2023-11-25, 19:46
Medlem
När klippte JV banden med FN egentligen?
Om dom ens har gjort det dvs, kanske dom fortfarande har samröre?

Och av vilken anledning klippte dom isåfall banden, kom dom helt plötsligt på att dom inte behövde mer information att fylla litteraturen med?

Jag har då aldrig sett speciellt mycket information från detta så värdefulla bibliotek, i litteraturen...
Senast redigerad av skvattram212 2023-11-25 kl. 19:52.
Citera
2023-11-25, 19:49
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyMorrisIII
Hur kan man inte ens vara minsta ärlig mot sig själv att man faktiskt sitter i en exakt sådan situation när jag presenterar hård fakta. Det är så tråkigt att se hur livrädda de blir för faktiska sanningar. Hela deras värld kan rasa samman fullt förståeligt. Ska be för de.

Ja, det är underligt, men eftersom jag själv en gång suttit i samma situation så vet jag hur det är.
Man har den starka uppfattningen om att det man tror på är rätt och att organisationen arbetar med samma mål om att följa vad som är rätt, och när man först ser fel så tänker man att det är bara något tillfälligt och att människan ju ändå inte är ofelbar.
När man sedan ser upprepade fel och påpekar det så förväntar man sig att det ska åtgärdas, men när det inte sker så skickar man rapporter högre upp i organisationen, men då det istället slår tillbaka på en själv genom reprimander så börjar man att undra.
Ytterligare upptäckter av fel från ledningens sida och samma resultat från ytterligare rapporter ger endast slutsatsen om att ledningen inte alls har samma mål som man själv och då kan man bara antingen hålla tyst eller välja att lämna organisationen (om man inte redan blivit utsparkad som ”bråkstake”).
Huvudproblemet är väl att de flesta som ser fel har satt upp en inre tankeblockerare som säger att ledningen inte kan ha fel, så felet beror snarare på att de själva inte förstått korrekt. Alltså, man börjar att lägga till tolkningar eller blunda för delar av det man observerar så att fel egentligen inte ses som fel. Inkluderat i detta självkorrigerande tänkande finns föreställningar om vad som är ”förbjudna tankar” som det anses vara fult att tänka, så man lär sig att tänka annorlunda. När den processen är klar så har man blivit en villig träl för organisationen, men anser själv att det man gör är helt frivilligt och det bästa som man kan göra.
Citera
2023-11-25, 20:03
Medlem
Citat:
De är även registrerade som en charity och är skattebefriade bla som NGO:are men också som en charity. Läs på börja använd european association of jehovah's witnesses och sök på det i Google så ska du se hur de förekommer flitigt i olika politiska organ. Bilda dig en egen uppfattning om vad de pysslar med så kanske du snart börjar förstå att denna organisation ägnar sig åt politiska aktiviteter bakom ryggen på sina medlemmar.

https://learning.candid.org/resource...tion-and-role/

https://www.state.gov/non-government...united-states/
Att vara klassad som NGO bevisar inte att organisationen har fått consultative status av FN.
Citera
2023-11-25, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vem är den evige sanne Guden, och vem är den som Gud har sänt?

"Och detta är det eviga livet: att de känner dig, den ende sanne Guden, och honom som du har sänt, Jesus Kristus." (Joh 17:3 Bibel2000)

Jag är alltid ärlig, varför antar du att människor inte är ärliga?

Självklart ska man rädda någon som riskerar att dö. Påstår du att jag riskerar att dö?

Kan jag göra detsamma för dig, kan jag predika för dig så att du inte riskerar att dö? Eller är det bara en väg, att enbart du kan rädda någon?

Jag utgår inte från att alla människor är oärliga. Men just med dig kände jag att det var nödvändigt att be om din uppriktighet.

Jag påstår inte att du riskerar att dö.

