2020-11-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Frustrationen var stor bland tonåringarna. När jag hoppade av i 14 årsåldern så försökte församlingen locka tillbaks mig genom att helt plötsligt komma och hälsa på, företrädesvis familjer med tonårsdöttrar, som oftast tyckte jag var en farlig och rebellisk typ. Deras metodik slog såklart tillbaks på dom efs jag såklart låg med alla jag kunde, och orsakade minst en av tjejernas avhopp efter att vi sniffat lim och knullat som kaniner en hel helg.

Det är inte bara bland tonåringar som frustrationen är stor. Det finns gott om medelålders oskulder, vilket är ohyggligt.

Härligt att du knullade många som tonåring...jag var för blyg då. Men som vuxen har jag såväl talat som knullat ett antal kvinnor bort från tron. Det var riktigt angenämt.
Citera
2020-11-13, 22:45
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Detta stämmer. JV ska vara strängt upptagna och inte ha någon fritid. Har man fritid kan man börja tänka ....på egen hand.

Och ja, detta är vad som händer med ungdomar som fått sin sexualitet hämmad. Men fint ändå att hon kunde komma loss och befria sig. Men det sunda för tonåringar är att de får utforska sin sexualitet. Får man inte knulla runt i unga år kommer det skadeverkningar, oavsett vad bibelbankarna säger. Det är ingen slump att JV har massiva problem med pedofili. Liksom andra strikta samfund.
Nu behöver man faktiskt inte bli pedofil bara för att man inte får knulla runt i ungdom.
Det var mycket fördomar i dina inlägg.
Citera
2020-11-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Nu behöver man faktiskt inte bli pedofil bara för att man inte får knulla runt i ungdom.
Det var mycket fördomar i dina inlägg.

Ingen har påstått att det gäller alla med hämmad sexualitet. Men, varför är problemet med pedofili så gigantiskt inom just JV? Har du någon rimlig förklaring?
Citera
2020-11-13, 23:05
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ingen har påstått att det gäller alla med hämmad sexualitet. Men, varför är problemet med pedofili så gigantiskt inom just JV? Har du någon rimlig förklaring?
Det vet jag inget om. Fast jag tror att det går att hitta pedofiler lite varstans i samhället och inte bara inom JV.
Citera
2020-11-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Det vet jag inget om. Fast jag tror att det går att hitta pedofiler lite varstans i samhället och inte bara inom JV.

Nej, men det kanske finns människor som som råkar veta om detta. Sådant som du inte känner till existerar de facto.

Du kan ju börja med att sätta dig in i vaför JV själva har registrerat 1006 pedofiler i de egna leden, men skyddat samtliga från polisanmälan.

https://www.childabuseroyalcommissio...tions-released

https://www.bbc.com/news/world-australia-33673240

https://en.wikipedia.org/wiki/Jehova...hild_sex_abuse

https://www.theguardian.com/australi...e-inquiry-told

https://www.reuters.com/article/us-a...0Q10IH20150727
Citera
2020-11-14, 11:09
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Detta stämmer. JV ska vara strängt upptagna och inte ha någon fritid. Har man fritid kan man börja tänka ....på egen hand.

Och ja, detta är vad som händer med ungdomar som fått sin sexualitet hämmad. Men fint ändå att hon kunde komma loss och befria sig. Men det sunda för tonåringar är att de får utforska sin sexualitet. Får man inte knulla runt i unga år kommer det skadeverkningar, oavsett vad bibelbankarna säger. Det är ingen slump att JV har massiva problem med pedofili. Liksom andra strikta samfund.
Som sagt, jag tycker inte att promiskuitet är något måste för någon enda människa. Ett slafsigt, otuktigt leverne för med sig mångahanda faror på olika vis och gör ingen människa verkligt lycklig.

Men jag instämmer i kritiken mot JV:s sätt att hantera detta. Man kan inte tvinga människor att vara med i en sekt, ej heller syssla med kontroll och utfrysning. Det är fel väg att gå. Kyrkan håller alltid sin dörr öppen för de får som gått vilse och vill komma hem.

Än värre är det när de undanhåller sanningen för rättsväsendet om fruktansvärda övergrepp och skyddar brottslingar. Det där behövs det tas tag i från berörda myndigheter!
Citera
2020-11-14, 13:17
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Jag kom på ett annat skäl till lögnerna, och det är juridiken. Organisationen vill inte bli inblandad om det skulle hända något vid dörrknackandet och missionerandet. Det finns fall i USA där medlemmar blivit dödade i trafikolyckor under tjänstetid.
Men familjerna har inte fått ett nickel från organisationen. Argumentet var att medlemmarna inte formellt representerade organisationen. Ett häpnadsväckande påstående.

Kom o tänka på är ni i Sverige försäkrade när ni jobbar för JW om ngn olycka sker?
Citera
2020-11-14, 15:15
Medlem
den-kristnes avatar
Skulle gärna vilja ha inlägg från folk om de länkar om övergrepp inom JV som lagts ut här. Det lilla jag hunnit läsa har varit skrämmande läsning.
Citera
2020-11-14, 16:02
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
"Om Jehovas vittnen" (Från 2003) Uppdrag granskning - Del 1 med Janne Josefsson"
https://www.youtube.com/watch?v=pgyIsa8DChE
Den är en klassiker. Undras om ttsp anser att det programmets innehåll är "lögn" och "överdrifter".
Citera
2020-11-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Den är en klassiker. Undras om ttsp anser att det programmets innehåll är "lögn" och "överdrifter".

Jag har svarat på programmet många gånger, klicka på "sök".

2003 har dom inget nytt att komma med?
Citera
2020-11-14, 19:32
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ok, nu har jag offrat en kvart av min lördagskväll för att städa.

Eftersom det verkar vara en del ovana forumanvändare som deltar så kanske jag behöver förtydliga.

Om ni vill diskutera varandra - så kan ni göra det via PM, så slipper alla andra läsa det som enbart de inblandade är intresserade av.

De som går till den här tråden är INTE intresserad av:
- Trump
- Korsfästelsen
- Pedofili

De är intresserade av Jehovas vittnen.

Dvs - för att vara tydlig:
- Om JV har tagit ställning för eller emot Trump - det går att disktuera här. Vill man diskutera Trump så finns det trådar - många trådar - om det.
- Om det förekommer att JV skyddar eller uppmuntrar eller motarbetar aktivt pedofili - så går det att diskutera - men era åsikter om pedofiler osv är inte intressant för tråden. Det finns trådar - många trådar - om pedofili.
- Om ni vill diskutera korstfästelse i allmänhet, eller den förmodade korsfästelsen av den kristne Jesus i synnerhet - så finns det trådar för det. Skulle JV ha någon avvikande teologisk mening om händelsen jämfört med andra kristna samfund - så går det förstås att diskutera.

Förstår ni?

ALLT som tas upp måste ha med Jehovas Vittnen att göra.

OT raderat.

/Mod
Citera
2020-11-14, 20:03
Medlem
Jag undrar om JV godkänner spermadonation för par där mannen är infertil. Om inte, vad är i så fall skälet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in