2023-11-25, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyMorrisIII
Läs kraven 👇🏼 de skrev under för att få vara medlemmar i NGO. De gav sitt fulla stöd för allt FN står för. Ser du inte eller vill du inte se?

https://www.un.org/en/civil-society/watchtowerletter

FN ändrade förutsättningarna i efterhand, det dokument som Jv skrev under på hade inga krav på att man ska stödja FN.

Och dessutom, vad är det för journalistisk frihet att man är tvungen att stödja FN för att kunna få tillgång till fakta och statistik från FN?
Citera
2023-11-25, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Varsågod, mår du bättre nu?

Nej, varför skulle jag må bättre för? Jag vill inte orsaka dig vare sig känslomässig, fysisk eller mental skada.
Citera
2023-11-25, 18:48
Medlem
Citat:
FN ändrade förutsättningarna i efterhand, det dokument som Jv skrev under på hade inga krav på att man ska stödja FN.

Och dessutom, vad är det för journalistisk frihet att man är tvungen att stödja FN för att kunna få tillgång till fakta och statistik från FN?

Men nu är du tyvärr inte sanningsenlig. Det framgår ju klart och tydligt ur brevet från FN att det absolut INTE var ett krav att ens vara medlem som NGO:are för att ha tillgång till biblioteket. Läs brevet själv.
Citera
2023-11-25, 18:48
Medlem
Citat:
Nej, varför skulle jag må bättre för? Jag vill inte orsaka dig vare sig känslomässig, fysisk eller mental skada.

Ok, det var snällt av dig.
Citera
2023-11-25, 18:50
Medlem
Citat:
Men nu är du tyvärr inte sanningsenlig. Det framgår ju klart och tydligt ur brevet från FN att det absolut INTE var ett krav att ens vara medlem som NGO:are för att ha tillgång till biblioteket. Läs brevet själv.

Ok, så varför menar du att Jv ville bli NGO, var det för att ta över hela världen?
Senast redigerad av ttsp 2023-11-25 kl. 18:52.
Citera
2023-11-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ok, så varför menar du att Jv ville bli NGO, var det för att ta över hela världen?

Du sa att kraven togs bort för att få vara NGO. I denna länk 👇🏼 ser du att det står att kraven regleras av ECOSOC resolution 1996/31 och om du tar det och skriver det i Google så kommer du direkt till dokumentet som jag lägger till under den första länken och där står det klart och tydligt att man måste ge sitt fulla stöd på alla sätt till FN för att få vara NGO medlem.

https://www.un.org/development/desa/...-your-ngo.html

https://www.unov.org/documents/NGO/N...Dmq9NYmAE9VPD5
Citera
2023-11-25, 19:00
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Vilka bevis existerar menar du som bevisar att Jehovas vittnen i hemlighet vill stödja FN?

Varifrån fick du att jag påstått det?

Jag kommenterade endast det faktum att du efterfrågade bevis och sedan bara avfärdade de bevis som gavs utan att ens ge någon anledning till varför.
Citera
2023-11-25, 19:00
Medlem
Citat:
Du sa att kraven togs bort för att få vara NGO. I denna länk 👇🏼 ser du att det står att kraven regleras av ECOSOC resolution 1996/31 och om du tar det och skriver det i Google så kommer du direkt till dokumentet som jag lägger till under den första länken och där står det klart och tydligt att man måste ge sitt fulla stöd på alla sätt till FN för att få vara NGO medlem.

https://www.un.org/development/desa/...-your-ngo.html

https://www.unov.org/documents/NGO/N...Dmq9NYmAE9VPD5

Ok, så vad menar du var Jv:s avsikt att bli medlem i NGO?

Var det för att ha dominans över hela världen eller andra orsaker?
Citera
2023-11-25, 19:01
Medlem
Citat:

Vill du veta varför organisationen valde att vara NGO får du kolla upp vad syftet med en NGO är för något. För mig räcker det med vetskapen att de varit och fortfarande är medlemmar och politiskt aktiva inom flertalet politiska organ via sin medvetet installerad politiska filial i Bryssel under namnet THE EUROPEAN ASSOCIATION OF JEHOVAH'S WITNESSES. Bryssel är ju huvudstaden i Belgien och fungerar också som de facto-huvudstaden för Europeiska unionen. Det är där EU:s institutioner, inklusive Europeiska kommissionen och Europaparlamentet, har sina huvudkontor. Därför anses Bryssel ofta som politikens och beslutsfattandets centrum inom EU.

Du borde oroas över att de varit och fortfarande är NGO:are.
Citera
2023-11-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ok, så vad menar du var Jv:s avsikt att bli medlem i NGO?

Var det för att ha dominans över hela världen eller andra orsaker?

Tyvärr är det mycket vi aldrig kommer att få veta om denna värld. Men tillräckligt för att ta avgörande beslut ja.

Har du kollat upp pyramiden med det gulliga ögat på 1 dollar sedeln? För det är nämligen så att din organisation hade en sammankomsthall nere i Danmark som de sålde 2017. Är byggd exakt som symbolen på 1 dollarsedel. Jag har bevis om du vill se. Jag har även bevis att det är organisationen som byggde den så från grunden.
Citera
2023-11-25, 19:03
Medlem
Citat:
Vill du veta varför organisationen valde att vara NGO får du kolla upp vad syftet med en NGO är för något.

Så du kommer inte att svara på min fråga?

Vad har Jehovas vittnen för nytta av att vara medlemmar i NGO?
Citera
2023-11-25, 19:04
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag tror informationen jag presenterade skakade om honom något. Jag menar inte att skada honom. Jag tycker att människor som lever i en stor lögn förtjänar att få veta det. Av kärlek till de.

Nej, jag tror inte att det skakade om honom alls. Jag tror att han som vanligt inte ens läste de bevis han hänvisades till, precis som med pedofilerna i Australien och alla exempel på tidigare påståenden om 1881, 1914, 1918, 1925 och 1975.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in