Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Om du blir utesluten, blir då allt du säger om organisationen lögn? (du påstod att ALLA uteslutna ljuger)
Nej, du missförstår/överdriver. Jag har inte sagt att alla uteslutna ljuger, absolut inte. Visa mig ett citat där jag säger att "alla uteslutna ljuger". Du ser, du hittar inget sådant, det här är ett typiskt missförstånd/"missförstånd".
Det är skillnad mellan att vara utesluten och vara avfälling. En som är utesluten kan ha haft en tillfällig svag stund och syndat, men som vill vara ett Jehovas vittne, som vill tillbaka, och som inte skulle drömma om att smutskasta organisationen och församlingen.
En avfälling däremot vill inte längre vara ett Jehovas vittne, och ofta drivs av hat och bitterhet, men det finns grader där också, inte alla avfällingar ljuger alltid. Men dom avfällingar som skriver på forum som dessa, ljuger/förvränger/överdriver/kör med härskarteknik m.m. var och varannan mening. Det är deras mening med livet att sitta på forum och spy ut sin galla på Jehovas vittnen, dom t.o.m. njuter av det när dom kan ge en känga, det märker man i deras inlägg.