Citat:
Ursprungligen postat av
realthug
Exakt det är ju det som är problemet. Tränar mage minst 2x i veckan. Men då har jag ett pass då jag bara fokuserar på magen sen 1 månad tillbaka, men aah jag vette fan asså..
Det är ju inget negativt att träna magen/bålen, det gynnar dig även vid basövningar så som knäböj, marklyft, militärpress m.m. Det är inte ovanligt att magen är där fettet försvinner sist, och vissa behöver gå ned lågt i fettprocent för att se dom, då är det bara viktnedgång som gäller.
Citat:
Ursprungligen postat av
XCTR0X
Jo, jag har läst detta med någonstans, men asså jag menar om jag äter mer fettrika produkter men hur vet jag att jag inte bara bli tjockare med att äta och träna?
Kanske blir sämre och att jag blir bara "tjock" istället?
Jag hoppas på detta för jag vill satsa ganska mycket på att få större muskler.
Vissa har sagt att det är bara att köpa protein pulver och dricka det 1 gång per dag och sen träna 4 dagar stenhårt, vet dock inte om detta stämmer?
Du blir inte fetare av fettrika produkter i
sig, det är kaloriöverskottet som ger viktuppgång. Det finns ingen mening med att lägga på sig en onödig mängd fettmassa pga för stort kaloriintag, vid viktuppgång kommer en del bestå utav fettmassa, det går inte att komma ifrån (men hur stor den delen är beror på). Hur du vet om du blir tjockare eller inte är ju inte speciellt svårt att avgöra, håll koll på vågen och spegeln bara. Proteinpulver är inget magiskt, det är ett billigt, gott och smidigt sätt att få i sig protein. Det går precis lika bra att få proteinet från kosten om du nu vill det, men som sagt, det är smidigt och billigt. Börja med nybörjarschemat, ät ordentligt, sov tillräckligt och ha tålamod.