Citat:
Ursprungligen postat av
ambivallens
Går det att fokusera stressen på "innersta" delen av bröstet? Den nedre delen av bröstet är det som ett stort gap mellan mina båda bröst, jag är medveten om att det har med mina muskelfästen att göra men kanske går att fokusera träningen på den delen av bröstet?
Inte helt säker på vad du menar med 'strrssen' men när det gäller träning överhuvudtaget så kan du ju spänna bröstet utan vikter, sätt ena handen där du vill ha effekt och rör andra handen i de rörelser som du använder när du annars kör bröst. Den rörelsen som ger mest spänning där du vill ha det är den övningen du ska fokusera på.
Alltså, om du ligger på en bänk och sätter vänsterhanden på högra bröstet samtidigt som du rör höger handen uppåt och neråt (som om du håller i stången o kör bänkpress) så känner du var bänkpress ger effekt. Kör samma grej med olika rörelser och så borde det hjälpa dig att veta vilka övningar som är optimala.
Kolla på Youtu efter tips på nya bröstövningar, eller kika runt ibland när du är på gymet hur andra gör.
(Slicka dig inte runt munnen när du kollar på andra i gymet dock... Kan misstolkas...

)