2023-09-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturallime
Blir allt bra så länge man tar del av JV’s sanning då?

Det kan väl finnas vittnen som känner sig vilse, deprimerande, att de saknar hopp etc? Att de inte alltid är lyckliga och tacksamma bara för att de har sanningen.
Nej. De lever i en lögm.

där skall aldrig mer ske att spädbarn dör eller att gamla inte får leva sin tid ut. Den dör ung som dör hundraårig, den som inte blir hundra anses förbannad.

På den nya jorden dör folk.

Alla i mitt folk skall bli gamla som träden Jes 65

De ska bli gamla som träden, inte leva för evigt.

Men ni som överger Herren och glömmer mitt heliga berg, ni som dukar bordet för Gad och blandar vinet åt Meni, er skall jag utlämna åt svärdet, ni måste alla böja knä för att slaktas. Ty jag kallade men ni svarade inte, jag talade men ni lyssnade inte, ni gjorde det som var ont i mina ögon, valde det som misshagade mig. Ja, så säger Herren Gud: Mina tjänare skall äta, ni skall hungra, mina tjänare skall dricka, ni skall törsta, mina tjänare skall glädjas, ni skall blygas, mina tjänare skall jubla av lycka, men ni skall gråta av sorg och jämra er iförtvivlan. Det namn ni lämnar efter er skall mina utvalda bruka som en förbannelse, när de önskar att Herren Gud skall döda någon. Men mina tjänare skall få ett nytt namn. Jes 65

Kött. Den jordiska kroppen kan inte komma in I Guds rike och inte ärva evigt liv.

Men det vill jag ha sagt, bröder: kött och blod kan inte ärva Guds rike, och det förgängliga kan inte ärva oförgänglighet. 1 Kor 15:50

Jv sprider ett falskt evangelium. Alla som uppstår till liv (Joh 5:28-29) ska bo i himlen.

Vårt hemland är himlen, och därifrån väntar vi också den som skall rädda oss, herren Jesus Kristus. Fil 3:20
Citera
2023-09-19, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Det är så skönt när man ser hur människor ute i världen är vilse och inte har något hopp, och så har man själv tillgång till sanningen. Hur lycklig är man inte, och tacksam?

Jag vet inte om du kanske formulerade dig lite dåligt, eller om jag skulle missuppfatta ändå.

Men det låter nästan som om du är lite skadeglad och tycker att det är skönt att andra känner sig vilsna och saknar hopp? Eller menar du att det är skönt att ha tillgång till sanningen (som JV erbjuder), så att du slipper sådana problem? Är du alltid lycklig och tacksam?

Sedan kan man må dåligt, vara olycklig, känna sig vilse eller att allt är hopplöst av flertal olika anledningar. Det behöver inte vara kopplat till religion överhuvudtaget. Jag tror för övrigt inte att vittnen alltid är lyckliga och tacksamma, de har säkert dåliga dagar och perioder. Att de kan känna att livet är tufft och orättvist. Känna sig vilsna i tillvaron, eller deppiga. Eller liknande.

Jag tror inte att JV eller religion i allmänhet är någon mirakelkur som löser alla problem, och som alltid gör folk lyckliga dygnet runt så länge de är troende.
Citera
2023-09-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Det är så skönt när man ser hur människor ute i världen är vilse och inte har något hopp, och så har man själv tillgång till sanningen. Hur lycklig är man inte, och tacksam?

Är du ett Jehovas vittne?
Citera
2023-09-20, 13:26
Medlem
Hur många Jehovas vittnen eller sympatisörer är här inne och samtalar?
Citera
2023-09-20, 13:29
Medlem
Gemenskap: Många som blir en del av Jehovas vittnen uppskattar den starka gemenskapen inom församlingen. De känner sig välkomna och stöttade av sina trosfränder, och detta kan vara särskilt värdefullt för personer som tidigare kände sig isolerade eller utanför.

