Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Det jag mer kommer ihåg från den tiden är att många JVn var skeptiker när det gäller vård. De åkte ofta till en homeopati som sålde dyra mediciner. Jag kommer ihåg en broder som dog i cancer för att han inte ville ha medicinsk behandling..Synd för det var en trevlig man som var väldigt sympatisk. Han hade dessutom en ung dotter som miste sin far alldeles för tidigt. 🙁
Det har jag inte direkt tänkt på men nu när du säger det så var min morsa väldigt inne på just homeopati och jag tror även det var stort bland mina kompisars morsor. Vad märkligt trodde det bara var någon tillfällighet, men då var det väl ytterligare en grej som var lite typiskt för vittnena. Zonterapi var en annan grej jag kommer ihåg som församlingens mammor höll på med.
Men det märkligaste eller kanske mest bisarra var att man som barn fick ha med sig det där Inget blod kortet i sin plånbok. Jag hade kortet bara en period kommer jag ihåg sen behövde jag väl inte ha det eller något.
Ja, sånt är tragiskt när personer väljer "fel" eller vad man nu ska kalla det. Alltid trist med barn som förlorar sina föräldrar. Vittnen var ju ofta misstänksamma mot mycket världsligt och då kanske en del föreställningar om att vanliga vård var dåligt eller något förekom runt om i församlingarna?