Citat:
Ursprungligen postat av
Sverigegrabben
Är det bara jag som gjort denna observation av personer som lämnat JV? Förklarar nedan:
Jag är kristen, inte med i JV, mycket pga att dessa förnekar treenighetsläran som jag anser vara oerhört viktig och en del av äkta kristen kanon. Med det sagt så är jag väldigt förtjust i JV och tycker att de är en av världens bästa kristna mycket i vad de tror på, hur de predikar och hur dessa för ut sitt budskap. Jag anser helt enkelt generellt sett att Jehovas Vittnen är mkt bra människor och till väldigt stor del lever efter Jesu läror.
En sak jag märkt med avhoppare efter att ha följt vissa avhoppares YT-kanaler är att nästan alla slutar vara religiösa helt och hållet. De lämnar både Kristendomen och förnekar Gud helt och hållet, blir öppet ateister osv. En till sak jag märkt är att majoriteten av dessa människor ofta älskar att använda svordomar, tala sex, en person vars kanal heter "Telltale" är ett mycket bra exempel på detta och denna person inte bara använder ordet "fuck" i tid och otid utan brukar även rita demoniska figurer i sina videos som ett sätt att hålla tittaren fortsatt intresserad. Att rita saker medans man snackar på tuben är rätt populärt men denna brukar föredra demoniska figurer..
Jag undrar om jag är den enda som uppmärksammat det och isåfall vad det kan bero på? Min teori är att dessa människor egentligen inte slutat tro på Gud utan att de vill inte tro på Gud för att de vill synda. Att klaga på Jehovas vittnen kanske är lite samma beteende som en person som inte klarar tex en pilotutbildning helt plötsligt börjar tycka det är dumt att bli pilot? Lite surt sa räven om rönnbären och att den verkliga anledningen är att dessa avfällingar inte levde upp till de höga moraliska kraven som organisationen kräver.
Vad tror ni om det?
Jag citerar Jesus välvalda ord.
Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare som stänger till himmelriket för människorna. Ni går inte själva in, och dem som vill komma dit in släpper ni inte in.Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare som far över land och hav för att vinna en enda proselyt, och när någon har blivit det gör ni honom till ett helvetets barn, dubbelt värre än ni själva. Matt 23
Som bekant kör JV med lögnen att bara 144 000 kommer in i himlen, och de gör utvalda som borde leva till helvetets barn för att de trott på JVs lögner.