2022-02-10, 13:23
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Så det är inget problem att jobba för och stödja Satans riken?
Tja, det är DIN tolkning att man jobbar för satans riken om man är politiker. Inte min
Citera
2022-02-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Tja, det är DIN tolkning att man jobbar för satans riken om man är politiker. Inte min

Så hur tolkar du det här:

"Djävulen förde honom högt upp och lät honom i ett ögonblick se alla riken i världen och sade till honom: »Jag skall ge dig all denna makt och härlighet, ty den har lagts i mina händer och jag kan ge den åt vem jag vill." (Lukas 4:5-6 Bibel2000)

Om det inte är Satan Djävulens riken?
Citera
2022-02-10, 13:34
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

Jag vet att det finns enskilda JV som jobbat inom kommunal förvaltning etc, jag kan inte se det på annat vis än att det innebär att man arbetar politiskt då också, på ett sätt. Kanske ännu mer än om man bara lägger en röst på ett parti.

Jag vet inte exakt vad som skulle hända om ett enskilt JV skulle rösta i allmänna val, men jag skulle inte förvåna mig om det innebär uteslutning.
Citera
2022-02-10, 13:38
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Vad tror du själv om du läser detta:

"Djävulen förde honom högt upp och lät honom i ett ögonblick se alla riken i världen och sade till honom: »Jag skall ge dig all denna makt och härlighet, ty den har lagts i mina händer och jag kan ge den åt vem jag vill. " (Lukas 4:5-6 Bibel2000)

"Nu faller domen över denna världen, nu skall denna världens härskare fördrivas." (Joh 12:31 Bibel2000)

Vill man vara en del av Satans värld?

"Om ni tillhörde världen skulle världen älska er som sina egna. Men nu tillhör ni inte världen, utan jag har kallat er ut ur världen, och därför hatar världen er." (Joh 15:19 Bibel2000)

Vill man bli en del av det som Gud kommer att krossa och förinta?

"Under dessa kungars tid skall himlens Gud låta ett rike uppstå som aldrig någonsin skall gå under. Inget annat folk skall få makten över detta rike. Det skall krossa och tillintetgöra alla de andra rikena, men självt skall det bestå för evigt" (Daniel 2:44 Bibel2000)

Vill man som politiker strida mot självaste Jesus?

"Och jag såg odjuret och jordens kungar och deras härar, som samlats för att strida mot honom som satt på hästen och mot hans här. " (Upp 19:19 Bibel2000)

Tänk att du nästan aldrig kan svara av egen maskin utan bara gömmer dig bakom alla dessa textkopior.

EXAKT vad i detta du kopierat visar att ett Jehovas Vittne inte skulle kunna vara politiskt aktiv eller rösta i politiska val?
Citera
2022-02-10, 13:40
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vad får dig att tro att "Jehova" önskar människorna små pikanta nöjen?
Kom ihåg; i det ursprungliga paradiset gick Adam och Eva omkring näck. Men, de lyckades aldrig få till det före det s k syndafallet!

Så var det ja, det var vid syndafallet de upptäckte att de var nakna... denna förhatliga människokropp.
Citera
2022-02-10, 14:18
Medlem
Citat:

"Djävulen förde honom högt upp och lät honom i ett ögonblick se alla riken i världen och sade till honom: »Jag skall ge dig all denna makt och härlighet, ty den har lagts i mina händer och jag kan ge den åt vem jag vill." (Lukas 4:5-6 Bibel2000)

Normala människor tolkar det där som hallucinationer. Men det kan väl användas som fakta också. Av ett visst klientel.
Citera
2022-02-10, 14:20
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag vet att det finns enskilda JV som jobbat inom kommunal förvaltning etc, jag kan inte se det på annat vis än att det innebär att man arbetar politiskt då också, på ett sätt. Kanske ännu mer än om man bara lägger en röst på ett parti.

Jag vet inte exakt vad som skulle hända om ett enskilt JV skulle rösta i allmänna val, men jag skulle inte förvåna mig om det innebär uteslutning.
Det skulle definitivt innebära uteslutning ja! Sedan är ju frågan hur de skulle få reda på det...kanske genom att sända ut spioner utanför vallokalerna...vilket inte skulle förvåna mig!
Citera
2022-02-10, 14:50
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Det skulle definitivt innebära uteslutning ja! Sedan är ju frågan hur de skulle få reda på det...kanske genom att sända ut spioner utanför vallokalerna...vilket inte skulle förvåna mig!

Jag antar det, om de äldste får reda på att någon av "vännerna" har röstat, eller om någon av "vännerna" ser en annan av "vännerna" gå in eller ut ut en vallokal så rapporterar de detta omedelbart till den lokala församlingens äldste, liksom de tenderar att göra i andra fall, exempelvis vid misstanke om hor eller äktenskapsbrott.
Citera
2022-02-10, 15:02
Medlem
JdeKoofs avatar
Vad är det för trams? Varför skulle ett JV vara intresserad av politik över huvud taget?

"Jobba som politiker" jo pyttsan.
Citera
2022-02-10, 15:33
Medlem
Citat:
Citat:

Citat:
Ja men det har ju ingenting med politik att göra!

Att vara delaktig, stödja och försöka påverka Satan Djävulens riken är inte politik?

Vad är det då?
Citera
2022-02-10, 15:38
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Att vara delaktig, stödja och försöka påverka Satan Djävulens riken är inte politik?

Vad är det då?

Satan Djävulens riken är lika mycket kommunala institutioner och statliga verk mm. Även privata företag etc är väl en del av Satans rike i så fall.. Att jobba i dessa och påverka.

Hycklare är vad ni är.
Citera
2022-02-10, 16:13
Medlem
Torsuss avatar
Citat:

Vad är det då?
Du tycks fullständigt snöat in på Djävulens rike. Det har ju absolut ingenting att göra med dagens politik. På vad sätt skulle djävulen vara inblandad i om man röstar på ett visst part?

Djävulen frestade med att erbjuda riken och herravälden och allt det där men det är ju en helt annan sak.

Men jag förstår att du inte kan bryta dig loss från dessa tankebanor, du är ju hjärntvättad från födseln med denna hoppande logik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in