Citat:
Nej. De lever i en lögm.där skall aldrig mer ske att spädbarn dör eller att gamla inte får leva sin tid ut. Den dör ung som dör hundraårig, den som inte blir hundra anses förbannad.
På den nya jorden dör folk.
Alla i mitt folk skall bli gamla som träden Jes 65
De ska bli gamla som träden, inte leva för evigt.
Men ni som överger Herren och glömmer mitt heliga berg, ni som dukar bordet för Gad och blandar vinet åt Meni, er skall jag utlämna åt svärdet, ni måste alla böja knä för att slaktas. Ty jag kallade men ni svarade inte, jag talade men ni lyssnade inte, ni gjorde det som var ont i mina ögon, valde det som misshagade mig. Ja, så säger Herren Gud: Mina tjänare skall äta, ni skall hungra, mina tjänare skall dricka, ni skall törsta, mina tjänare skall glädjas, ni skall blygas, mina tjänare skall jubla av lycka, men ni skall gråta av sorg och jämra er iförtvivlan. Det namn ni lämnar efter er skall mina utvalda bruka som en förbannelse, när de önskar att Herren Gud skall döda någon. Men mina tjänare skall få ett nytt namn. Jes 65
Kött. Den jordiska kroppen kan inte komma in I Guds rike och inte ärva evigt liv.
Men det vill jag ha sagt, bröder: kött och blod kan inte ärva Guds rike, och det förgängliga kan inte ärva oförgänglighet. 1 Kor 15:50
Jv sprider ett falskt evangelium. Alla som uppstår till liv (Joh 5:28-29) ska bo i himlen.
Vårt hemland är himlen, och därifrån väntar vi också den som skall rädda oss, herren Jesus Kristus. Fil 3:20