Spirituell vägledning: Jehovas vittnen betonar en djupgående studie av Bibeln och erbjuder medlemmarna vägledning och undervisning om hur man tillämpar bibliska principer i sitt dagliga liv. Detta kan hjälpa människor att hitta mening och syfte i sin tillvaro.

Familjeenhet: För vissa familjer kan engagemang inom Jehovas vittnen bidra till en starkare familjeenhet, eftersom de delar samma religiösa värderingar och aktiviteter. Detta kan stärka banden inom familjen.

Moral och etik: Jehovas vittnen följer ett strikt moraliskt och etiskt kodex som de tror är grundat på Bibeln. För många innebär detta att de lever ett liv som de anser vara moraliskt och gott.

Aktivt engagemang: Jehovas vittnen uppmanas att vara aktiva i sin tro genom att engagera sig i missionsarbete och församlingens aktiviteter. Många finner tillfredsställelse och glädje i att bidra till sin gemenskap och samhälle.
Citera
2023-09-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piiluu
Gemenskap: Många som blir en del av Jehovas vittnen uppskattar den starka gemenskapen inom församlingen. De känner sig välkomna och stöttade av sina trosfränder, och detta kan vara särskilt värdefullt för personer som tidigare kände sig isolerade eller utanför.

Spirituell vägledning: Jehovas vittnen betonar en djupgående studie av Bibeln och erbjuder medlemmarna vägledning och undervisning om hur man tillämpar bibliska principer i sitt dagliga liv. Detta kan hjälpa människor att hitta mening och syfte i sin tillvaro.

Familjeenhet: För vissa familjer kan engagemang inom Jehovas vittnen bidra till en starkare familjeenhet, eftersom de delar samma religiösa värderingar och aktiviteter. Detta kan stärka banden inom familjen.

Moral och etik: Jehovas vittnen följer ett strikt moraliskt och etiskt kodex som de tror är grundat på Bibeln. För många innebär detta att de lever ett liv som de anser vara moraliskt och gott.

Aktivt engagemang: Jehovas vittnen uppmanas att vara aktiva i sin tro genom att engagera sig i missionsarbete och församlingens aktiviteter. Många finner tillfredsställelse och glädje i att bidra till sin gemenskap och samhälle.
De 💕 lögnen!

Den Laglöses ankomst är ett verk av Satan och sker med stor makt (över sekten), falska tecken (felaktiga förutsägelser om harma) och under och med orättfärdighetens alla konster, som bedrar dem som går i fördärvet – de har ju inte velat ta emot den kärlek till sanningen som kunde ha räddat dem. Därför låter Gud villfarelsen få makt över dem så att de tror på lögnen och blir dömda, alla dessa som inte har trott på sanningen utan har valt orättfärdigheten. 2Thess 2

Gud låter villfarelsen få makt över de så de tror på lögnen! Jv tror på många falska läror, det vet alla som kan Bibeln.
Citera
2023-09-20, 16:42
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Man ska inte ha någon auktoritet mellan sig själv och Jesus. De äldstes vittnen borde de kalla sig istället för Jehovas vittnen.
Citera
2023-09-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
De 💕 lögnen!

Den Laglöses ankomst är ett verk av Satan och sker med stor makt (över sekten), falska tecken (felaktiga förutsägelser om harma) och under och med orättfärdighetens alla konster, som bedrar dem som går i fördärvet – de har ju inte velat ta emot den kärlek till sanningen som kunde ha räddat dem. Därför låter Gud villfarelsen få makt över dem så att de tror på lögnen och blir dömda, alla dessa som inte har trott på sanningen utan har valt orättfärdigheten. 2Thess 2

Gud låter villfarelsen få makt över de så de tror på lögnen! Jv tror på många falska läror, det vet alla som kan Bibeln.

