2021-11-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satansfavoriter
själv är jag tämligen säker på att Guds Ord och Inspirerade Ord har många nivåer och att det som en annan tycker är rätt, kan vara fel från en annan människas sätt att se på saken - och att den också har rätt. står i bibeln också att alla människors vägar verkar rätt, genom våra egna sätt att se det.

sen finns ju Herrens Väg också.

och på tal om "jvs officiella tolkning" av upp. så är det väl de som kom först med att Odjuret=olika Riken i världen. eller har du nån tidigare?
Det var nog jag som kom med det först, fast jag skrev myndigheter, vilket är samma sak.
Citera
2021-11-07, 19:30
Medlem
Citat:
jag förstår nog. att de som utövar sådant beteende beter sig som Satan i helvete som slänger eldpilar emot Guds Barn!

den som skrattar sist, skrattar bäst. i Jesus Namn
Skitsnack. Djävulen var den förste som blev förhånad.

Dessutom måste han ha gott rykte bland utomstående, så att han inte blir förhånad och går i djävulens fälla.

Du har missuppfattat mycket.

Sannerligen, människorna skall få förlåtelse för allt, för sina synder och för sina hädelser, hur de än hädar.

Du ärar Jesus med din mun, men känner inte till hans budskap, bara människors läror.
Citera
2021-11-07, 19:38
Bannlyst
men synd emot Den Heliga Anden kommer aldrig nånsin förlåtas.

Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Du ärar Jesus med din mun, men känner inte till hans budskap, bara människors läror.
Satan kan också citera bibeln.
Citera
2021-11-07, 19:42
Medlem
Citat:

Men du kan inte förklara vad synd mot helig Ande är.

Satan är bättre än du. Och det säger inte lite om dig.
Citera
2021-11-07, 19:48
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

Är du kristen? 🤔
Citera
2021-11-07, 19:48
Bannlyst
jag är kristen, och döpt i eld , ande och vatten

Citat:

Satan är bättre än du. Och det säger inte lite om dig.
jag är inte avundsjuk för den phan. en gång såg jag satans ansikte vid min sängkant när jag skulle lägga mig och sova. vid fötterna. och jag tänkte typ emot honom "haha, rätt åt dig" men då förvreds hans ansikte liksom och blev äännu mer grotesk., och så jag försökte några gånger till, men lade snart av för det blev bara djävligare.

synd emot DEN HELIGA ANDEN bestämmer Han nog själv om ska du se
Citera
2021-11-07, 19:49
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

Vad är det då? 🤔
Citera
2021-11-07, 19:50
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

jag är inte avundsjuk för den phan. en gång såg jag satans ansikte vid min sängkant när jag skulle lägga mig och sova. vid fötterna. och jag tänkte typ emot honom "haha, rätt åt dig" men då förvreds hans ansikte liksom och blev äännu mer grotesk., och så jag försökte några gånger till, men lade snart av för det blev bara djävligare.

synd emot DEN HELIGA ANDEN bestämmer Han nog själv om ska du se

Eeeeh, låter som att du inte är riktigt frisk.. 🤔
Citera
2021-11-07, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Eeeeh, låter som att du inte är riktigt frisk.. 🤔
tack, det är jag säkert inte. men Jesus är min Läkare.

Han är citerad i bibeln sägande att de som är friska inte behöver någon Läkare.

och av en tillfällighet tror jag psykiatri är djävulens hittepå, pharmacia och läkemedelsindustrin=trollkonster, och att de samtida läkarna med vita rockar beskrivs om i den heliga bibeln. de kallades präster på den tiden, och folk lär ju förtröstat på att de hade kunskap om "det osynliga". ofta, kanske ungefär som med "corona" och "pandemivansinnet" som vi ser i modern tid. men det står om pandemier i bibeln med. bla att den som söker eller sökt beskydd i Herren inte behöver frukta pesten. psalm 91
Citera
2021-11-07, 19:58
Medlem
Citat:
jag förstår nog. att de som utövar sådant beteende beter sig som Satan i helvete som slänger eldpilar emot Guds Barn!

den som skrattar sist, skrattar bäst. i Jesus Namn
Grymt! Ett nytt religitard i tråden. Välkommen! Jag hade visst fel om dig. När folk skriver sådär verklighetsfrämmande online så tror jag oftast att de skojar men ibland så är ni ju på riktigt. Jag uppskattar er mer än jag kan uttrycka i skrift.
Citera
2021-11-07, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Grymt! Ett nytt religitard i tråden. Välkommen! Jag hade visst fel om dig. När folk skriver sådär verklighetsfrämmande online så tror jag oftast att de skojar men ibland så är ni ju på riktigt. Jag uppskattar er mer än jag kan uttrycka i skrift.

välkommen till religionsforumet, där både starkt troende och tvivlare möts. i Jesus Namn
Citera
2021-11-07, 20:02
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
tack, det är jag säkert inte. men Jesus är min Läkare.

Han är citerad i bibeln sägande att de som är friska inte behöver någon Läkare.

och av en tillfällighet tror jag psykiatri är djävulens hittepå, pharmacia och läkemedelsindustrin=trollkonster, och att de samtida läkarna med vita rockar beskrivs om i den heliga bibeln. de kallades präster på den tiden, och folk lär ju förtröstat på att de hade kunskap om "det osynliga". ofta, kanske ungefär som med "corona" och "pandemivansinnet" som vi ser i modern tid. men det står om pandemier i bibeln med. bla att den som söker eller sökt beskydd i Herren inte behöver frukta pesten. psalm 91

Aha, ok..😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in