2019-03-21, 01:00
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Idag blev jag uppringd av Jehovas Vittnen. ”Hej det här är Margareta från Rikets Sal. Jag vill diskutera livets mening med dig...”
Näää vet du va svarade jag...
Förr sprang de ju runt och ringde på dörrar. Är det här någon ny ”raggningsdrive”?
Fler som fått telefonsamtal från ”högre makter”?😉

Vittnena har alltid telefonvittnat men inte lika ofta som de knackat dörr. Oftast är det rörelsehindrade som ringer och terrar folk, de måste nämligen räkna timmar ”i tjänsten” annars blir de ansedda som andligt svaga och dåligt behandlade under sektmötena på Rikets Sal.
De väljer gärna ut sina offer genom att gå igenom tex dödsannonser, då de vet att det troligtvis är en färskt sörjande person på andra sidan linjen som kanske kan bli inlockad genom löften om att få se sina avlidna nära och kära snart igen.

De skriver även handskrivna brev till random folk och skickar med post. Min syrras dotter har fått flera adresserade till henne då hon ännu var för liten att ens kunna läsa.

Knacka dörr är inte så lönsamt längre, dvs det producerar minimalt med intresserade då folk inte är hemma/vägrar öppna dörren (och portlås förstås). Tack vare internet så har de även blivit avslöjade som de bluffmakare de är med ett enormt, internt pedofiliproblem. Tack vare deras sk ”tvåvittnesregel” så är deras sekt en perfekt lekplats för pedofiler att ta för sig av ett stort smörgåsbord av småttingar som aldrig kommer bli trodda när de tjallar eftersom sexuella övergrepp på barn i princip aldrig har fler ögonvittnen än förövaren och offret.

Den som faller för dessa sekter år 2019 är en idiot och förtjänar att bli fast i skiten med allt som tillkommer. Om de ringer igen, ha lite skoj istället. Påpeka pedofiliproblemet tex.
Citera
2019-03-21, 01:15
Medlem
KungPuks avatar
När jag ser att de är i antågande så sätter jag på Motörhead på svinhög volym.
De vill/törs inte komma in på tomten ens. Fungerat varje gång sen jag började med det.

Rekommenderas.
Citera
2019-03-21, 02:48
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det är ju portlås överallt så de kommer inte in i uppgångarna längre.
Så då blir det telefon eller torgmöten de håller på med.

Är det så utbrett i våra städer? Jag har bott på landet ganska länge nu och senaste jag bodde i en småstad så kunde man gå in i de flesta portar in och ut fritt. Portkoder går ju dock att anteckna, så det räcker väl med att någon i Jehovas-gemenskapen känner någon från en specifik port för att komma in. De är ju välkända för sin sneakighet.
Citera
2019-03-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Är det så utbrett i våra städer? Jag har bott på landet ganska länge nu och senaste jag bodde i en småstad så kunde man gå in i de flesta portar in och ut fritt. Portkoder går ju dock att anteckna, så det räcker väl med att någon i Jehovas-gemenskapen känner någon från en specifik port för att komma in. De är ju välkända för sin sneakighet.

De flesta bostadshusen har portkoder eller porttelefoner. Portkoderna ska bytas ut med jämna mellanrum.
Jag har inte fått besök av dem på minst 10 år och inte sett dem gå omkring bland uppgångarna heller. Förr såg jag dem väldigt ofta.

De har nog minskat i antal på senare, flera av deras Rikes salar har de ju sålt och dem byggdes för att församlingarna växte så mycket.
Citera
2019-03-21, 12:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Iglarna har väl äntligen insett att det är ingen ide ...

Japp; i och med att vanligt folk i Sverige får mera och mera utbildning, blir det ju motsvarande svårare och svårare att marknadsföra JVs kombination av pseudo-vetenskap*, pseudo-filosofi* och demagogi* ...

Citat:
... och sekten har så lite folk så det räcker inte att vara ute så nu är det desperata försök via telefon lura med nya sekt medlemmar

... vilket i sin tur succesivt minskar antaler JV i Sverige.

* Härom mera information på redan existerande tråder om JV.
Citera
2019-03-22, 22:23
Medlem
För att det håller på att dö ut.
Citera
2019-03-24, 14:58
Avstängd
Erik Östs avatar
Jehovas är inte lata när det gäller att hemlighålla allt skit inom sekten iaf.

https://www.theatlantic.com/family/a...esters/584311/
Citera
2019-04-16, 20:31
Medlem
En fundering efter ett samtal med en bekant. Får man som tjej ha långbyxor på sig om man går till Rikets sal eller är det krav på klänning. Vad fins det i övrigt för klädkoder inom JV?
Citera
2019-04-16, 20:32
Medlem
Astrorbits avatar
Dom står alltid med sina flygblad ensamma. Aldrig någon som går fram till dom.
Citera
2019-04-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perish79
En fundering efter ett samtal med en bekant. Får man som tjej ha långbyxor på sig om man går till Rikets sal eller är det krav på klänning. Vad fins det i övrigt för klädkoder inom JV?

Män får inte ha skägg, är något som jag märkt, jag har aldrig sett någon som haft det iallafall.
Citera
2019-04-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Män får inte ha skägg, är något som jag märkt, jag har aldrig sett någon som haft det iallafall.

Det finns män som har skägg, det finns t.o.m. män som har tatueringar i ansiktet.

Tatueringarna har självklart kommit till i deras liv före dopet, det finns dom som har haft ett kriminellt liv men omvänt sig, men tatueringar är svårt att bli av med.

Skägg symboliserade tidigare, främst på 60-70 talet av ett liv av droger och promiskuitet, därför ville Jehovas vittnen inte bli förknippade med den stilen. Idag, om en f.d. kriminell med tatueringar i ansiktet ringer på en dörr med en pensionär, så kan det skapa problem, men det är svårare att bli av med tatueringar än med skägg.
Citera
2019-04-19, 19:44
Medlem
I see, men jag tror knappast att folk idag skulle se det som något negativt att någon har skägg, det är ju vanligt sedan många år tillbaka, är ju liksom därför jag tycker det är märkligt...

Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det finns män som har skägg, det finns t.o.m. män som har tatueringar i ansiktet.

Tatueringarna har självklart kommit till i deras liv före dopet, det finns dom som har haft ett kriminellt liv men omvänt sig, men tatueringar är svårt att bli av med.

Skägg symboliserade tidigare, främst på 60-70 talet av ett liv av droger och promiskuitet, därför ville Jehovas vittnen inte bli förknippade med den stilen. Idag, om en f.d. kriminell med tatueringar i ansiktet ringer på en dörr med en pensionär, så kan det skapa problem, men det är svårare att bli av med tatueringar än med skägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in