Vi är alla här av en anledning, en anledning som går djupt in i våra hjärtan och själar. Vi har valt att leva enligt bibliska principer, att följa Jehovas vägledning och att vara hans vittnen i en värld som ibland kan vara utmanande. Och i denna valda väg finns en oändlig skatt av andlig rikedom, gemenskap och mening.
Citera
2023-09-20, 17:30
Medlem
Citat:
Vi är alla här av en anledning, en anledning som går djupt in i våra hjärtan och själar. Vi har valt att leva enligt bibliska principer, att följa Jehovas vägledning och att vara hans vittnen i en värld som ibland kan vara utmanande. Och i denna valda väg finns en oändlig skatt av andlig rikedom, gemenskap och mening.
Nej, flumpiiluu, hör Herrens ord!

En lång tid har Gud haft överseende med okunnigheten, men nu ålägger han människorna, alla och överallt, att omvända sig. Apg 17:30

När du får veta att det Jv lär är en lögn ska du ändra uppfattning.

Det står i Jes 65:22 att alla på den nya jorden ska bli gamla som träden, inte att de ska leva för evigt. Den som tror på vad Jv lär lever i en lögn.
Citera
2023-09-20, 21:10
Medlem
Citat:

Mycket av det är väl inte exklusivt för just JV eller ens troende oavsett religion/trossamfund?

Man kan tex syssla med olika sorters frivilligarbete och aktiviteter där man hjälper människor på olika sätt. Så vill man vara aktivt engagerad på något liknande sätt så går det att ordna.

Man kan leva ett liv som man anser vara gott och moraliskt, även som tex ateist eller agnostiker. Vissa saker är i princip detsamma som i bibeln. Som tex att man inte ska stjäla, mörda eller begå äktenskapsbrott.

Man kan ha samma/liknande värderingar och intressen även utan religion. För vissa familjer kan det tex handla om idrott, och det förekommer att föräldrar även blir tränare för barnens lag eller aktiva på annat sätt. Eller att man går på något lags matcher tillsammans.

Man kan hitta mening och syfte i sitt liv på olika sätt.

Man kan få bra gemenskap på olika sätt. Tex inom föreningar och organisationer. Folk väljer gärna något som de är intresserade utav, och det kan då även bli ett roligt nöje. Det är även ett bra sätt att lära känna nya människor och få nya vänner, oavsett ålder.

Det är möjligt att religion, och kanske mer specifikt Jehovas Vittnen passar en del. Men det kanske inte passar alla, och då finns det alternativ.
Citera
2023-09-21, 01:12
Medlem
Ballooonies avatar
Och det är fullt med onda demoniska andar här på Flashback.

That's what it's about.

Ords 3:5-8
5 Förtrösta på HERREN av hela ditt hjärta, förlita dig inte på ditt förstånd.
6 Räkna med honom på alla dina vägar, så skall han göra dina stigar jämna.
7 Håll dig inte själv för vis, frukta HERREN och fly det onda.
8 Det skall ge hälsa åt din kropp, ny styrka åt alla dess ben.

15Han sade till dem: »Gå ut överallt i världen och förkunna evangeliet för hela skapelsen. 16Den som tror och blir döpt skall räddas, men den som inte tror skall bli dömd. 17Dessa tecken skall följa dem som tror: i mitt namn skall de driva ut demoner, de skall tala nya tungomål, 18de skall ta ormar med sina händer, de skall inte bli skadade om de dricker dödligt gift, och de skall lägga sina händer på sjuka och göra dem friska.«
19När herren Jesus hade talat till dem blev han upptagen till himlen och satte sig på Guds högra sida. 20Men de gick ut och predikade överallt, och Herren bistod dem och bekräftade ordet genom de tecken som åtföljde det.]

Jesus är Herren.
Citera
2023-09-21, 02:16
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Dom studerar inte bibeln, de studerar Vakttornsmaterial vilket är kätteripropaganda. Deras förfalskade bibel är en accessoar, något som hänger med för syns skull. De hoppar över de flesta böcker i nya testamentet som bekräftar att Jesus är Gud eller så skriver de om dom.

JV org är antikrist.

De lever inte heller mer moraliskt och/eller etiskt än vilken annan människa som helst. De vill gärna påstå det inför varandra, klappa sig själva på ryggen. Men sen går de hem och våldtar sina barn och slår sina fruar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in