2017-08-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Så det som står i bibeln är inte viktigt? Är det inte viktigt att veta vad bibeln menar med avfallet?

Finns det andra skriftställen också som inte är viktiga för dig?

För dig finns ju skriftställen som helt uppenbart inte är viktiga.
Allt i bibeln som motbevisar JVs uppfattningar ignoreras stenhårt av dig.
Senast redigerad av Kalten 2017-08-06 kl. 19:41.
Citera
2017-08-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrindItUp
Nä, det vet jag inte. Men ärligt talat, vem snusar nikotinfritt snus bara för att? Syftet med det är ju för att avvänja ett tidigare beroende.
Det tror jag inte alltid stämmer. Nog finns det de som tycker om smaken.
Min fråga är vad organisationen säger om nikotinfritt snus. Varför folk använder det bryr jag mig inte i. Men det finns ju alkoholfritt öl och koffeinfritt kaffe...
Citera
2017-08-06, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Ja suck.
Det är så mycket som kan vara olämpligt i JVs styrda värld.
Frisyr, kläder, smycken, smink, film, musik, nöjen, sport, mat, prylar, arbeten osv.
Jag orkar inte ens tänka ut vad mer som JV lyckas grotta ner sig i att bekymra sig för.
Varför denna hysteri för att lägga sig i allt möjligt som man inte har med att göra?
"Tight pants. Uh-uh. Inappropriate."
Citera
2017-08-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Så det som står i bibeln är inte viktigt? Är det inte viktigt att veta vad bibeln menar med avfallet?

Finns det andra skriftställen också som inte är viktiga för dig?
Du då, ttsp- vad tycks om 5 Mos 22: 23-27?
Där krävs bara ett vittne till ett sexuellt övergrepp, nämligen offrets.
Citera
2017-08-06, 20:56
Medlem
Ett enda vittne är inte nog för att fälla någon för brott eller förseelser, vilken synd det än gäller. För att en sak skall avgöras måste två eller tre personer vittna.( 5 moseboken 19:15 Bibel 2000)
Citera
2017-08-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbaa
Ett enda vittne är inte nog för att fälla någon för brott eller förseelser, vilken synd det än gäller. För att en sak skall avgöras måste två eller tre personer vittna.( 5 moseboken 19:15 Bibel 2000)
Då föreslår jag att du läser skriftstället jag hänvisade till och som du kommenterade.
I den situationen fanns inga vittnen utöver offret, ändå skulle mannen dö.
Citera
2017-08-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Då föreslår jag att du läser skriftstället jag hänvisade till och som du kommenterade.
I den situationen fanns inga vittnen utöver offret, ändå skulle mannen dö.

Ibland kan omständigheterna vara ett vittne med.
Citera
2017-08-06, 21:58
Medlem
Citat:

Precis, som ett barn som blir våldtaget av en pedofil tex.
Citera
2017-08-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Precis, som ett barn som blir våldtaget av en pedofil tex.

Hurdå menar du?
Citera
2017-08-06, 22:23
Medlem
Citat:
Hurdå menar du?

Skulle polisanmälan omgående göras, så skulle med större sannolikhet spår kunna säkras tex.

Det stora problemet är att klåparna som sitter och förhör offer och ev förövare är bevisligen inte lämpliga att ta domstolsväsendets roll som dömande organ. Det har alltför många offer inom organisationen fått erfara.
Senast redigerad av Jhwh 2017-08-06 kl. 22:26.
Citera
2017-08-06, 22:23
Medlem
Citat:
Varför skulle det räcka med ett vittne om en kvinna blev våldtagen, men inte om ett barn blir det?
Citera
2017-08-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbaa

Följer du också dessa lagar?

Citat:
Om någon har en vanartig och uppstudsig son, som inte lyssnar till sina föräldrars ord, och som, fastän de tuktar honom, ändå inte hör på dem, så skall han tas till stadens port. Där skall folket i staden stena honom till döds
5 mos 21:18)

Citat:
Om en man har tagit sig en hustru, och när han ligger hos henne ej finner tecken på att hon är jungfru, skall man föra ut flickan utanför dörren till hennes faders hus, och männen i staden skall stena henne till döds
5 mos 22:13-21

Citat:
Den som slår sin fader eller sin moder, han skall straffas med döden
2 mos 21:15

Citat:
Den som uttalar förbannelser över sin fader eller sin moder, han skall straffas med döden
2 mos 21:17

Citat:
Om två män träter med varandra, och den enes hustru kommer för att hjälpa sin man mot den andre, när denne slår honom, och hon därvid räcker ut sin hand och fattar i hans blygd (penis), så skall du hugga av henne handen utan att visa nåd
5 mos 25:11

Citat:
Ingen som är född i äktenskapsbrott eller blodskam skall komma in i Herrens församling. Inte ens den som i tionde led är avkomling av en sådan skall komma in i Herrens församling
5 mos 23:1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in