2015-02-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Skulle gärna vilja ha tips på lite olika övningar för trapsen som inte är shrugs.

Samt någon övning för "front-delts"(säger man så?) främre axlar typ.

Tack på förhand.

Mvh

Om du inte känner att front delts stimuleras tillräckligt med militärpress, sned bänkpress, bänkpress osv så testa front raises.

http://www.jefit.com/exercises/29/dumbbell-front-raise

Upright rows för traps kanske, var försiktig med utförandet dock.

https://www.youtube.com/watch?v=amCU-ziHITM
Citera
2015-03-01, 15:27
Medlem
PyramidTes avatar
Tänkte börja motionera (springa) 20-25 minuter varje dag för att bränna fett.
Skall jag äta före eller efter träning?
Citera
2015-03-01, 18:00
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Tänkte börja motionera (springa) 20-25 minuter varje dag för att bränna fett.
Skall jag äta före eller efter träning?
Spelar ingen roll. Presterar du bättre om du har mat i magen är det så klart fördelaktigt att äta innan, men energiförbrukningen är densamma varesig du äter före eller efter.
Citera
2015-03-01, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Spelar ingen roll. Presterar du bättre om du har mat i magen är det så klart fördelaktigt att äta innan, men energiförbrukningen är densamma varesig du äter före eller efter.

Samtidigt suger det att springa med mat som man åt en halvtimme innan man gick ut å sprang
(tänkte på håll osv)
Citera
2015-03-01, 18:07
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitos89
Samtidigt suger det att springa med mat som man åt en halvtimme innan man gick ut å sprang
(tänkte på håll osv)
Visst är det så, och likadant upplever många att det är extra jobbigt att springa när det har gått för lång tid sedan senaste måltiden. Det är individuellt och något man får pröva sig fram.
Citera
2015-03-02, 14:35
Medlem
Har tänkt att sälja träningsprylar som jag typ aldrig använt, jag har dock ingen aning om vad det är värt : S
Allting är i väldigt bra skick eller nyskick, bara dammigt och lite smuts.

2 st stångar med 2 st lås på varje
4 st 5 kg viktskivor
4 st 2,5 kg viktskivor
4 st 1,2 kg
2 st 3 kg hantlar

http://www.ladda-upp.se/bilder/pwybjupdrzxdxv/

Typ 300 kr kanske?
Citera
2015-03-02, 14:51
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancedanne
Har tänkt att sälja träningsprylar som jag typ aldrig använt, jag har dock ingen aning om vad det är värt : S
Allting är i väldigt bra skick eller nyskick, bara dammigt och lite smuts.

2 st stångar med 2 st lås på varje
4 st 5 kg viktskivor
4 st 2,5 kg viktskivor
4 st 1,2 kg
2 st 3 kg hantlar

http://www.ladda-upp.se/bilder/pwybjupdrzxdxv/

Typ 300 kr kanske?

279kr kostar ett liknande hantelset på biltema så säg runt 200-250 på typ facebooks köp o sälj avdelning
Citera
2015-03-02, 19:06
Medlem
Jag la upp en annons på 300 kr för mina grejer och fick många svar direkt, 1st 5kg vikt kostar ju typ 80-100 kr st så jag borde fan testa på 500 kr istället.
Senast redigerad av trancedanne 2015-03-02 kl. 19:14.
Citera
2015-03-03, 17:09
Medlem
Brossys avatar
Efter att jag tränat så blir jag alltid extremt trött, alltså inte i kroppen utan i hjärnan, kan knappt hålla mig vaken även om jag tränar mitt på dagen. Inget konstigt i det tyckte jag i början men ju fler jag pratar med desto fler verkar det som att de får en energiboost av att träna.

Någon som vet vad orsaken kan vara? Kan det vara något med mitt CNS som spökar?
Citera
2015-03-04, 20:27
Medlem
Rippless avatar
Har väldigt svårt för bröstträning. Har en bra teknik tycker jag själv när jag kör bänk. Pressar bak axlarna, pressar ihop skulderbladen, svankar och spänner fram bröstet. Kör lätta vikter, typ 40 kg, men blir ändå helt utmattad i vänsteraxeln, känner ett behov av att stretcha sönder hela den delen av kroppen efter väldigt lite bröstträning. Tänker väldigt mycket på att pressa bak axlarna och inte skjuta fram axlarna. Har verkligen ingen aning om vad felet är. Mina bröstmuskler är helt åt helvete. Maxar 60 kg i bänk men då existerar inte min vänstra axel längre, medan kompisar med lätthet tar 70 kg 3*8 som har tränat lika länge.

Idag skippade jag i princip bänken helt, körde 50 kg och sedan 40 kg. I hantelpressen tog jag 20 kg som mest och jag föredrar den övningen då man kan gå ner djupare och känna att bröstmuskeln på vänster sida sträcks ut vilket är skönt. Kanske bäst att ligga på sjukt låga vikter och många reps? Vill ha lite volym i bröstet då jag har rejäla axlar naturligt men inga bröst alls, inte en enda kontur.
Citera
2015-03-06, 10:38
Medlem
llebrab87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Efter att jag tränat så blir jag alltid extremt trött, alltså inte i kroppen utan i hjärnan, kan knappt hålla mig vaken även om jag tränar mitt på dagen. Inget konstigt i det tyckte jag i början men ju fler jag pratar med desto fler verkar det som att de får en energiboost av att träna.

Någon som vet vad orsaken kan vara? Kan det vara något med mitt CNS som spökar?

Äter du tillräckligt?
Citera
2015-03-06, 16:41
Medlem
varför får jag jävligt ont i höger handled när jag bänkpress (smith machine, tummen på samma sida som övriga fingrar) fast händerna närmare varandra (triceps)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in