2015-05-31, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty474
Om du gör båda vid samma tillfälle måste du köra styrketräningen först, annars blir den bara en dålig fortsättning på cardion
Hur menar du här?
Citera
2015-05-31, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zehaddict
Växer du dåligt? 15set biceps så kanske du bör höja vikten lite.
Jag kör 2-6 set, typ. Max.

Jag säger inte att 15 set är dåligt, absolut inte. Men du kanske ska testa att köra tyngre och färre set.

Har bara tränat i 10 veckor nu och tycker jag vuxit helt okey, dock så står det relativt stilla i vikthöjning, vänsterarmen är klenare och klarar inte mer så går inte att öka än sålänge på hantlar dvsa

kan tillägga att jag inte kör mer en 5 sett per övning och tränar biceps 2 gånger i veckan
Senast redigerad av stewart94 2015-05-31 kl. 01:44.
Citera
2015-05-31, 20:32
Medlem
MentosFruitcores avatar
Jag har en fråga angående GOMAD: Vilken fett-halt passar bäst för mjölken? Fungerar 3%("röd" mjölk) eller ska det vara ännu högre halt?

Edit: Under GOMAD rekommenderas från vissa sidor att man samtidigt kör lite Cardio för att begränsa fett-gainsen. Jag undrar dels om detta är någon bra idé, och jag undrar dels om man kan köra thai-pass i sådana fall som ersättning för cardio(Väldigt mycket cardio i thai, i form av mängder spark-serier och slag osv)?
Senast redigerad av MentosFruitcore 2015-05-31 kl. 20:41.
Citera
2015-05-31, 21:18
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Jag har en fråga angående GOMAD: Vilken fett-halt passar bäst för mjölken? Fungerar 3%("röd" mjölk) eller ska det vara ännu högre halt?

Edit: Under GOMAD rekommenderas från vissa sidor att man samtidigt kör lite Cardio för att begränsa fett-gainsen. Jag undrar dels om detta är någon bra idé, och jag undrar dels om man kan köra thai-pass i sådana fall som ersättning för cardio(Väldigt mycket cardio i thai, i form av mängder spark-serier och slag osv)?
Dricker du nästan 4liter standardmjölk om dagen så kommer du lägga på dig fett, garanterat. Ta det pö om pö och börja med 1,5-2l mellanmjölk om dagen. Står du fortfarande still i vikt efter det så växla upp.

GOMAD är för folk som har svårt att gå upp i vikt. Att då försöka begränsa viktuppgången genom att försöka springa bort kalorierna låter helt bakvänt: drick bara mindre (eller magrare) mjölk istället.
Citera
2015-05-31, 22:21
Medlem
Gym, sport, träning hjälp!

Hejsan! Jag har tränat i ca 6 månader och satsat på att gå upp i vikt, nu har jag gått upp ca 8-10 kg men jag har börjat få chipstuttar och "tjockare mage". Har ni något tips? Ska jag fortsätta gå upp i vikt och bygga styrka sedan deffa och satsa på volym? Eller har ni andra bra råd? Tacksam för snabba svar!
Citera
2015-05-31, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tizifik
Hejsan! Jag har tränat i ca 6 månader och satsat på att gå upp i vikt, nu har jag gått upp ca 8-10 kg men jag har börjat få chipstuttar och "tjockare mage". Har ni något tips? Ska jag fortsätta gå upp i vikt och bygga styrka sedan deffa och satsa på volym? Eller har ni andra bra råd? Tacksam för snabba svar!

Beror lite på vad du har för mål. Men jag kan tänka mig att av dina 10 kg du gått upp så är det inte en alldeles för stor del som är rena muskler, skulle kanske gissa på runt 10% om det är ditt första halvår någonsin på gymmet.
Hade jag varit du hade jag sett över din kost för det verkar som att dina kilon du gått upp är av det sämre slaget då du fått mage och tuttar. Du behöver inte följa kostscheman a la Coleman som många låtsas göra här på fb utan se till att välja bort skräpmat och socker så kommer du se att viktökningarna kommer bli mer kvalitativa. Nötter istället för chips och grillad kyckling istället för pizza/donken funkade för mig
Citera
2015-05-31, 22:50
Medlem
Innercitybluess avatar
Ge oss mera information så blir det lättare för oss att hjälpa dig, hur lång är du och vad ligger vikten på?
Har du koll på hur många kalorier du får i dig på en dag?

