Citat:
Ursprungligen postat av
Azovicy
antar att jag kan copy pasta det hit då
Har nu efter ett år av att jag har sagt att jag ska börja träna, faktiskt börjat!
När jag gör saker, näst in till vad som, så brukar jag göra det fullt ut. Som jag hoppas att jag kommer göra med träningen också.
Jag är iallafall 187, och väger runt 68Kg. Vilket jag inte är nöjd med.
Har tränat 3 gånger denna veckan, bara för att känna på det hela.
Har dock 2 frågor, som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Jag har nu varit väldigt noga med maten, hörde att jag borde lika på runt 1000Kalorier i överskott vardag för att gå upp cirka 1kg på en vecka.
I tisdags käkade jag:
Frukost: 4ägg,4vita bröd,ett packet bacon, 200g potatis och 250ml Kvarg samt ett äpple
Lunch Soppa med pasta i, samt 3 ägg.
Mellanmål: Kvarg 250ml
Middag: 250g schnitzel samt 3 skopor potatis
kvällsmat: 4ägg,4 mackor och 2 piroger " Vet att piroger inte är det bästa"
Onsdags: Ungefär samma, fast med fisk istället för schitnzel.
Är det bra? Eller borde det vara ÄNNU mer? Jag själv tyckte att det var ganska mycket, har säkert kunna klämma in ännu mer mat emellan men.
Samt ä det värt med proteindrink? Istället för o käka 8ägg på en dag?
Och nu när jag käkar så mycket, hur ska jag göra för att inte få allt fett på magen? Vill ju ha det utspritt som sagt.
Välkommen till beroendet!
Äta bör man annars dör man! Men har du koll på vad du egentligen stoppar i dig vad gäller näringsvärden?
Ta det som en exersis att slå upp hur många gram protein, fett, kolhydrater och hur många kcal du fick i dig på den där onsdagen. En stor del av träningen är att ha koll vad man stoppar i sig.
Vad gäller din fråga om din proteinshake, om den är värd att stoppa i sig eller ej, så beror det på vad du kommer fram till i dina uträkningar ovan kontra kostnader, tidsaspekter, andra möjligheter etc. Jag personligen stoppar hellre i mig 200g kyckling än en proteinshake, men det är inte alla gånger det går att sätta sig och äta micrad kyckling, och i de fallen så är det ju utmärkt att ha en shake tillhands för att inte missa proteinsyntesen.