2014-11-24, 20:11
Medlem
Jag är en kille på 18 år. Bänkar inte alls mycket. Senast jag provade låg jag på 30-40 kilo (vet att det är lite)
Tänkte dra igång och träna men skår en fundering. Hur skulle ni reagera om ni såg mig på gymmet? Skulle ni typ, klappa på eran polare och sedan skrattat det eller skulle ni bara ignorera?
Det är anledningen till min "gym rädsla"
Är rädd att folk sak göra mig till åtlöje pga min klenhet om man säger så...
Riktar mig åt dom stora grabbarna. Dom är jag mest rädd för, eller är det som alla säger. Ingen bryr sig för alla tänker bara på sitt?
Tacksam för svar
Citera
2014-11-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKnowNothing
Jag är en kille på 18 år. Bänkar inte alls mycket. Senast jag provade låg jag på 30-40 kilo (vet att det är lite)
Tänkte dra igång och träna men skår en fundering. Hur skulle ni reagera om ni såg mig på gymmet? Skulle ni typ, klappa på eran polare och sedan skrattat det eller skulle ni bara ignorera?
Riktar mig åt dom stora grabbarna. Dom är jag mest rädd för, eller är det som alla säger. Ingen bryr sig för alla tänker bara på sitt?
Tacksam för svar

Självklart bryr jag mig inte om vad killen/tjejen bredvid mig tränar på. Spelar absolut ingen roll, kan tycka att en person som är där och verkligen försöker och vill lära sig på rätt sätt och visar respekt mot andra tränande får ett stort "plus i min bok" iaf! Du vill lära dig hur du ska göra övningar på rätt sätt så att säga. Någon som kommer fram och frågar om tips på gymmet med en vänlig ton får alltid hjälp av mig iaf. Bara kul att hjälpa någon som vill lära sig och har samma intresse!

Sen alla måste vi börja någonstans, t.ex. jag var helt jävla värdelös när jag skulle börja ta körkort för en jädra massa år sedan, alla polare var klart bättre. Men man lär sig..

Kör hårt! Du har absolut inget att oroa dig för, verkligen inte!

Mvh
Citera
2014-11-24, 20:21
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Tacksam för svar

Tjena,

Inte en jävel kommer bry sig! Alla kör sin egen grej och har inte tid eller ork att hålla på så. De stora grabbarna är förövrigt oftast de snällaste och mest hjälpsamma, många av dem hjälper dig gärna bara du ställer frågan.

Alla har vi varit klena så banga inte och kör hårt! Om ett par år så är det någon annan som undrar om du, som nu är den stora killen på gymmet är snäll eller inte
Citera
2014-11-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Självklart bryr jag mig inte om vad killen/tjejen bredvid mig tränar på. Spelar absolut ingen roll, kan tycka att en person som är där och verkligen försöker och vill lära sig på rätt sätt och visar respekt mot andra tränande får ett stort "plus i min bok" iaf! Du vill lära dig hur du ska göra övningar på rätt sätt så att säga. Någon som kommer fram och frågar om tips på gymmet med en vänlig ton får alltid hjälp av mig iaf. Bara kul att hjälpa någon som vill lära sig och har samma intresse!

Sen alla måste vi börja någonstans, t.ex. jag var helt jävla värdelös när jag skulle börja ta körkort för en jädra massa år sedan, alla polare var klart bättre. Men man lär sig..

Kör hårt! Du har absolut inget att oroa dig för, verkligen inte!

Mvh

Tack som fan för svar återkommer på onsdag om hur det gick
Citera
2014-11-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Tjena,

Inte en jävel kommer bry sig! Alla kör sin egen grej och har inte tid eller ork att hålla på så. De stora grabbarna är förövrigt oftast de snällaste och mest hjälpsamma, många av dem hjälper dig gärna bara du ställer frågan.

Alla har vi varit klena så banga inte och kör hårt! Om ett par år så är det någon annan som undrar om du, som nu är den stora killen på gymmet är snäll eller inte

Citera
2014-11-24, 21:18
Medlem
Citat:

Gör det! Bara höra av dig ifall det skulle vara något. Kommer gå fint, kör hårt!
Mvh
Citera
2014-11-25, 17:20
Medlem
JustZlatans avatar
Är det en myt eller ligger det någon sanning i att man ska vänta 2-3 timmar med att träna efter maten?

Går det bra att träna 1 timme efter man har ätit?
Citera
2014-11-25, 17:49
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det en myt eller ligger det någon sanning i att man ska vänta 2-3 timmar med att träna efter maten?

Går det bra att träna 1 timme efter man har ätit?

Beror på vilken träning. Man förbränner mer fett om man konditionstränar på tom mage, dock är ju prestationen lägre och så kan man därmed förbränna mindre.

Äter man en stor måltid kan man bli lite seg och möjligtvis håll när man konditionstränar.

Fast är det gym/styrketräning vi pratar om spelar det ingen roll. Vad som fungerar bäst för en själv är alltid bäst
Citera
2014-11-26, 20:08
Medlem
Garnetts avatar
Citat:

Hur gick det?
Citera
2014-11-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Hur gick det?

Gick bättre än vad jag hade förväntat mig!
Fick känna på maskinerna och tränade lite rygg bröst samt biceps
Men hade väl lite rädslor för att använda maskinen fel eller nått sånt. För det kan många störa dig på har jag märkt
Och just med biceps curl (tror det heter så) så såg jag mig själv i spegeln samtidigt som jag såg dom stora grabbarna. Det va väl lite väl mycket för mig.
Tror jag tog 7,5kg...

Så kom den största fram och sa
-det är inte vikten som betyder nått. Det är kontakten
Eller nått liknande, blev ganska glad.
Så klappa Han mig på axeln och sa bra jobbat

Är sjukt redo för ett nytt pass på fredag!

Så hemskt mycket tack till alla er, ni hjälpte mer än vad ni tror!
Citera
2014-11-27, 10:12
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Gick bättre än vad jag hade förväntat mig!
Fick känna på maskinerna och tränade lite rygg bröst samt biceps
Men hade väl lite rädslor för att använda maskinen fel eller nått sånt. För det kan många störa dig på har jag märkt
Och just med biceps curl (tror det heter så) så såg jag mig själv i spegeln samtidigt som jag såg dom stora grabbarna. Det va väl lite väl mycket för mig.
Tror jag tog 7,5kg...

Så kom den största fram och sa
-det är inte vikten som betyder nått. Det är kontakten
Eller nått liknande, blev ganska glad.
Så klappa Han mig på axeln och sa bra jobbat

Är sjukt redo för ett nytt pass på fredag!

Så hemskt mycket tack till alla er, ni hjälpte mer än vad ni tror!

Underbart att höra, kör stenhårt!
Citera
2014-11-27, 21:34
Medlem
sweden_lands avatar
Håller på och gör lite research och försöker förstår varför saker och ting blivit som det blivit.
(FB) Förlorade precis känseln i benet

För fyra veckor sedan började jag göra situps med vridmoment. Vänster armbåge mot höger knäskål. Är väl inte så där jätte vig då jag är stelopererad men läste att detta inte alls var bra. Men det var svårt att hitta någon info om varför det inte var bra, så kan någon snäll själv förklara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in