Känner du dig obekväm med viktuppgången så tycker jag att du ska minska på ditt matintag och skynda mera långsamt, ligg på kanske ett överskott på 200-300 kalorier.

Lägg upp en bild för lättare bedömning! Mvh
Citera
2015-05-31, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Beror lite på vad du har för mål. Men jag kan tänka mig att av dina 10 kg du gått upp så är det inte en alldeles för stor del som är rena muskler, skulle kanske gissa på runt 10% om det är ditt första halvår någonsin på gymmet.
Hade jag varit du hade jag sett över din kost för det verkar som att dina kilon du gått upp är av det sämre slaget då du fått mage och tuttar. Du behöver inte följa kostscheman a la Coleman som många låtsas göra här på fb utan se till att välja bort skräpmat och socker så kommer du se att viktökningarna kommer bli mer kvalitativa. Nötter istället för chips och grillad kyckling istället för pizza/donken funkade för mig
tackar!ska nog försöka minska på onyttigheter
Citera
2015-05-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innercityblues
Ge oss mera information så blir det lättare för oss att hjälpa dig, hur lång är du och vad ligger vikten på?
Har du koll på hur många kalorier du får i dig på en dag?

Känner du dig obekväm med viktuppgången så tycker jag att du ska minska på ditt matintag och skynda mera långsamt, ligg på kanske ett överskott på 200-300 kalorier.

Lägg upp en bild för lättare bedömning! Mvh
Jag är ca 1,86cm lång och väger för tillfället ca 76-78 kg. En annan fråga: Jag har börjat köra MAX OT schemat, är det värt?
Citera
2015-05-31, 23:31
Medlem
Innercitybluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tizifik
Jag är ca 1,86cm lång och väger för tillfället ca 76-78 kg. En annan fråga: Jag har börjat köra MAX OT schemat, är det värt?

76kg på 1,86cm är inte mycket, men för det så tycker jag inte att du ska lägga på dig onödigt mycket fett för att öka i vikt, det blir bara jobbigt sen vid eventuell deff.

Jag tycker att du ska skynda långsamt och ge det tid, men som affekaffe sa så dra ner på onyttigheter och ät bra och näringsrik mat.

Schemat; Helt OK

Mvh
Citera
2015-06-01, 01:45
Medlem
MentosFruitcores avatar
Har kört SS några veckor och kommit upp till 100kg knäböj. Har nu dock varit borta ca en vecka och tänkte deloada lite. Samtidigt kollade jag på en kille som visade skillnaden mellan tävlings-squat och "ass-to-grass"-squat. Märkte att jag hade problem med 80kg knä ATG(efter frånvaro alltså). Frågan är alltså hur jag ska göra. Prova att köra ATG från en viss vikt känns rimligt, och sedan +2.5 varje vecka med ATG-squats.

Tankar/tip? Hur bra är ATG?
Citera
2015-06-01, 02:08
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Har kört SS några veckor och kommit upp till 100kg knäböj. Har nu dock varit borta ca en vecka och tänkte deloada lite. Samtidigt kollade jag på en kille som visade skillnaden mellan tävlings-squat och "ass-to-grass"-squat. Märkte att jag hade problem med 80kg knä ATG(efter frånvaro alltså). Frågan är alltså hur jag ska göra. Prova att köra ATG från en viss vikt känns rimligt, och sedan +2.5 varje vecka med ATG-squats.

Tankar/tip? Hur bra är ATG?

En fråga är vad du håller på med egentligen. ATG går man inte i Stronglifts, där använder man en annorlunda teknik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in