2014-11-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yi
Som titeln lyder har jag lite besvär med mina biceps. Grejen är den att jag är jävla mycket starkare i höger än vänster, i slutet av ett bicepspass brukar jag kunna göra nästan dubbelt så många reps med höger arm än vänster. Ändå är min vänstra arm någon cm större i omkrets. Så vill ju inte köra mer på vänstern, för då riskerar jag ju att det blir ännu större skillnad på höger och vänster. Men suger att aldrig kunna ta ut sig helt i högerarmen.

Någon som har några vettiga tips på hur man kan göra? Det jag funderar på är om jag ska köra olika många reps på armarna, och köra mer för volym med högerarmen, och mer för styrka med vänstern. Om någon kommer på något bättre, eller har någon bra idé om hur jag ska köra så som jag skrev är jag tacksam för svar.

Min tråd blev visst flyttad hit, antar att det var ett klokt beslut att flytta hit den. Menmen, någon duktig flashbackare som kan ge mig några visdomsord?
Citera
2014-11-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalchild
Oj, nej, nej, nej! Menar att jag borde slappna av och försöka inleda en annan typ av relation till mig själv.
Blir imponerad över hur du lyckats göra detta till en djupdykning av mitt inre.
Jag har som sagt inga komplex över detta, är inte heller den typen av person som söker den formen av bekräftelse, så att jag skulle fnissa, skoja och beklaga mig över en del av min kropp/mitt utseende - nej.
Sedan vill jag understryka att i min umgängeskrets är det extremt sällan att vi pratar om våra kroppars utseende, men när jag väl sökt råd, precis som både du och jag poängterat, så blir det bortfnyst.

Trapezius och stora/lilla bröstmuskeln är det jag har sökt tips om hur/om man kan förminska, framförallt bröstmuskeln då långärmade tröjor ofta blir för korta och spänner över "förlängningen". Den simpla lösningen är att ta en större storlek, vilket jag ofta gör, men vill helst korrigera min kropp, om det är möjligt.

Tack för din hobbyanalys.
Aja, jag försökte i alla fall. Det enda jag kan säga är väl då att du har bör inte oroa dig över din "stora/lilla bröstmuskel". It's fine. Så länge den fungerar förstås. Sen är det så att tröjor sys för att passa dig, du ska inte ändra dig för att passa tröjan
Citera
2014-11-03, 21:19
Bannlyst
Dipstävling

Tjena, jag och en kompis ska köra en dips tävling om 2 månader och se vem som kan göra mest dips, just nu kan jag bara göra max 4..., jag kör 3 set dips i veckan, alltså 3x4, ska jag kö på som vanligt och öka eller något jag kan göra så jag ökar snabbare? Tack
Citera
2014-11-03, 21:49
Medlem
Plötsligt slutar det gå framåt...

Har tränat lite över 1år nu är 185cm väger 72 och fått mina noob gains men nu slutar det gå framåt.. är en ectomorph ser inte smal ut trots att jag borde väga mer utan man ser att jag tränar men jag vill växa ordentligt nu,

jag räknar proteiner fett kolhydrater och allt har jag koll på men ändå så växer jag knappt har just stannat på denna vikt och massa som jag har och det är deprimerande med tanke på hur mycket tid jag lägger ner på min kost och träning, frågan är vad ska jag göra just nu för att ta det stora steget ur nybörjar gainsen och verkligen få riktiga gains, ska jag variera varje träningspass ska jag köra lågg vikt med kontakt eller gå så tungt som möjligt hur många repetitioner?

jag vet att alla är olika och att vad ni tipsar med kanske inte fungerar på mig men det är värt ett försök.. Tack!
Citera
2014-11-03, 22:03
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzz112
Har tränat lite över 1år nu är 185cm väger 72 och fått mina noob gains men nu slutar det gå framåt.. är en ectomorph ser inte smal ut trots att jag borde väga mer utan man ser att jag tränar men jag vill växa ordentligt nu,

jag räknar proteiner fett kolhydrater och allt har jag koll på men ändå så växer jag knappt har just stannat på denna vikt och massa som jag har och det är deprimerande med tanke på hur mycket tid jag lägger ner på min kost och träning, frågan är vad ska jag göra just nu för att ta det stora steget ur nybörjar gainsen och verkligen få riktiga gains, ska jag variera varje träningspass ska jag köra lågg vikt med kontakt eller gå så tungt som möjligt hur många repetitioner?

jag vet att alla är olika och att vad ni tipsar med kanske inte fungerar på mig men det är värt ett försök.. Tack!

Träna hårdare! Gör det du gör, fast hårdare. Ät mer! Vila mer!
Citera
2014-11-03, 22:10
Medlem
Nereons avatar
Det går snabbt i början. Den når man en platå, man kan inte gaina i samma takt hela tiden.
Citera
2014-11-03, 23:13
Medlem
Då fortsätter man för att det är en hobby. Plötsligt efter en längre tid utan ökningar så ökar man lite i allt. Detta kan dock ta flera månader
Citera
2014-11-03, 23:22
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomsiven
Tjena, jag och en kompis ska köra en dips tävling om 2 månader och se vem som kan göra mest dips, just nu kan jag bara göra max 4..., jag kör 3 set dips i veckan, alltså 3x4, ska jag kö på som vanligt och öka eller något jag kan göra så jag ökar snabbare? Tack
Bli lättare.
Citera
2014-11-04, 03:13
Medlem
Efter ett år borde du inte stanna. Ät mer. Eller träna hårdare. Eller båda.
Citera
2014-11-04, 08:19
Medlem
Någon som vart med om att man är JÄVLIGT svag efter en veckas sjukdom när man ska tebax ti gymmet?
Citera
2014-11-04, 09:20
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:

Det blir nog lättare för någon att svara om du beskriver ditt nuvarande upplägg!

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Gör som din förebild Zyzz... Go ALL in!!!
Återigen skiner bitterheten igenom hos gubben. Men för all del, jag är inte heller mycket för steroidbyggare som tar den i...
Citera
2014-11-04, 09:58
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:

1g i veckan det är hemligheten hehe, nej då men om du är 185 cm och väger 72 kg då har du mycket MYCKET kvar att gaina. Du får ta det hela till en ny nivå öka kcal in framförallt kolhydraterna, träna varierat lyft tungt och lätt. Pyramid set, Super set, Dropp set, kombinera dessa och utnyttja olika ROM Fail FR. Det finns skit mycket man kan göra om kroppen slutar svara på det man gör för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in