2019-04-20, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
I see, men jag tror knappast att folk idag skulle se det som något negativt att någon har skägg, det är ju vanligt sedan många år tillbaka, är ju liksom därför jag tycker det är märkligt...

Som jag sade, det finns Jehovas vittnen som har skägg.
Citera
2019-04-20, 09:26
Medlem
Hur ställer dig JV till att de fälldes i domstol för att ha visat film utan att ha fått den granskad? Kommer de att fortsätta visa film som förut eller kommer de att skicka in den för granskning och därmed följa lagen?
Citera
2019-04-20, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Som jag sade, det finns Jehovas vittnen som har skägg.
Sant. Det finns vittnen som har skägg, även äldste.
Men:
1) Man får inte bli äldste om man har skägg. De äldste som bär skägg idag har odlat det efter sitt flrordnande.
2) En äldste får bära skägg på podiet hemma i Rikets sal, men på sammankomsterna råder strikt skäggförbud bland talarna.
3) Vittnenas officiella förklaring till sin syn på skägg invegriper fortfarande uttalandet från 1974 (tror jag) om att man inte vill bli förknippad med hippierörelsen. Sen brukar man även framföra att man vill se ut som politikerna i landet.
Citera
2019-04-20, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
I see, men jag tror knappast att folk idag skulle se det som något negativt att någon har skägg, det är ju vanligt sedan många år tillbaka, är ju liksom därför jag tycker det är märkligt...
Vittnena är inte snabba att ta till sig förändringar, på gott och ont.
Citera
2019-04-20, 14:19
Medlem
Vasectomaters avatar
Har ni sett klippet där ena sektledaren Tony Morris köpte svindyr whiskey för närmare $900?

Bottlegate av John Cedars: https://youtu.be/1bbuNsxWkDo (börjar vid 2.30)

Han ertappades alltså i spritaffären BottleKing som ligger många miles från Warwick, han är klädd inkognito som en civil Fantomen. Och det var 12 flarror dyraste top shelf whiskey det handlade om. Vad tycker ni om detta, ni JVn?

Här har vi samma snubbe som predikar från sin propaganda TV att vittnena bör leva simpelt och inte spendera pengar utsvävande. Som ger ut tecknade filmer för barn att ge sina glasspengar till JVs världsvida fond. Här har vi en gubbe som har tagit en sk poverty vow och får ett mycket lågt stipendium för att bo och “arbeta” på Betel. Hur fan kan han ha råd med detta? Även OM han hade råd, borde han inte tygla sig och lägga slantarna i Rikets Sals insamlingsbössa istället?

Här har vi en gubbe som sätter regler som utesluter folk som dricker för mycket alkohol.

Jag vet att det inte är förbjudet för JVn att bruka booze, med väldig måtta. Och nej, vi vet inte sammanhanget här. Men 12 flaskor? Av den allra DYRASTE sorten?
Och varför åkte han och shoppade själv så långt bort från Betel? Han har ju betel betjänter som gör sånt.

Är inte detta trots allt typiskt för rika sektledare att spendera donerade pengar till lyx åt sig själv? Kolla bara in deras guldsmycken och Apple klockor. Och Cadillacen han kör.

PS, detta var en söndagsmorgon också, under mötestid...hmmmm....
Senast redigerad av Vasectomater 2019-04-20 kl. 14:22.
Citera
2019-04-22, 17:08
Medlem
vet man vilka fabrikat han köpte?
Var det jameson så är det inte direkt något lyxinköp, jag personligen tycker att det är lite fulwhisky.

Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Har ni sett klippet där ena sektledaren Tony Morris köpte svindyr whiskey för närmare $900?

Bottlegate av John Cedars: https://youtu.be/1bbuNsxWkDo (börjar vid 2.30)

Han ertappades alltså i spritaffären BottleKing som ligger många miles från Warwick, han är klädd inkognito som en civil Fantomen. Och det var 12 flarror dyraste top shelf whiskey det handlade om. Vad tycker ni om detta, ni JVn?

Här har vi samma snubbe som predikar från sin propaganda TV att vittnena bör leva simpelt och inte spendera pengar utsvävande. Som ger ut tecknade filmer för barn att ge sina glasspengar till JVs världsvida fond. Här har vi en gubbe som har tagit en sk poverty vow och får ett mycket lågt stipendium för att bo och “arbeta” på Betel. Hur fan kan han ha råd med detta? Även OM han hade råd, borde han inte tygla sig och lägga slantarna i Rikets Sals insamlingsbössa istället?

Här har vi en gubbe som sätter regler som utesluter folk som dricker för mycket alkohol.

Jag vet att det inte är förbjudet för JVn att bruka booze, med väldig måtta. Och nej, vi vet inte sammanhanget här. Men 12 flaskor? Av den allra DYRASTE sorten?
Och varför åkte han och shoppade själv så långt bort från Betel? Han har ju betel betjänter som gör sånt.

