Citat:
Ursprungligen postat av
pollenper
Jag uppfattade dina frågor som påståenden. och mest retoriska.
Nej, det var frågor för att klargöra var du står i frågorna.
Nu kan jag bara anta att du inte håller med t.ex. den som svarade på BUP, att det inte är något fel i att barn håller på med sexlekar.
Citat:
Ursprungligen postat av
pollenper
RFSU har säkert koll. Håller du med dem?
Nej, jag håller inte med. Jag menar att det inte är rätt att barn ska hålla på med sexlekar och tänka på sex, det är fel. Och man ska försöka avstyra det UTAN att skambelägga.
Jag antar att RFSU har liknande uppfattning som BUP, att det
inte är fel att barn leker sexlekar.
Jag är fortfarande frågande till hur du ställer till det hela, du sade visserligen att man skulle avstyra det, men du har inte sagt om det är rätt eller fel att barn leker sexlekar.
Citat:
Ursprungligen postat av
pollenper
Jag vill påstå att barnens sextänkande skiljer sig från vuxnas.
Ja, självklart gör den det, speciellt skiljer det sig från vuxna som ser sexuell omoraliskhet och orenhet (som dom lär sig från porr och filmer) som något naturligt. Jag tror faktiskt att barn inte tänker alls på sex, om dom inte får påverkan från omgivningen, av t.ex. en "vuxenfilm" som ett av barnen i BUP-länken hade fått tag på.
Jag anser att sexualdriften kommer i puberteten, och inte ens då ska man "upptäcka sin sexualitet", det ska man göra enbart i äktenskapet, där det hör hemma och fungerar som ett bindemedel och fullkomnar det människan är skapad för. Att använda sex utanför äktenskapet kommer att förstöra den närhet som det är tänkt att vara mellan man och kvinna. Det är en av anledningarna att dom flesta skiljer sig eftersom "äktenskapet inte håller", och man försöker hitta en ny, och sedan blir det samma visa igen.
Frågan var om barn ska få "upptäcka sin sexualitet", tanken som fortfarande hänger kvar från 60-70 talets "fri kärlek". Där t.ex. pedofili var mycket mer ignorerat än i dagens samhälle, och tanken om äktenskap raserades helt, där alla skulle "ha kärlek" med alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
pollenper
Du har nog inte påstått att man ska skambelägga någon, men det är en av religionens uppgifter.
Det kanske är religionens uppgift, men inte sann kristendoms uppgift.