2019-03-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du hoppade in i diskussionen där man påstod att Jv förföljer avhoppare.

Hur ofta händer det menar du?

Tror du inte att det är dom som vänder sig till media som hörs mest? Tror du inte att det media tar upp oftast är negativa berättelser?

Tror du att media och avhoppare/uteslutna alltid är objektiva och belyser det även från Jv:s sida?

”Negativa berättelser”... tror du på allvar att det finns EN ENDA positiv berättelse om alla skulle göra sig hörda? Positiv ur JV:s synvinkel alltså.
Seriös media frågar alltid också JV för att höra deras åsikt. De vill inte deltaga, de lämnar standardkommentaren per mail ungefär att ”det är lögner som kommit fram”
Ser du vem som kommer med lögner här?

Jag ger dig tre exempel på artiklar som det skulle vara intressant om du skulle kunna hitta en endaste lögn i.
Det mesta du läser i media är på samma tema, inte så konstigt eftersom det är så det är.
https://www.helahalsingland.se/artik...uter-sina-barn
https://www.helahalsingland.se/artik...-pa-sin-syster
https://www.helahalsingland.se/artik...-blivit-stenad

Här är JV:svar, ovanligt nog så bemödade de sig att ge ett svar, standardsvar men ändå.
https://www.helahalsingland.se/artik...-i-forsta-hand

Att ”förfölja” och ”behandla illa” är olika saker. Inte så vanligt att JV förföljer uteslutna, men vissa upplever det så eftersom äldste tycker sig ha uppdraget att söka upp och ”återföra” uteslutna, någon gång var eller vartannat år.

”Behandla illa” däremot är ju ganska märkligt att ni inte inser att ni gör. Mot alla! Att undvika och vända ryggen till sina tidigare vänner är bland det vidrigaste man kan göra. Allra helst när det gäller ens egen familj.
Den uteslutne/den som lämnat har per definition inte gjort någonting alls mot sina vänner. Ändå får han/hon genomlida denna tortyrliknande behandling.
Senast redigerad av Jhwh 2019-03-10 kl. 21:53.
Citera
2019-03-20, 16:07
Medlem
Adolfinas avatar
Har Jehovas Vittnen blivit lata?

Idag blev jag uppringd av Jehovas Vittnen. ”Hej det här är Margareta från Rikets Sal. Jag vill diskutera livets mening med dig...”
Näää vet du va svarade jag...
Förr sprang de ju runt och ringde på dörrar. Är det här någon ny ”raggningsdrive”?
Fler som fått telefonsamtal från ”högre makter”?😉
Citera
2019-03-20, 16:19
Medlem
Pusts avatar
De vågar eller vill väl inte knacka dörr då de inte längre är ensamma skolade missionärer. Man har konkurrens numera.
Senast redigerad av Pust 2019-03-20 kl. 16:22.
Citera
2019-03-20, 16:24
Medlem
KlappMungons avatar
Antagligen har de väl fyllt kvoten så de är inte så på längre. Dumt att öka konkurrensen.

Citat:
Jehovah's Witnesses believe that exactly 144,000 faithful Christians go to heaven to rule with Christ in the kingdom of God.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jehova..._and_salvation
Citera
2019-03-20, 16:28
Medlem
Det är ju portlås överallt så de kommer inte in i uppgångarna längre.
Så då blir det telefon eller torgmöten de håller på med.
Citera
2019-03-20, 16:38
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Idag blev jag uppringd av Jehovas Vittnen. ”Hej det här är Margareta från Rikets Sal. Jag vill diskutera livets mening med dig...”
Förr sprang de ju runt och ringde på dörrar. Är det här någon ny ”raggningsdrive”?
Iglarna har väl äntligen insett att det är ingen ide och sekten har så lite folk så det räcker inte att vara ute så nu är det desperata försök via telefon lura med nya sekt medlemmar
Citera
2019-03-20, 16:39
Medlem
Tror att de mer bara blir bemötta med skratt och hån nuförtiden.

Ny ledning också för den gamla konverterade har jag för mig så det kanske blivit någon omorganisation och nya metoder möjligtvis. Tycker i alla fall det vart välldigt tyst om dom i ett par år nu, kanske har dom fattat att folk ser ner på dem. I alla fall jag tycker att det är pinsamt att man kan vara så jäkla inlurade i något. Måste ju vara något psykotiskt på hela bunten eller så är alla efterblivna.

Det enda jag vill veta om dem i dag är när jorden ska gå under nästa gång. Det var väl relativt nyligen som det skulle hända så.
Citera
2019-03-20, 16:47
Bannlyst
Ingen vill prata med dem, alls. Hur är folk ens det idag?
Citera
2019-03-20, 17:00
Medlem
Tror folk blivit arga och säkert har det förekommit hot också.
Nu finns det ju t ex islamister lite varstans så det kan vara farligt för JV att gå runt som förr.
Vet en kille som var uppväxt med dem.
Inte lätt om de vill lämna...
Ja det är lite synd om dem.
Citera
2019-03-20, 17:07
Medlem
Jag hade besök av ett par för några veckor sedan. Vad som slog mig var att de inte hade några tidningar med sig att dela ut, utan bara bad att få visa en liten film på sin medhavda läsplatta. De lämnade däremot en ytterst liten papperslapp med en kod att skanna in för den som vill se mer av samma slag!

Tydligen har de tagit till sig den nya tekniken, men jag misstänker att konkurrensen är skarp inom detta mediaformat...
Citera
2019-03-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Jajamän, de ringde mig för en månad sen eller så och ville inbjuda mig till en gratis bibelstudie och
jag förklarade för honom att du vill inte ha mig på en bibelstudie.
Citera
2019-03-20, 17:39
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jag hade besök av ett par för några veckor sedan. Vad som slog mig var att de inte hade några tidningar med sig att dela ut, utan bara bad att få visa en liten film på sin medhavda läsplatta. De lämnade däremot en ytterst liten papperslapp med en kod att skanna in för den som vill se mer av samma slag!

Tydligen har de tagit till sig den nya tekniken, men jag misstänker att konkurrensen är skarp inom detta mediaformat...

Jag var ute och jobbade hos en kund. Var på väg ut i bilen och där stod mormonerna utanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in