2017-12-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ser du vilken aktivitet som går igång bara för att jag ifrågasätter deras personliga överlämnande till Jehova?

Ingen av dessa har erkänt att dom personligen har överlämnat sig till Jehova innan dopet, en av dom vill inte ens svara på frågan, man kan undra varför dom inte vill tala om detta.
Överlämnandet är till Jehova endast.
Inte till organisationen Jehovas vittnen.
Du ställer frågan endast i syfte att skuldbelägga.
Citera
2017-12-10, 19:51
Medlem
Citat:
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ljuga för mina närmaste.

När du först har berättat för dina äldste och församlingen att du är den ttsp som ständigt skämmer ut JV på Flashback kan vi snacka om saken.
Citera
2017-12-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Just det. Och nu när Innesluten väljer att vända sig bort från det han avslöjat som lögner, kommer hans "egen familj att hata och utesluta" honom för att han söker vidare efter sanningen.

Menar du att Innesluten stödjer Jesu ord? Är han kristen och stödjer allt som bibeln säger?

Eller är detta bara undanmanöver?

Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Din egen familj är väl knappast medveten om ditt hatiska propagerande på Flashback? Och alla förvrängningar...

Det här är egentligen för personligt att svara på, men jag gör det ändå, både min far och mor är döda, så du har rätt, dom är inte medvetna om att jag skriver på Flashback, hatet mot Jv och förvrängningarna står du och dina likasinnade för.
Citera
2017-12-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest
Du menar att han ljuger och förvränger det han säger om vittnena alltså? Men om det är så, så ja. Låter jobbigt i längden att leva ett dubbelliv.

Tja....vem av herrarna tycker du vara mest uppriktig och sympatisk.
Vad tycker du t ex om Ttsps mörkande om att det endast är Jv (med undantag för barn och nyomvända) som har chans att överleva Harmageddon?
Citera
2017-12-10, 20:01
Medlem
Citat:
Eller är detta bara undanmanöver?

Undanmanövern består i att du angriper mig som person istället för att diskutera ämnet.
Intressant nog har du redan själv konstaterat att vem jag är som person är helt ovidkommande.

Citat:
Återigen visar du din debatteknik, jag har inte påstått att din personlighet är väsentlig för om Jehovas vittnen är Guds utvalda folk.

Med detta drar jag mig tillbaka tills tråden åter handlar om frågor om Jehovas vittnen, inte om vem jag är.
Citera
2017-12-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innesluten
Undanmanövern består i att du angriper mig som person istället för att diskutera ämnet.
Intressant nog har du redan själv konstaterat att vem jag är som person är helt ovidkommande.

Med detta drar jag mig tillbaka tills tråden åter handlar om frågor om Jehovas vittnen, inte om vem jag är.

Ähhhh.....du känner väl till JVs undvikandebeteenden. Vid svåra frågor; byt alltdid ämne eller ifrågasätt motivet för att ställa frågan.
En viss person har incitament att undvika sakfrågorna😆
Citera
2017-12-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innesluten
Intressant nog har du redan själv konstaterat att vem jag är som person är helt ovidkommande..

Du svarade inte på frågan lämpligt nog, stödjer du allt som Jesu säger och hela bibeln, är du kristen så att din kompis kan använda bibeln emot mig?

Är du kristen eller inte, menar du att bibeln kan användas som bevis i våra diskussioner?
Citera
2017-12-10, 20:10
Medlem
Nyfiken fråga: Vad händer på jobbet om ett vittne blir utesluten eller lämnar orgen och de flesta andra (även chefen) på samma arbetsplats tillhör jv?
Citera
2017-12-10, 20:11
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ljuga för mina närmaste.
Varför ljuga över huvud taget?
Det bryter ju mot din tro...
Citera
2017-12-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest
Du menar att han ljuger och förvränger det han säger om vittnena alltså? Men om det är så, så ja. Låter jobbigt i längden att leva ett dubbelliv.

Det finns många JVn som lever dubbelliv. Fr a från s k podiefamiljer där hela släktet är medlemmar.
Många vill få med sig sinaa nära och kära innan de lämnar...andra kan inte lämna utan ohyggliga konsekvenser.
Tittar man på internationella sajter så är påfallande många undercover Brothers äldste....men även några har varit kretsisar.
Citera
2017-12-10, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Ähhhh.....du känner väl till JVs undvikandebeteenden. Vid svåra frågor; byt alltdid ämne eller ifrågasätt motivet för att ställa frågan.
En viss person har incitament att undvika sakfrågorna😆

Oj ja, visst känner jag till det!
Det är en integral del i deras laddade språk.

Typexempel är begreppet avfälling. Allt som kommer från en avfälling är per definition redan hatiskt, ondskefullt, kärlekslöst och bedrägligt. Så det spelar ingen roll om "avfällingen" säger sanningen eller inte. I vittnenas tankebanor är allt den säger till för att förleda.

Annat exempel: världsligt. Värdslig vishet. Värdslig kunskap. Värdslig inställning. Värdsliga människor.
Så fort något är värdsligt så är det mindre betydelsefullt, och man kan slå det ifrån sig. Om en "värdslig" källa kan bevisa att Jehovas vittnen har fel, som till exempel i fallet med när Jerusalem förstördes, så kan man automatiskt slå det ifrån sig. Man behöver aldrig ta ställning för om det är sant eller inte, för värdsliga fakta är inte lika viktiga som vad Vakttornet skriver.

Jämförelsen med Donald Trump's "alternative facts" är slående.
Citera
2017-12-10, 20:13
Medlem
Citat:
Du svarade inte på frågan lämpligt nog, stödjer du allt som Jesu säger och hela bibeln, är du kristen så att din kompis kan använda bibeln emot mig?

Är du kristen eller inte, menar du att bibeln kan användas som bevis i våra diskussioner?

Vad i helvete har du med det att göra. Tråden handlar om Jehovas vittnen. Inte om vad vissa tråd medlemmar tror. Skärp dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in