2016-02-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
1 kcal per kilo kroppsvikt för varje kilometer sprunget.
Väger du 85kg så blir det 85kcal/km. Springer du 12km på den timmen så blir det alltså 85kcal*12=1020kcal/h
Räkna ut ditt egna själv

Jahaja tack. Hur exakt är denna metod då?
Citera
2016-02-13, 20:00
Medlem
Spelar de inte roll hur snabbt man springer också?
Citera
2016-02-13, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mirinbruh
Jahaja tack. Hur exakt är denna metod då?

Det är en generell tumregel. Det stämmer bättre än det som står på löpbandet (om du inte själv anger dina värden)
Men för bästa resultat så ser du det i din sammanställda excel-fil där du har statistiken över din viktnedgång för deffen, kolla av efter ca 2-3 veckor. Justera efter denna.
Citera
2016-02-13, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mirinbruh
Spelar de inte roll hur snabbt man springer också?

Till viss del men det är inget du behöver ta hänsyn till. Det är den totala sträckan som är mer intressant.
Citera
2016-02-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Till viss del men det är inget du behöver ta hänsyn till. Det är den totala sträckan som är mer intressant.

Blir att göra så! Tack!
Citera
2016-02-14, 11:17
Medlem
Tja snabb fråga har kört gym nu 1 månad plus ätit grymt bra alltsån sån mat som gör så jag förbränner fett men hur många veckor tar det innan man börjar förbränna det på magen behöver bara få bort lite gran innan rutorna syns? Tacksam för snabba o seriösa svar!
Citera
2016-02-14, 11:26
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskaren25
Hej är en kille på 18 år som ägnat mitt liv åt fotboll men har nu lagt av och gymmat det senaste halv året. Jag är ganska smal men har lite muskler och underhudsfett på magen och är 183 lång. Jag har börjat köra tre gympass nu på 1,5 timme i veckan plus jag simmar en dag och löper en dag. Kosten så äter jag normala måltider med extra protein och har slutat med läsk godis osv och när jag käkar mellanmål äter jag endast protein! Min fråga är vad borde jag förvänta mig för resultat av detta efter 6 månader som jag tänker kö detta? Seriösa svar uppskattas!

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskaren25
Tja snabb fråga har kört gym nu 1 månad plus ätit grymt bra alltsån sån mat som gör så jag förbränner fett men hur många veckor tar det innan man börjar förbränna det på magen behöver bara få bort lite gran innan rutorna syns? Tacksam för snabba o seriösa svar!

Förra veckan hade du ju gymmat i ett halvår? Sluta nu att göra saker halvhjärtat. Träna och ät rätt nu. Deffa när du faktiskt har några muskler.
Citera
2016-02-14, 19:24
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Hör folk snacka om "pre-workouts" med jämna mellanrum. Vad innehåller dom, vad är dom bra för och vilka är bäst?
Citera
2016-02-14, 19:29
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Hör folk snacka om "pre-workouts" med jämna mellanrum. Vad innehåller dom, vad är dom bra för och vilka är bäst?
Det ger energi till träningen. Ofta är det bara koffein som faktiskt har betydelse i dem så du kan lika gärna köpa dig ett par koffeintabletter eller dricka en stark kopp kaffe innan gymmet om du så vill. Vill du veta vad exakt de innehåller får du kolla innehållsförteckningen. Det finns en stor samlingstråd om PWO i Näring, kost och kosttillskott-delen.
Citera
2016-02-14, 22:11
Medlem
eshkoshkas avatar
På gymmet jag hänger så finns det någon ny form av motionscykel. Man liksom sitter i en stol och cyklar, ungefär som ett förarsäte på en bil. Vad är det för större skillnader på en sådan motionscykel och en vanlig? Den var gudomlig att cykla i. Ont i röven var ju long gone så att säga.
Citera
2016-02-14, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
På gymmet jag hänger så finns det någon ny form av motionscykel. Man liksom sitter i en stol och cyklar, ungefär som ett förarsäte på en bil. Vad är det för större skillnader på en sådan motionscykel och en vanlig? Den var gudomlig att cykla i. Ont i röven var ju long gone så att säga.

Gillar den jag med, perfekt om man pluggar då man bara kan sätta boken framför och sen köra ett tvåtimmarspass!
Däremot så anser jag väl att det inte riktigt känns som att cykla. Det blir en liten annan rörelsebana för mig och sitter man där länge så domnar fötterna bort till slut.
Tyvärr finns denna inte på mitt nuvarande gym dock.
Citera
2016-02-18, 00:14
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Vad gör man åt att man får ont i ena knät under knäböj?

Det är ingen ihållande smärta, utan det kan hugga till då och då ungefär halvvägs under själva lyftet (ATG). Efteråt så kan det kännas lite om jag belastar det, typ om jag går ner för trappor. Det är liksom ingen stark smärta, men tillräckligt för att man ska undra.

Har haft samma problem förut, och det gör mig så jävla otaggad. Känns verkligen bra med träningen nu, men jag vill inte riskera att sabba knät.
Senast redigerad av Kaviarkommunist 2016-02-18 kl. 00:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in