill att avpixlat ska gå upp till topp ett på Alexa ,så har jag ju gett er verktygen, ladda hem Alexa toolbar och surfa in på avpixlat några gånger om dagen, jag är övertygad att det finns flera Sd-anhängare än Web-masters och journalister, Avpixlat kommer att hamna bland topp tio inom en månad om ni bara gör som jag säger.Ärligt talat så är jag varken för eller emot avpixlat, jag bara vänder mig mot dumheten att använda Alexa och tror att den ger ett sant resultat. Om ni nu gör som jag har sagt så kommer ni boosta AVPIXLAT till topp tio på ett kick!
Senast redigerad av Moderaten 2011-12-05 kl. 14:44.
Citera
2011-12-05, 14:53
Medlem
Moderatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Nu vet jag ju inte om man kan beskrivas som seriös bara för att man har installerat ett webrankningsverktyg i sin Browser, det är nog webmastern på tidningar och dylikt som försöker att samla in lite info för att boosta annonsvilligheten.
Hoppas alla trogna avpixlare nu installerar Alexa toolbar, kan va kul att se hur länge det företaget lever efter att avpixlat gått upp bland de tio,
Citera
2011-12-05, 14:54
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Men herregud va ni röjer, alla ni som besöker Avpixlat och inte har Alexa toolbar installerat räknas ju inte, om ni nu vill att avpixlat ska gå upp till topp ett på Alexa ,så har jag ju gett er verktygen, ladda hem Alexa toolbar och surfa in på avpixlat några gånger om dagen, jag är övertygad att det finns flera Sd-anhängare än Web-masters och journalister, Avpixlat kommer att hamna bland topp tio inom en månad om ni bara gör som jag säger.Ärligt talat så är jag varken för eller emot avpixlat, jag bara vänder mig mot dumheten att använda Alexa och tror att den ger ett sant resultat. Om ni nu gör som jag har sagt så kommer ni boosta AVPIXLAT till topp tio på ett kick!
Läs här istället för att gissa (felaktigt) hur systemet fungerar:
http://www.alexa.com/help/traffic-learn-more
http://www.alexa.com/faqs/?p=134

Flera besök samma dag förbättrar inte rankingen. Rankingen baseras inte bara på toolbaren. Rådatan justeras för olika felkällor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in