Citat:
Ursprungligen postat av
den-kristne
Där kunde gärna klarläggandet varit tydligare och mer synligt, kan tyckas. Fast 1975 var ett tag sedan. Enligt ttsp:s
inlägg så är man mer kommunikativ numera.
Det vete tusan. För några månader sedan petades Anthony Morris från styrande kretsen. Det kom ingen förklaring till varför.
För någon vecka sedan kungjorde organisationen att församlingsmedlemmarna inte längre behöver rapportera timmar i "tjänsten" varje månad. Detta med start redan i november. Ingen förklaring gavs till detta.
Jag skulle gissa att det spekuleras vilt i församlingarna. Det är egendomligt, för organisationen har varit mer eller mindre besatt av sådana siffror. Min tanke är att siffrorna är katastrofalt dåliga sedan verksamheten kom igång efter pandemin.
En sak som ändrat sig för längesedan, men som var öppnare på 70-80-talen är att man inte längre pålyser om en person som lämnar har blivit utesluten eller om vederbörande lämnat på eget initiativ. Jag tror att detta har två orsaker, man åkte på skadestånd för förtal ett antal gånger när uteslutningsorsak pålystes offentligt, och nuförtiden är det betydligt fler som lämnar på eget initiativ, något man finner besvärande.