Citat:
Idag blev jag uppringd av Jehovas Vittnen. ”Hej det här är Margareta från Rikets Sal. Jag vill diskutera livets mening med dig...”
Näää vet du va svarade jag...
Förr sprang de ju runt och ringde på dörrar. Är det här någon ny ”raggningsdrive”?
Fler som fått telefonsamtal från ”högre makter”?😉
Näää vet du va svarade jag...
Förr sprang de ju runt och ringde på dörrar. Är det här någon ny ”raggningsdrive”?
Fler som fått telefonsamtal från ”högre makter”?😉
Vittnena har alltid telefonvittnat men inte lika ofta som de knackat dörr. Oftast är det rörelsehindrade som ringer och terrar folk, de måste nämligen räkna timmar ”i tjänsten” annars blir de ansedda som andligt svaga och dåligt behandlade under sektmötena på Rikets Sal.
De väljer gärna ut sina offer genom att gå igenom tex dödsannonser, då de vet att det troligtvis är en färskt sörjande person på andra sidan linjen som kanske kan bli inlockad genom löften om att få se sina avlidna nära och kära snart igen.
De skriver även handskrivna brev till random folk och skickar med post. Min syrras dotter har fått flera adresserade till henne då hon ännu var för liten att ens kunna läsa.
Knacka dörr är inte så lönsamt längre, dvs det producerar minimalt med intresserade då folk inte är hemma/vägrar öppna dörren (och portlås förstås). Tack vare internet så har de även blivit avslöjade som de bluffmakare de är med ett enormt, internt pedofiliproblem. Tack vare deras sk ”tvåvittnesregel” så är deras sekt en perfekt lekplats för pedofiler att ta för sig av ett stort smörgåsbord av småttingar som aldrig kommer bli trodda när de tjallar eftersom sexuella övergrepp på barn i princip aldrig har fler ögonvittnen än förövaren och offret.
Den som faller för dessa sekter år 2019 är en idiot och förtjänar att bli fast i skiten med allt som tillkommer. Om de ringer igen, ha lite skoj istället. Påpeka pedofiliproblemet tex.