Är inte detta trots allt typiskt för rika sektledare att spendera donerade pengar till lyx åt sig själv? Kolla bara in deras guldsmycken och Apple klockor. Och Cadillacen han kör.

PS, detta var en söndagsmorgon också, under mötestid...hmmmm....
Citera
2019-05-10, 23:02
Medlem
Hos mig sprang dom halva förra året. Fick en hysteriskt dam efter mig, som vägrade inse att jag trodde annat. Hon skulle promt pracka på mig oron över att alla människor är vilseledda. Jag ifrågasatte henne om detta, plus mycket mera jag kollade upp. Det skulle jag aldrig gjort, då hon blev arg, och hämnades på mig. Den tanten var farlig! Jag kände mig nästintill trackasserad av henne, då hon kunde komma till mig, ibland upp till 2 gånger/dagen, som en " god vän" som hon sade. Hon var grymt manipulativ och tålde inte motsägelser. Jehovas vittnen är en sekt. Och dom lever i sin lilla bubbla, och tror att dom är dom enda som sitter på " sanningen".
Citera
2019-05-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjohoppsan
Hos mig sprang dom halva förra året. Fick en hysteriskt dam efter mig, som vägrade inse att jag trodde annat. Hon skulle promt pracka på mig oron över att alla människor är vilseledda. Jag ifrågasatte henne om detta, plus mycket mera jag kollade upp. Det skulle jag aldrig gjort, då hon blev arg, och hämnades på mig. Den tanten var farlig! Jag kände mig nästintill trackasserad av henne, då hon kunde komma till mig, ibland upp till 2 gånger/dagen, som en " god vän" som hon sade. Hon var grymt manipulativ och tålde inte motsägelser. Jehovas vittnen är en sekt. Och dom lever i sin lilla bubbla, och tror att dom är dom enda som sitter på " sanningen".
Varför släppte du in henne?
Du har utsatt dig för manipulativa narcisst/psykopater?
Du borde verkligen analysera dig själv?

Varför utsätter du dig för attacker 2 ggr dagligen?
It takes two to Tango!
Detta är ot, borde vara på psykforumet!
Senast redigerad av rantaplan 2019-05-11 kl. 00:21.
Citera
2019-05-11, 00:19
Medlem
EasyClaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Antagligen har de väl fyllt kvoten så de är inte så på längre. Dumt att öka konkurrensen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jehova..._and_salvation
Haha, ja det där är så roligt med Jehovas Vittnen, de måste förbanna sig lite i att deras nisch begränsar dem i denna #followforfollow-värld. Hade de läst skriften mer noggrant hade de förstått att det är två grupper på 144,000 som avses, så de skulle kunna dubbla sitt medlemsavtal. Ännu roligare är att originalskriften beskriver dessa 288,000 lightworkers som "människor som inte horat ned sig i felaktiga religiösa doktriner", det betyder att det vi vet med säkerhet är att ingen från Jehovas Vittnen kommer att vara någon av alla dessa lightworkers. En teori till varför de börjat ringa folk kanske är att någon faktiskt öppnade bibeln och förstod att det är 288K och inte 144K som avses.
Citera
2019-05-11, 00:54
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Jag tycker nästan lite synd om dem, de ser så övergivna ut där jag ser dem sittandes på parkbänkar, alltdi två .. och väntar på förbipasserande och med väldigt sorgsna blickar faktiskt, helt utan aggressivitet eller särskilt påhoppande enbart räcker ut en hand med en ynklig liten pappersfolder som fladdrar (sämsta kvaliteten så statusberoende är de inte, dessa fotsoldater) , jag ignoerar dem varenda gång.. liksom att de inte finns.. men ska kanske stanna upp en dag, och låta dem bjuda på några meningar.. låte dem inte tala ut direkt men nyfiken på reaktionen från dem av att man stannar och ger lite av sin tid åt dem, det syns tydligt att de är utfrusna, och det är så klart inte mitt bekymmer ell något jag ska ha på samvetet, men har varken lust eller tid, dock kommer jag nog någon morgon stanna upp av ren nyfikenhet.

De är sååå sorgsna dessa tanter jag ser. Framstår inte alls som missionerande, de är enbart fångna i maktens hårda nypor och tror att de måste och behöver kuva sig, verkligen synd om dem faktiskt.
Citera
2019-05-19, 10:43
Medlem
senhackarens avatar
Dom försöker ta till alla möjliga knep, men lyckas sällan. Så att telefonterrorisera folk kommer nog bli mera vanligt bland dessa mobilpsykopater.
Citera
2019-05-19, 11:02
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Antagligen har de väl fyllt kvoten så de är inte så på längre. Dumt att öka konkurrensen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jehova..._and_salvation

Resten kommer att leva i på jorden i en tillvaro som på deras teckningar. De som inte är med i Jehovas vittnen kommer bara att fortsätta att vara döda. De tror bara på liv efter döden efter de dödas uppståndelse precis som sjundedagsadventisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in