Tack för ditt erbjudande. Men jag väljer nog att stå över. Jag har min tro redan tack och lov. Finns endast en enda väg till fadern och det är genom Yeshua.
Citera
2023-11-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Ja, det är underligt, men eftersom jag själv en gång suttit i samma situation så vet jag hur det är.
Man har den starka uppfattningen om att det man tror på är rätt och att organisationen arbetar med samma mål om att följa vad som är rätt, och när man först ser fel så tänker man att det är bara något tillfälligt och att människan ju ändå inte är ofelbar.
När man sedan ser upprepade fel och påpekar det så förväntar man sig att det ska åtgärdas, men när det inte sker så skickar man rapporter högre upp i organisationen, men då det istället slår tillbaka på en själv genom reprimander så börjar man att undra.
Ytterligare upptäckter av fel från ledningens sida och samma resultat från ytterligare rapporter ger endast slutsatsen om att ledningen inte alls har samma mål som man själv och då kan man bara antingen hålla tyst eller välja att lämna organisationen (om man inte redan blivit utsparkad som ”bråkstake”).
Huvudproblemet är väl att de flesta som ser fel har satt upp en inre tankeblockerare som säger att ledningen inte kan ha fel, så felet beror snarare på att de själva inte förstått korrekt. Alltså, man börjar att lägga till tolkningar eller blunda för delar av det man observerar så att fel egentligen inte ses som fel. Inkluderat i detta självkorrigerande tänkande finns föreställningar om vad som är ”förbjudna tankar” som det anses vara fult att tänka, så man lär sig att tänka annorlunda. När den processen är klar så har man blivit en villig träl för organisationen, men anser själv att det man gör är helt frivilligt och det bästa som man kan göra.

Låter skrämmande
Citera
2023-11-25, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Att vara klassad som NGO bevisar inte att organisationen har fått consultative status av FN.

Det är väl nog ändå att de är medlemmar hos vilddjuret eller vart går gränsen för dig?
Citera
2023-11-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvattram212
När klippte JV banden med FN egentligen?
Om dom ens har gjort det dvs, kanske dom fortfarande har samröre?

Och av vilken anledning klippte dom isåfall banden, kom dom helt plötsligt på att dom inte behövde mer information att fylla litteraturen med?

Jag har då aldrig sett speciellt mycket information från detta så värdefulla bibliotek, i litteraturen...

JV registrerade sig som NGO 1991, och lämnade 10 år senare. Vad jag förstår så berodde det på en artikel i en tidning, där man skrev om detta och att det samtidigt innebär att JV måste stödja FN. Först då valde man att gå ur. På grund av artikeln och uppmärksamheten.

Det kanske finns en del från FN’s bibliotek i JV’s litteratur/publikationer under den 10-årsperioden. Har inte kollat efter.
Citera
2023-11-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
JV registrerade sig som NGO 1991, och lämnade 10 år senare. Vad jag förstår så berodde det på en artikel i en tidning, där man skrev om detta och att det samtidigt innebär att JV måste stödja FN. Först då valde man att gå ur. På grund av artikeln och uppmärksamheten.

Det kanske finns en del från FN’s bibliotek i JV’s litteratur/publikationer under den 10-årsperioden. Har inte kollat efter.

De är fortfarande NGO medlemmar.
Citera
2023-11-25, 21:02
Medlem
Citat:
De är fortfarande NGO medlemmar.

Sen när? 1991? Eller gick de först ur, som det påstås, och blev NGO igen senare?
Citera
2023-11-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
Sen när? 1991? Eller gick de först ur, som det påstås, och blev NGO igen senare?

Kolla tråden från idag. Jag har länkat det som behövs. Finns färska dokument hos olika politiska organ där Jehovas vittnen tydligt är NGO medlemmar.
Citera
2023-11-26, 02:36
Medlem
Citat:
Det är väl nog ändå att de är medlemmar hos vilddjuret eller vart går gränsen för dig?
Odjuret är riken och dess myndigheter.

Uppenbarelseboken 16
[10] Den femte tömde sin skål över odjurets tron. Och dess rike lades i mörker, och människorna bet sönder tungan av smärta.

Alltså inte FN eftersom det inte är ett rike. Odjur symboliserar alla riken på jorden.

En idrottsklubb eller bostadsrättsförening är en NGO. Det betyder inte att de är "medlemmar i FN" som du säger, eller har fått consultative status av FN så de får skicka representanter till generalförsamlingen. Jv är NGO men inte "medlemmar" i FN om de inte fått consultative status av FN. Finns Jv med i listan över NGO som fått consultative status av FN? Om svaret är nej är de inte "medlemmar". Så visa att Jv finns med i listan med NGO som har consultative status, annars kan du sluta kludda
Citera
2023-11-26, 02:51
Bannlyst
JV går runt till folk och påstår att allah är Gud

Djövligt illa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in