2017-08-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Jag frågar igen:
1) Accepterar jv nikotinfritt snus? Om inte, på vilka grunder?
2) Är det okej idag för jv att skänka pengar till Röda korset?

Har du inte fått svar på den frågan ännu?
Ett sant vittne borde ge något slags svar, de vittnen jag känt tyckte det var viktigt att försöka bara ärliga.
Visste de inte svaret, så frågade de någon äldste.
Citera
2017-08-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Har du inte fått svar på den frågan ännu?
Ett sant vittne borde ge något slags svar, de vittnen jag känt tyckte det var viktigt att försöka bara ärliga.
Visste de inte svaret, så frågade de någon äldste.
Nej, inget svar på vad org säger. Varjverum verkade tycka att nikotinfritt snus inte var okej eftersom man inte ska vara slav åt två herrar, men jag tvivlar på att det är organisationens hållning.
Citera
2017-08-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Hur beter sig dessa kvinnor mot män inom kyrkan? Är det stor chans att man hittar en kvinna där? Vad är kvinnans plikt gentemot mannens?

Om du döper dig och inte är lastgammal är det väldigt lättraggat. Men du måste döpa dig och bli dörrknackare om du ska ha nåt att hämta. Kvinnoöverskottet är betydande och de ogifta män som finns där är ofta......hur ska jag säga det.......synnerligen speciella.

Men likväl......jag rekommenderar andra frikyrkoförsamlingar för ragg........många pingsttjejer kan vara heta. Och de har inte samma sexualneuros som Jv har.

Good hunting.
Citera
2017-08-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Om du döper dig och inte är lastgammal är det väldigt lättraggat. Men du måste döpa dig och bli dörrknackare om du ska ha nåt att hämta. Kvinnoöverskottet är betydande och de ogifta män som finns där är ofta......hur ska jag säga det.......synnerligen speciella.

Men likväl......jag rekommenderar andra frikyrkoförsamlingar för ragg........många pingsttjejer kan vara heta. Och de har inte samma sexualneuros som Jv har.

Good hunting.
Väldigt informativt. Jag är ute efter lite religiöst kött helt enkelt. Engångs eller förhållande skitsamma. Är 90-talist. Räcker väl att man säger att man är döpt? Dom lär la tro på det.

Pingstkyrkan säger du? Jag tänkte svänga förbi endera o skådespela lite och snacka me kvinnorna men blir de läskigt så dyker jag inte upp nästa gång
Citera
2017-08-08, 23:56
Medlem
Citat:
Väldigt informativt. Jag är ute efter lite religiöst kött helt enkelt. Engångs eller förhållande skitsamma. Räcker väl att man säger att man är döpt? Dom lär la tro på det.

Pingstkyrkan säger du? Jag tänkte svänga förbi endera o skådespela lite och snacka me kvinnorna men blir de läskigt så dyker jag inte upp nästa gång

Nej, för helvete........det är superkoll på alla medlemmar inom JV. De kommer att fråga om din hemförsamling och vilka "podiefamiljer" du känner. I s f måste du träffa henne utanför församlingen, men det skulle vara ytterst osannolikt . I den situationen är det nog bättre att låtsas vara nyintresserad.

Men, mitt intryck är att pingst- baptist- och missionstjejer är lättast att få i säng.....fr a i missionärsställningen!
Citera
2017-08-08, 23:58
Medlem
Citat:
Möjligtvis är man rädd att inte kunna hålla koll på vilket snus som ligger under läpparna.

Ha ha ha....naturligtvis är det så. Ungefär som när man spionerar på bilar som står parkerade vid fel adress.
Citera
2017-08-09, 00:56
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:
Jag frågar igen:
1) Accepterar jv nikotinfritt snus? Om inte, på vilka grunder?
2) Är det okej idag för jv att skänka pengar till Röda korset?

Vet du inte det själv du som varit äldstebroder t o m? Dessa bröder inom jv om några vet vad som är rätt och fel även om det inte tydligt fördöms i bibeln.

Ett jv vet jag får inte röka nikotinfria cigaretter. Skänka pengar till röda korset tror jag är okej, för röda korset härstammar inte från falsk religion, så den verksamhet är grön för jvs.
Citera
2017-08-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest
Vet du inte det själv du som varit äldstebroder t o m? Dessa bröder inom jv om några vet vad som är rätt och fel även om det inte tydligt fördöms i bibeln.

Ett jv vet jag får inte röka nikotinfria cigaretter. Skänka pengar till röda korset tror jag är okej, för röda korset härstammar inte från falsk religion, så den verksamhet är grön för jvs.
Nikotinfritt snus hade såvitt jag vet aldrig varit behandlat som fråga när jag lämnade.
Synen på välgörenhetsorganisationer kan ha svängt sedan dess, därför frågar jag.
Röda korset var definitivt inte betraktat som okej förr.
Citera
2017-08-09, 02:29
Medlem
Citat:
Vore det osannolikt att försöka snacka me en kvinna och sen fråga ifall hon kan berätta lite mer över en promenad i stan? Berätta mer om Jehovas , fast baktanken är att ligga? Hur kommer man till skott? Jag vill ju inte investera hela min semester till långdraget förspel så att säga
Sannolikt måste du använda mycket mer tid än en semester innan du kommer innanför trosorna. Att umgås med världsliga män är förbjudet för Jv-tjejer.
Citera
2017-08-09, 06:59
Medlem
Citat:
Nikotinfritt snus hade såvitt jag vet aldrig varit behandlat som fråga när jag lämnade.
Synen på välgörenhetsorganisationer kan ha svängt sedan dess, därför frågar jag.
Röda korset var definitivt inte betraktat som okej förr.

De skulle under inga omständigheter säga att det vore okay med nikotinfritt snus.
Om inte annat så visar snusaren en världslig anda, skulle de nog säga. Förmodligen skulle det ta ett tag innan uteslutning, som då efter ett antal misslyckade försök av tillrättavisning skulle ske pga upproriskhet eller liknande.
Citera
2017-08-09, 08:05
Medlem
BrutalaFingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du är okunnig, Jehovas vittnen hjälper massor med människor, kanske inte som du vill, men många kommer ifrån analfabetism t.ex.
Jehovas vittnen hjälper bara folk om det gynnar dem. Lär de folk att läsa så är det för att kunna konvertera dem och varje gång de gör något bra så ger de sig själva en ryggdunk och skryter som bara den i sina tidningar och broadcasting.
Citera
2017-08-09, 19:08
Medlem
Jehovas vittne är den fraktion av kristna som står närmast den judekristna fornkyrkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in