Citat:
Ursprungligen postat av
Beckisbarnet
Ok, hur är din syn på självbefläckelse? Jag vet att Sällskapet Vakttornet säger att det inte är otillåtet med det är otillbörligt.
Onani skadar och förvrider den naturliga synen på vad sex är och vad det ska vara till för, speciellt om man också tittar på porr.
Jag anser att man ska avhålla sig från det så mycket man bara kan, och som det nyss talades om att distrahera barn, att distrahera sig själv till att göra något annat. Men det är inte katastrof om man inte klarar av det, det är alltså ingen synd, men det är inte heller rent i Guds ögon.
Att Gud anser att något är synd eller att något inte är rent, är inte till för att människan ska må dåligt, tvärtom är Guds lagar och bud till för människans bästa. Människan mår bäst av att följa Guds syn på saker och ting.
Det kan självklart vara svårt att motstå onani i dagens samhälle där sexualiteten florerar öppet med sexiga bilder, filmer, reklam, tv program och annat, och att man öppet basunerar ut att det inte är något fel med onani, men man kan inte begära fullkomlighet i en ofullkomlig värld.
Jag anser att just detta att barn "leker doktor" har dom inte fått naturligt för sig av sig självt, utan har påverkats av det som händer runt omkring dom. I länken talades det om att kusinen hade hittat en vuxenfilm. Och detta är också orsaken till mycket problem bland tonåringar, där man blir ihop, har sex och sedan gör slut och hittar en ny, och en massa andra problem. Bland annat tonårsgraviditeter, och den självklara aborten som följd, där det ofödda barnet inte har en talan, utan dödas på grund av att samhället är så sexualiserat och lössläppt. En liten tröst kanske är att det var värre på 60-70 talet, där alla skulle ligga med alla, hur som helst, i kärlekens namn.