Citat:
Ursprungligen postat av
deadhead.
Hur ska man göra som nybörjare om man vill börja gymma? Jag har ett god psyke när det gäller träning och gillar att ligga i tills skulderbladen knäcks. Det ska svida! Dock är jag sämst på gällande planering av vilka maskiner/träningstyper man ska använda. Har jag ett schema jag kan följa samt att det utvecklas så kommer jag följa det till punkt och prickar. PT känns lite väl overkill när man själv inte är så gammal och det känns som att ingen annan i min ålder har det.
Har även en stor social fobi gällande att sätta min fot på ett gym. Känner att alla kollar på mig. Att gymma med en kompis kan vi glömma.
För det första så behöver du inte oroa dig ett dugg över andra på gymmet eller att dom kollar. Alla börjar vi någonstans.

Har du ett schema så testa det ett par månader, få en rutin och känn efter vilka övningar du tycker om att köra. Försök slappna av och oroa dig inte för folk runt omkring.
Är du intresserad av träning så skadar det inte att läsa på lite om grunder inom träning och kost. Kör på