2017-07-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej det är inte olagligt, och det har inte Jehovas vittnen ens tänkt sig, däremot påstår ni att Jehovas vittnen är mindre benägna att polisanmäla än medelsvensson, men vilka bevis har ni för det?

Varför är Jehovas vittnen ett paradis för pedofiler, det har du ännu inte svarat på. Kan du inte vara ärlig och uppriktig istället?

1)P g a tvåvittnesregeln och
2) Medlemmar ska inte svärta ned organisationen offentligt, t ex genom att anmäla sexuella övergrepp.
Citera
2017-07-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
När tolkade du bibeln?

He he! JVn "forskar" genom att läsa innantill i Vakttornets publikationer. De avråds från att göra oberoende studier.
Citera
2017-07-28, 21:47
Medlem
Citat:
När tolkade du bibeln?

Alla människor måste alltid tolka alla texter och fornlämningar.
Citera
2017-07-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
He he! JVn "forskar" genom att läsa innantill i Vakttornets publikationer. De avråds från att göra oberoende studier.

Tvärtom!
Citera
2017-07-28, 21:53
Medlem
Citat:
Det tror jag inte, vilka tänker du på?

Den enda som jag är ganska säker på är ett Jehovas vittne och som är aktiv just nu på forumet, är Megalit.

Jag vet inte om Derivative och Apollos är döpta Jehovas vittnen eller om dom bara studerat/studerar med Jehovas vittnen, eftersom dom haft vissa uppfattningar som inte stämmer överens med vad Jehovas vittnen tror på.

Ja, just det...Apollos....hur gick det för honom? Hoppas han klarade sig undan. Vad jag förstår gick han på Chalmers.....han kan få ett bra liv.
Citera
2017-07-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Men Ekasnah förefaller att vara ett Jv, fast han har varit borta ett tag igen nu. Längre tillbaka var han mycket verksam här och påstodd att han hade en nyckelfunktion hos Jv.

Intressant uppgift. Detta har jag missat.
Men han brukar vara sporadisk.
Citera
2017-07-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Har märkt att det börjat sprida sig en ny entusiasm bland Jehovas Vittnen. Det började för ett år sedan och har tilltagit sen dess. Har en kompis som är JV och han menade att det är många som har höga förväntningar inför vad som kommer att hända i höst. Hann inte diskutera så mycket mer gällande varför.

Men ttsp du kanske kan svara? Varför tror ni att något är på väg att ske just nu?

Ja....vad hände hösten 2015 Titsup och Vajern??? 40-årsjubileum av fiaskot med 1975??
Citera
2017-07-28, 22:01
Medlem
Citat:
Japp, det var min poäng.
Citera
2017-07-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrindItUp
Tvärtom!

Jaså. Citera gärna JV-litteratur som säger detta explicit!
Citera
2017-07-28, 22:07
Medlem
Citat:

SÅÅÅÅ....när gjorde du din egen tolkning, och hur skiljer den sig från Vakttornets officiella tolkning?
Citera
2017-07-28, 22:11
Medlem
Citat:
Jag har tydligt sagt att dopet är ett av kraven som Gud ställer, jag sade det tydligt.

Gjorde du.......du har ett antal gånger påstått att den enbart handlar om inställningen i Hjärtat och att frälsningen är samfundsoberoende.
Citera
2017-07-28, 22:12
Medlem
Citat:
Japp, det var min poäng.

Och poängen mot mina argument var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto