2014-11-05, 23:12
Medlem
F22Raptor

Ditt råd är alltså att jag ska fortsätta med stronglifts och öka vikterna?
Citera
2014-11-05, 23:14
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Vadå tror du inte att kroppen tror att det handlar om överlevnad? Om man inte är osäker på huruvida man kommer överleva setet när man lyfter av stången för att bänka gör man fel

Jaha ja jo så är det ju, glömde att vi nu befinner oss i en bro ding ding värld. Det gäller att beordra musklerna att växa command some shit to grow!! aka Mac heart attack cheese o Company.
Citera
2014-11-06, 00:19
Medlem
Herr-PKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Jaha ja jo så är det ju, glömde att vi nu befinner oss i en bro ding ding värld. Det gäller att beordra musklerna att växa command some shit to grow!! aka Mac heart attack cheese o Company.
Lite ot men ditt inlägg fick mig att gapflabba så in i helvete
Lyft 8x3 / 8x4 istället och tunga vikter så ska du se
Citera
2014-11-06, 00:44
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHedge
Istället för att klaga på någons inlägg kan du väll själv berätta vad han ska göra?

Läsa på så klart!

http://centrumforidrottsforskning.se...hypertrofi.pdf
Citera
2014-11-06, 01:07
Medlem
SoftChills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Matthews
Släng in "reverse curl static holds".. Gjorde susen för mig efter att ha stått stilla under ett par månader med diverse vanliga curl-övningar
Har faktist aldrig kört biceps curls med händerna åt andra hållet, måste testas

De den här övningen du menar va? http://www.menshealth.co.uk/cm/mensh...eversecurl.jpg
Citera
2014-11-06, 10:13
Medlem
Slankare ben men snyggare rumpa?

Jag är tjej, har rätt så muskulösa ben men även lite fett på dom. Jag vill att dom ska bli slankare men ändå få min rumpa mer vältränad. Jag går på gym.

Nån som har några bra övningar/vet nån bra maskin som kan hjälpa mig uppnå mitt mål?
Citera
2014-11-06, 10:19
Medlem
C8H11Ns avatar
Djupa knäböj? Men jag antar att du redan gör det?

Komplettera med sära-på-benen-maskinen a.k.a abductor.
Senast redigerad av C8H11N 2014-11-06 kl. 10:25.
Citera
2014-11-06, 10:40
Medlem
OneStepBeyonds avatar
ÖVNINGAR:
Raka marklyft med skivstång
Knäböj med skivstång
Utfall med skivstång
Benböj i maskin
Lårcurl i maskin

Slankare ben, varför? Svårt att få "slanka" ben om du tränar. Det är bara kosten som kan "smala" av benen, men genetiken du har, den kan u inte göra något åt, är bättre att acceptera att kvinnor ofta har volym på benen om de inte lever på vatten och sallad. Ska du kämpa mot din genetik med att träna och äta väldigt kolhydratsnål kost måste du vara riktigt motiverad och frågan är om det är värt mödan.

Bättre att acceptera volymen på benen, men ha vältränade ben kanske.
Citera
2014-11-06, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Djupa knäböj? Men jag antar att du redan gör det?

Komplettera med sära-på-benen-maskinen a.k.a abductor.

Abductor kör jag mycket. Men har intalat mig själv att jag får grövre lår av squats och vill inte det...
Citera
2014-11-06, 11:25
Medlem
Masterchief3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akklari1
F22Raptor

Ditt råd är alltså att jag ska fortsätta med stronglifts och öka vikterna?
Det låter ju vettigt. Men jag skulle slänga in några kompletteringsövningar för armar och vader. Se till att hamna på ett litet (men inte överdrivet) överskott av kalorier och se till att få i dig ditt dagliga protein via riktig mat och möjligtvis med hjälp av vassle. Träna hårt.
Citera
2014-11-06, 11:28
Medlem
qdqdqs avatar
Raka marklyft tror jag är överlägset för det syftet, vill du få bort fett så har det inget med träng att göra utan kost.
Citera
2014-11-06, 11:29
Medlem
GMU2k15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebbserat
Jag är tjej, har rätt så muskulösa ben men även lite fett på dom. Jag vill att dom ska bli slankare men ändå få min rumpa mer vältränad. Jag går på gym.

Nån som har några bra övningar/vet nån bra maskin som kan hjälpa mig uppnå mitt mål?
Tror du får lägga upp en bild på ben+rumpa så vi kan se vad som behövs tränas mer av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in